Bab 23

241 60 2
                                    

"Nadia tolong jangan buat aku macam ni Nadia."Rayu Celyda.

"Nadia?I'm Luna,not Nadia."Luna tersenyum sinis.

"L..l...Luna?"Soal Celyda.Siapa pula dah tu?Luna yang dalam K-drama tu ke?Yang dalam cerita Hotel Del Luna tuuu.

"Tolong jangan seksa aku.Kalau kau nak bunuh aku,bunuh je terus.Tolong jangan seksa aku."Celyda tidak henti-henti merayu kepada Nadia atau lebih tepat,Luna.

"Hey,you know what?Aku suka seksa mangsa aku dulu.Baru best.Lepas aku dah puas seksa,baru aku bunuh."Terbit senyuman sinis di bibirnya.Naik seram Celyda.Tubuhnya bergetar hebat pabila Luna mendekatkan pisau ke wajahnya.

"Hmm kita lukis sikit kat muka kau ni."Luna mula menggores pipi Celyda menggunakan pisau yang tumpul.Dia saja je guna yang tumpul.Dia suka tengok mangsa dia terseksa.Tidak cukup dengan itu,dia memijak tangan Celyda.

"Arghhhh"Perlahan saja suara Celyda.Sudah tiada tenaga dia.Tunggu ajal je menjemputnya.

"Martin,kau letak betina tu dalam bilik tahanan."Arah Luna.Kalau boleh nak je dia tamatkan riwayat perempuan tu sekarang.Tapi sabar dulu.Kita slow slow.

"Baik."Martin mengheret Celyda ke bilik tahanan.Sepanjang perjalanan mereka nak sampai ke bilik tahanan tu,Celyda tak henti-henti merayu supaya dilepaskan.Martin buat bodo je.Aku tolong kau,aku yang mati.So baik aku tak payah tolong.Itu lah idea paling bijak dan selamat sekali.

Nadia menyalin pakaiannya yang terkena darah.Dalam bilik penyiksaan tu memang dah disediakan baju-baju untuk dia.Takkan nak balik dengan baju berdarah camtu kan?

***

"Weyhh Nadia!"Jerit seseorang.Nadia memandang ke arah orang yang memanggilnya.Bala datang dah.

"Nak apa?Terjerit-jerit."Nadia menghirup air dark mocha yang dia pesan tadi.Mereka sekarang berada di Starbucks.Tengok,air pun 'dark'.Haihh apa nak jadi lah.Semua hitam.Nasib orang dia tak hitam.

Dia datang sorang-sorang je tadi,tah macam mana bala bala tu ada sekali.Ni mesti kerja Medina ni.Tapi dia pelik.Kenapa Black Raven ada sekali ni?Ada apa-apa yang dia tak tau ke dowh?

"Weyh Nadia.Siapa cari pasal dengan kau ni?"Syaza menyoal.Nadia tidak menjawab.Dia memandang bawah.

"Woiii aku tanya ni."Syaza mengetuk kepala Nadia.Nadia mengangkat kepalanya.Black Raven dan dua orang ahli Threesya terkedu.Mata Nadia,dark green.

"Hello."Luna menyapa kawan-kawannya.Kawan Nadia,kawan dia jugak kan?

"Weyh Nadia.Sejak bila kau pakai lens dowh.Haha."Medina berpura-pura ketawa.Padahal dia dah takut dah ni.

"Lens?Aku tak pakai lens.Aku Luna."Luna memperkenalkan dirinya.Kawan-kawan Nadia mana kenal dia.Dia tak pernah muncul kan diri depan kawan-kawan Nadia.Tapi dia kenal kawan-kawan Nadia.Ha gitewww.

"L..lu..luna?"Soal Syaza tergagap-gagap.

"Aku yakin korang nak tau story dia kan?But sorry aku tak suka bercerita.So aku pergi dulu eh.Apa-apa tanya Nadia sendiri.Bye."Luna terus menghilangkan dirinya.Kini Nadia yang kembali mengawal dirinya sendiri.

"Eh korang.Wait.Macam mana aku boleh ada kat Starbucks ni?Korang culik aku eh!?"Nadia membuat andaian.Setahu dia,dia ada kat markas tadi.Ni macam mana boleh ada kat Starbucks pulak?

"Kau...Nadia?"Soal Medina ingin kepastian.Nadia sudah mengerutkan dahi.Apa punya soalan ni?

"Haah.Aku Nadia lah.Kau ni dah..."Kata-katanya terhenti.Dia mula berfikir jika tadi bukan dia yang mengawal badannya.

"Tadi...korang borak dengan siapa?"Soal Nadia.Dia harap sangat rahsianya tidak terbongkar.

"Luna.Luna yang cakap dengan kitorang tadi.Dia kata dia suruh kau ceritakan semuanya.Kau sembunyikan apa Nadia?"Medina mula serius.

Nadia menghela nafas berat sebelum mula menceritakan semua yang dia rahsiakan dari semua orang.Sudah tiba masanya untuk dia bongkarkan rahsia ni.

Hye!Mulai hari ni author mungkin akan update selalu sebab nanti author balik kampung.So kat kampung author line slow sangat²haih.Takut tak boleh update pulak.Jadi kalau author lama tak update selepas tu,maksudnya author dah kat kampung la tu.Itu je author nak cakap hehe♡

The Dark Side Of Tengku Nadia Nurasya [HIATUS]Where stories live. Discover now