Dýňe je levná ,zdravá a chutná . Obsahuje hodně vitamínů od dužiny po semínka a já vám teď ukážu jak se dá zpracovat celá . Postačí vámi tomu jedna dýně Hokaido , nemusí být nějaká velká já to dělala z malé dýně .
1)
Jako první pro vás mám pečenou dýní s dipem která je opravdu výborná !
Dýní Hokaido rozpulime půlku dame stranou a využije mě ji později .
Tuhle polovinu zbavíme vnitřku ale pozor ! Nevyhazujeme ho ale dáme ho do mísy aby sme ho mohly později také spravovat. Dýni zbavíme šťopíku ale neloupeme jenom omyjeme . Jelikož je příprava poměrně rychlá, jako první si předehřejte troubu na 180°C.
Dýňi nakrájejte na měsíčky široké tak akorát od oka .Nakrájenou dýni potřete olejem a posypeme kořením. Já dala Steakove z Kauflandu obyčejně a musím říct že mňamka .Připravte si plech, který potřete olejem, poklaďte na něj dýni a dejte do trouby.
Pečte cca 30 minut, dokud nejsou všechny kousky zlatavé. Výsledkem by měly být lehce opečené kousky, které jsou křupavé na povrchu, ale uvnitř šťavnaté a měkkéA k nim si uděláme dip.
Jogurt bílý(normální nebo odtucneny)
Majonéza 2 lžíce
Petržel (může být sušená)
Česnek sypký nebo normální jeti na vás já dala sypký .Do misky si dáme jogurt,světlice majonézi , lžička petržele a česneku , popřípadě že bude dávat čerstvý stačí menší stroužek . Vše zamícháme a dáváme jako dresink k dýňi k namáčení .
2)
Dýňový sirup do kávy nebo jako šťáva .
Teď využijeme to co sme vydlabali.
Veškerou dužinu dáme do hrnce i z druhé poloviny . Zbavíme dužinu semínek a ty dáme na stranu . K dužině si přikrojíme dva tenké měsíčky které si nakrájíme a dáme do hrnce přidáme dva pytlíčků skořicového cukru , půl hrnku normálního cukru , nové koření cca 10 kuliček zalejeme vodou aby dýně plavala a necháme vařit. Až bude dýňe měkká tak že se bude rozpadat, rozmačkame v hrnci a necháme ještě 5 minut provařit . Poté přecedíme a nalejem do uzavíratelné nádoby .
3) dýňová polévka
Druhou polovinu si oloupeme a nakrájíme vložíme do hrnce zalijeme dostatkem vody přidáme lžičku kari ,vývar nebo bujón a sůl . Necháme vařit do měkka . Až bude měkká rozmixujeme a přidáme zakysanou smetanu . A podáváme.
4) pražená semínkaSemínka je třeba nejdřív nasucho opražit.
Pak pomocí malého, ostrého, špičatého nožíku louskáme a louskáme…
Když si tuto práci vezmeme k nějakému poslechovému televiznímu nebo rozhlasovému pořadu, není zase tak hrozné.Opražená dýňová semínka můžeme použít na posypání dýňové polévky, různých dezertů, moučníků a podobně, jako oříšky nebo pražené mandle.
A nebo je můžeme jen tak mlsat. S dětmi nebo s kamarádkami, mužští na takovou piplačku moc nejsou. Není to pochoutka, která se do pusy sype „plnou hrstí“. K tomu raději koupíme dýňová semínka v obchodě.
ČTEŠ
Diy nápady a zábava proti nudě! ❤
NonfiksiTahle knížka bude pro všechny tvořivé ručičky od začátečníků až pro umělce! :) návody jsou celkem jednoduché a vyrobené věci vhodné jako dárek který rozhodně potěší, dekoraci na party, dekorace do pokoje nebo zábava na party, a samozřejmě i něco do...