Jag vaknar av att farmor tar fram frukost,
Hon är inte lite högljud när hon plockar fram sakerna o när hon smäller igen skåpen.
Klockan är 7:10,
Jag går till köket i hjälper farmor ta fram bröden o påläggen- Emma har du planerat något idag? För jag tänkte åka till Ikea idag o köpa lite nya överkast till dig, men jag tänkte att du kanske inte ville följa med?
-Jag ska träffa några kompisar på stan.
Jag vet inte varför jag ljög sådär.. Det kändes konstigt, jag brukar aldrig ljuga.. Speciellt inte för farmor.-Jasså! Vilka är dom kompisarna?
- några från skolan bara.Jag tar en sista tugga från mackan klockan är ungefär 7:26
I mitt rum packar jag mina saker som jag ska ha till skolan, jag sätter mig på sängen och funderar..
"Varför ska det egentligen vara så här"
Jag ställer mig frågan om o om o om igen.. Men jag får aldrig något svar.Jag fixar mitt korta blonda hår, sätter på mig lite mascara och borstar mina tänder.
Jag börjar om ungefär 30 min..
Bäst jag skyndar mig.Jag går den vanliga vägen igenom stan, jag sätter på mig hörlurarna, sätter på sofijah o kollar ner på mobilen medans jag går..
Plötsligt känner jag hur en kille går in i mig, jag ramlar väldigt hårt på marken, samtidigt jag slår huvudet i marken
-herregud hur gick det? Jag är hemskt ledsen det var verkligen inte meningen
Jag tar hans mjuka hand som hjälper mig upp.Jag kollar in i hans bruna sexiga ögon..
- det är okej..
-skönt! Förlåt igen.. Jag heter Hampus,
- lungt! Emma.Tystnaden blir lång men jag känner sakta hur röd jag blir..
Jag känner hur pinsamt allt är så orden bara flyget ut
-Jag måste tyvärr gå till skolan..
- okej, ha det så bra Emma hoppas vi ses jag har nyss flyttat hit, vid yttre ring leds gatan.Orden bara flyger på mig han har flyttat till vid min gata.
Jag går snabbt där ifrån o känner hur glad jag plötsligt är
Jag tänker tillbaka på hans bruna sexiga ögon o hans bruna hår.. Och hans mjuka hand pressad emot min hand
Har jag blivit kär..?
Jag kollar på klockan: 8:19
FAN JAG BÖRJAR OM 1 MINjag springer till skolan med ett leende på läpparna.. Det känner jag av själv
Når jag kommer in i skolan så möts jag av Cecilia..
Hon såg gråtfärdig ut,
Även fast jag hatar henne så känner jag att jag måste fråga henne-har det hänt något?
- inget som angår dig jävla knullsubbaOrden gör faktist inte ont..
Jag vänder mig om och tänker på HampusJag måste få träffa honom igen..
YOU ARE READING
Vad händer i mitt liv
Teen FictionEmma går sista året i gymnasiet, hon har alltid varit mobbad så länge hon kan minnas, jadu det är inte lätt när det är svårt! Hur fan ska man göra när alla är emot en? Men när en person kommer in i mitt liv o förändrar allt så börjar lyckan glida f...