MakCIk Enon adik kepada ibu mertua ku berusia lewat 40 an suri rumah tangga berkahwin dengan buruh JPS yang baru bersara dan tinggal di rumah pusaka di kampung ,menjadi bidan dan tukang urut sambil berniaga secara sambilan. Dia hanya datang ke rumah mertua ku bila khidmat mengurut nya di perlukan dan biasanya kawan kawan dan jiran mertua ku akan 'join' sessi mengurut pada setiap bulan. Bagi Makcik Enon barulah berbaloi untuk dia datang dan tinggal semalam di rumah mertua ku jika ada dua atau tiga orang pelanggan.
MAkcik Enon bertubuh agak gempal dan tingginya hampir sama dengan ibu mertua ku,cuma kulitnya agak gelap (sawo matang) kerana bekerja di kampung ,namun kedua dua aset nya sama seperti ibu mertua ku,tetap pejal ,mantop dan menonjol. Semua anak anaknya seramai empat orang telah berumah tangga dan tinggal di merata tempat dan tinggal lah dia berdua dengan suaminya yang kini sebuk dengan hobi baru nya iaitu memancing bersama denga rakan rakan jabatan nya dahulu dan mereka akan pergi ke laut dalam untuk beberapa hari .
Kedua dua merka rajin bercucuk tanam terutama pokok pokok herba yang di guna sebagai bahan masakan dan juga ubatan yang di proses untuk kegunaan Makcik Enon dalam mengurut atau di jadikan bahan dalam resepi masakan tradisional. Setiap kali dia datang,banyak lah bahan bahan yang dibawa untuk di jual dan Ibu mertua ku dan Kak Yam yang menjadi promoter dan agent kepadanya.
Daripada Kak Yam juga lah aku dapat tahu Makcik Enon ni boleh mengurut lelaki termasuk urutan batin dan dia cukup banyak cerita kisah kisah mengurut ini termasuk kisah skandal nya bersama pelanggan yang di urutnya. Aku makin teruja bila mengetahui dan mula memikir untuk mencari peluang mencuba nya. Oleh kerana kami jarang berjumpa dan baru kenal pula,maka kemesraan masih belum terjalin dan di sini aku melihat dan mengharap Kak Yam boleh menjadi orang tengah nya.
Berdasarkan pebualan antara mertua ku dan Kak Yam,makcik Enon akan datang hujung minggu ini dan mertua k minta Kak Yam mewar war kan kedatangan Makcik Enon kepada pelanggan regular atau bakal pelanggan.Ada seramai lima orang jiran yang akan di urut oleh makcik Enon termasuk mertua ku. MakCik Enon datang dengan di hantar oleh suaminya pada petang Jumaat dalam perjalanan nya untuk pergi memancing ke laut bersama gang pancing jabatan nya dahulu seramai 5 orang .Mereka menyewa bot dan akan berada di laut dalam selama 3 hari 2 malam untuk memancing secara berpindah pindah mengikut lubuk ikan.
Pada malam pertama hanya ibu ku seorang sahaja yang di urut okeh Makcik Enon di dalam bilik mertua ku.Melepas lah peluang aku dan hanya duduk menonton TV dan movie kerana isteru ku bekerja shif malam. Hari esok nya dua orang jiran di sebelah pagi dan seorang lagi sebelah petang. Malam itu giliran Kak Yam di urut di rumahnya dan aku melepas lagi kerana isteri ku ada di rumah. Hari esoknya mertua ku meminta aku menghantar MAkcik Enon pulang ke kampung dan mengambil beberapa jenis herba yang makcik Enon lupa membawa nya.
Sebaik sahaja pemanduan ku bermula,makcik Enon terus berbicara dan bercerita.Bermula dengan soalan mengenai pekerjaan dan perniagaan ku hingga ke pada cerita dalam kelambu termasuk cerita skandal bersama mertua ku. " macamana Makcik boleh tahu ?" soal ku bila dia begitu yakin dan selamba bercakap mengenai skandal ku dengan mertuaku yang juga Kakak kandung nya sendiri.
" Alah kamu ni,makcik ni kan bidan kampung dan tukang urut,senang ajer kalau nak tahu,bila mak Odah kau minta urut dan sengkak di perut nya ,makcik dah tahu dia kini aktif semula untuk bersetubuh" balasnya.
"Bila Makcik urut dan rasa memang peranakan nya dah jatuh,maknanya bukan sekali dua jer dia bermain tapi banyak dan selalu kena jolok dan henjut, kat rumah tu mana ada lelaki lain selain kamu?" sambung Makcik Enon lagi.Aku rasa malu dan takut kerana sudah terkantoi.
" Mak Odah mengaku dan bercerita ke"soal ku lagi.
" kami kan adik beradik,kami sama sama kuat main lagi dulu ,sebab tu berjurai adik beradik bini kamu termasuk yang dah di simpan" jawab Makcik Enon.
YOU ARE READING
Yang Dekat Yang Rapat ( Completed)
RomancePengalaman Rahman berkahwin dan bergaul dengan keluarga isteri yang agak bebas dan terbuka membuat dia ketagihan ....