"Panas lah hari ni."Kata Syaza yang sedang mengipas-ngipas mukanya.
"Haah tu la.Baru nak pergi pantai lagi."Kata Medina pula.
"Hari ini kita rehat je lah."Kata Nadia.
"Hah korang.Aku ada benda nak cakap ni.Dah lama dah aku nak cakap tapi aku lupa.Hehehe."Kata Syaza sambil tersengih.
"Apa dia?."Tanya Nadia.Matanya masih memandang skrin telefonnya.
"Pasal Evil Prince tu."Nada suara Syaza berubah serius.
Nadia mengalih pandangannya dari skrin telefon dan memandang Syaza yang baru saja menyebut nama Evil Prince.
"Kenapa dengan mereka?."Tanya Medina ingin tahu.
"Aku rasa mereka ni bukan pelajar biasa lah."Kata Syaza.
"Maksud kau mereka tu macam kita?Mafia?."Tanya Nadia.
"Ye."
"Actually aku pun ada rasa macam tu."Kata Medina pula.
Nadia dan Syaza serentak memandang Medina.
"Errr jangan la pandang aku macam tu."Kata Medina.
"Kalau Medina pun rasa macam tu, maknanya tekaan aku tentang Evil Prince mesti tepat."Kata Syaza lebih serius.
"Medina.Kau boleh cari maklumat pasal mereka tak?"Tanya Nadia dengan nada seriusnya.
"Aku try."Suara Medina juga kedengaran serius.Jarinya ligat menekan papan kekunci pada laptopnya.
"Korang."Panggil Medina setelah selesai mencari maklumat tentang Evil Prince.Dia menunjukkan skrin laptopnya kepada Nadia dan Syaza.
Nadia dan Syaza terdiam.
"Mereka... mereka pun Mafia!."Jerit Syaza kecil.Agak terkejut setelah melihat maklumat tentang Evil Prince atau nama mafia mereka ialah Black Raven.
"From now,kita kena berhati-hati.Mesti mereka pun ada misi di Lee Rosie Highschool."Kata Nadia tegas.
"Betul tu.Jarang sangatlah mafia sekolah.Melainkan kalau ada misi yang perlu dijalankan di sekolah."Kata Medina lagi.
Syaza mengangguk faham.
"Eh korang.Petang ni jalan jalan jom."Cadang Syaza setelah lama mendiamkan diri.
"Hm ok juga tu."Kata Medina
"Ok petang ni pukul 5 siap tau."Kata Syaza riang.
"Ok."Serentak Medina dan Nadia menjawab.
(Skip)
"Wahhhhh ada kedai aiskrim lahh.Nadia Syaza sini!."Jerit Medina setelah melihat kedai aiskrim yang tidak jauh dari Beach Hotel dimana tempat mereka menginap.
Nadia menggelengkan kepalanya melihat gelagat Medina yang seperti budak-budak itu.
Syaza pula ikut saja Medina.Maklumlah,dia pun CEO of AISKRIM.
Mata Medina bersinar-sinar ketika masuk ke dalam kedai aiskrim.Begitu juga Syaza.
"Ermm nak aiskrim coklat lah.Tapi aiskrim unicorn ni lagi sedap.Aiskrim milo pun sedap.Alaa semua sedap lahh."Kata Medina.Itu sedap,ini sedap,semua sedap.Haihh ni la perangai Medina bila nampak aiskrim.
"Woww.Cantiknya design aiskrim unicorn ni.Eh aiskrim ni warna warni lah.Macam pelangi!."Syaza pula jakun.Macam tak pernah tengok aiskrim pula.
"Ehem.Dah pilih belum aiskrim korang?."Tanya Nadia sambil melihat jam ditangannya.Yelah mana tau dah pukul 6.Hhaahahaha.
"Alaa kejap la.Kitorang tak tau nak ambil aiskrim mana ni."Kata Medina tanpa memandang wajah Nadia.Masih memilih aiskrim agaknya.
Tanpa melengahkan masa,Nadia pergi ke kaunter bayaran.
"Saya nak semua aiskrim dalam peti tu."Kata Nadia kepada penjaga kaunter wanita itu.
Terbeliak biji mata wanita itu.Macam tidak percaya dengan apa yang dikatakan Nadia tadi.
"A..a..dik nak semua aiskrim tu?"Tersekat-sekat wanita itu berkata.
"Bukan adik but Nadia."Nadia membetulkan ayat wanita itu.Tidak biasa dipanggil adik walaupun dia ada abang.Dengan abang dia pun panggil "kau aku".
"Ouhh.Ok."
Nadia mengeluarkan iPhone 12 pro nya dan menghubungi seseorang.
"Hantar 5 beg aiskrim size besar dekat Sweet Shop berhampiran dengan Beach Hotel now."Kata Nadia setelah panggilannya bersambung dengan orang di dalam talian.
"Baik Cik Nadia."Kata anak buah Nadia yang bernama Martin.Kalau ada urusan apa-apa Nadia akan mencari Martin atau Luthfi sahaja kerana mereka berdua ialah orang yang Nadia percaya.
Martin dan Luthfi juga tidak akan mengkhianati Nadia kerana Nadia banyak membantu keluarga mereka.Sebagai bayarannya,mereka berdua perlu bekerja untuk Nadia.
Setelah 3 minit menunggu,sebuah kereta BMW X6 tiba di depan Sweet Shop.
Kelihatan seorang lelaki bersuit hitam turun dari kereta membawa 5 beg aiskrim yang diminta Nadia tadi.
Pekerja wanita itu menjadi pemerhati.
"Ini beg aiskrim yang cik Nadia minta tadi."Kata Martin lalu menghulurkan beg beg itu.
"Tq.Malam ni macam biasa di markas.Ada benda yang perlu dibincangkan."Kata Nadia sambil melihat sekeliling.Entah mengapa dia rasa seperti mereka diperhatikan.
"Lagi satu.Dalam perjalanan nanti tukar warna kereta."Kata Nadia lagi.Tetapi suaranya diperlahankan sedikit.Takut ada orang dengar pula.
"Baik Cik Nadia."Kata Martin lalu masuk semula ke dalam perut kereta.
Info:
Maksud Nadia yang:
"Dalam perjalanan nanti tukar warna kereta."
Maksud part tu,dia suruh Martin tukar warna kereta tu dari hitam jadi putih.Sebab dia rasa akan ada orang follow Martin untuk tau lokasi markas mereka.
"Macam mana dia nak tukar warna kereta tu?"
Mesti akan ada readers yang tertanya-tanya kan macam mana nak tukar?
So,dalam kereta tu ada satu butang warna merah.So bila tekan butang tu, automatik kereta tu bertukar warna jadi musuh tak dapat kesan la kereta tadi.Hebat kan?HHAAHHAHAHAHA
Kalau ada yang masih tak faham lagi, nanti author jelaskan lagi ok.
YOU ARE READING
The Dark Side Of Tengku Nadia Nurasya [HIATUS]
AcciónSebut sahaja Threesya pasti digeruni dan dikenali ramai.3 gadis ini bukanlah seperti gadis-gadis yang lain.Mereka ialah kumpulan mafia yang paling digeruni dengan kekejaman mereka.Sejak mereka masuk ke Lee Rosie Highschool,mereka tidak dikenali seba...