Aku kesian melihat Kak Norlaili yang kami panggil kak Lili ,kakak ipar yang sulong . Suaminya Jalal asyik keluar masuk pusat pemulihan akibat ketagihan dadah .Kak Lili terpaksa berhenti bekerja sebagai tukang jahit di butik dan bekerja dari rumah demi anak anak yang masih kecil dan bersekolah.nasib baik mereka tinggal berhampiran dengan rumah keluarga kak Lili ,maka dapatlah juga ubu bapanya yang dah tua itu membantu dan melihat cucu cucu sementara kak Lili keluar untuk menghantar kueh mueh dan lauk yang ditempah oleh masyarakat tempatan. Di samping pendapatan upah menjahit dapatlah dia menampung perbelanjaan keluarga.jalil yang bekerja sebagai pemandu lori secara 'free lance ' hanya mampu untuk menampung belanja dirinya . Kedua dua keluarga bagaikan 'give up' dalam usaha membantu untuk memulihkan si Jalal dan hanya mampu berdoa ,cuma kami semua kasihan kan kak Lili dan anak anak nya sahaja.
Aku selalu juga pergi kerumah nya kerana di minta untuk membaiki atau memeriksa perlatan elektrik terutama perlatan yang di guna olehkak Lili yang berniaga membuat kueh dan mendapat sumbangan peralatn seperti oven dan mesin yang berkaitan yang semuanya menggunakan letrik. Setiap kali aku datang tak pernah Abg jalal ada di rumah. Aku pernah bertanya ssamada dia tahuke aku datang .'Dia ada ke tidak sama aje,dia tahu kau tolong repair dan tenguk mesin mesin ni,dia lagi suka ,boleh jimat" jawabKak Lily.memanglah aku tidak pernah mengenakan apa apa bayaran untukkhidmat yang ku beri. kalau dapat pun hanya kueh bakar yang di buat oleh kak Lily.
Bagi aku selain dari menolong Kak Lili, aku juga mendapat insentif dengan 'memerhati'sosok tubuh Kak Lily yang makin hari ku lihat makin mengujakan .Walau pun orang nya rendah,tapi berisi dan nampak pejal .Walau berkulit sawo matang , kedua dua aset nya buah dada dan punggung nya cukup menggiurkan ,lebih lebih lagi bila dia sedang 'beroperasi'di dapur ,dia hanya memakai kemerja t tanpa lengan dan memakia seluar tiga suku sahaja .
Bagi ku bila ada kesempatan dan peluang,aku akan cuba merapati tubuhnya dan secara tidak sengaja yang disengajakan untuk menyentuh atau bergesel dengan tubuh Kak Lily. Olehkerana kak Lily tidak menunjukan reaksi penolakan maka akun makin teruja.
Suatu hari ketika aku berada di pejabat dan baru selesai berurusan dengan pelanggan,aku dapat mesej dari Kak lily yang minta aku datang kerana oven dia bermasaalah dan suaminya tiada di rumash . Aku pun segera mengambil tools dan bergegas dengan motor ku kerumah Kak Lily.Setibanya di sana,ku lihat kak Lily sedang menghadap oven cuba menyelamatkan kueh kueh yang sedang di bakar dan dia berpeluh kepanasan.
Aku menyuruh dia berundur dan segera mematikan suis utama sebelum aku memeriksa lebih ke dalam oven yang masih panas itu. Rupanya ada suis yang terbakar dan tak dapatlah beberpa biji kueh yang sedang dibakar itu untuk di selamatkan. Walau pun sekejap ,aku sendiri pun bermandi peluh kerana cuaca di luar memang panas terik apatah lagi di dalam dapur yang sedang menggunakan oven besar itu.
Sementara menanti oven itu sejuk .aku dan kak Ros mengeluarkan kueh kueh yang tidsak sempat masak dan terpaksa di buang. Dek kerana kepanasan,aku terus sahaja membuka kemeja yang ku pakai tanpa menyedari Kak Lily ada di belakang ku.
" Sorry lah Kak ,tak tahan panas ni,dah habis lenjun ni" kata ku sambil duduk di sebelah kak Lily.
" Tak apalah, Akak pun dah mandi peluh lagi tadi, nasib baik kau cepat datang,takut juga kalau oven ni terbakar" ujar Kak Lily.Ku lihat memang benar baju nya basaah kuyup dan kemeja T yang di pakai habis melekat di badan menampakkan lagi buah dadanya yang menonjol itu.
" Apa yang kau tenguk,tak percaya Akak pun mandi peluh" sergah Kak lily bila melihat aku merenung ke arah dadanya.
" hah,kesian bukit berkembar tu,dah lah berbungkus ketat,habis lenjun dek peluh"usik ku.
" itulah kan,kalau kau tak de ,Akak nak berkemban jer" jawab nya sambil tersenyum.
" tunggu apa lagi,tukar ajelah" sampuk ku segera.
YOU ARE READING
Yang Dekat Yang Rapat ( Completed)
RomantizmPengalaman Rahman berkahwin dan bergaul dengan keluarga isteri yang agak bebas dan terbuka membuat dia ketagihan ....