𝒄𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 03

388 79 143
                                    

Jungkook duduk berhadapan dengan Jihyo di meja makan itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jungkook duduk berhadapan dengan Jihyo di meja makan itu . Wanita itu diperhati membuatkan Jihyo tidak selesa . Mata gatal itu meneliti di segenap wajahnya . Seorang lelaki iaitu anak buah Jungkook menghidangkan sepinggang spageti kepada Jihyo dan segelas jus tembikai .

" Tuan "

Jihyo angkat kepala tengok anak buah Jungkook membisik kan sesuatu kepada lelaki itu . Jungkook tampak mengangguk kan kepala .
Anak buahnya itu berlalu keluar dari ruang makan .

" Makan .
Mesti kau lapar "

Jihyo pegang sudu .
Tapi tiada tanda yang dia mahu makan .

" Kenapa ?
kau tidak makan spageti ?
kau mahukan makanan lain ?
aku suruh anak buah aku tukarkan " tanya Jungkook prihatin . " Saya nak balik "
tutur Jihyo hampir menangis membuatkan Jungkook terdiam .
Jihyo takut kerana tempat ini terlalu asing baginya .

Jungkook mengigit bibir bawah . Dia bangkit dari kerusi dan keluar dari ruang makan . Jihyo toleh .
Dia mula takut kerana fikirnya Jungkook marah .
Risau jika lelaki itu melakukan sesuatu kepadanya .

" Hantarkan dia dan tunggu sehingga dia masuk "

" Baik , Tuan "

Raut wajah Jihyo berubah apabil dengar percakapan Jungkook dan anak buahnya .
Jungkook masuk kembali ke ruang dapur . Kerusi yang Jihyo duduki ditarik sehingga Jihyo benar-benar mengadapnya . Kedua belah tangannya ditongkat di kedua pemegang kerusi . Tindakannya membuatkan Jihyo terpaku terkejut .

" Anak buah aku akan hantarkan kau balik .
Tapi kalau kau mahukan aku semula , kau boleh saja hubungi aku " poket seluarnya diseluk mengeluarkan sekeping kad .
Kad tersebut diberikan kepada Jihyo . Kad tertera nombor telefonnya .

Jihyo melihat kad tersebut sambil diperhatikan Jungkook . Tidak percaya Jungkook akan menghantarnya balik . Setahunya kalau dah kena culik memang tidak akan dilepaskan . Penculikan jenis apakah ini ?






Jihyo masuk kedalam kereta .
Tidak sabar dia mahu balik kerumah . Pasti Melissa risau akan dirinya . Jungkook berdiri di muka pintu . Kedua tangan di masukkan kedalam poket seluar .

" Tuan , kenapa Tuan berubah hati nak hantarkan dia balik ? bukankah itu meletakkan dia dalam bahaya ? " William menyoal pelik .
" Aku tidak mahu dia menerima aku kerana terpaksa .
Aku tidak dia akan kembali semula pada aku .
Aku amanahkan dia kepada kau , William . Hantarkan dia dengan selamat . Kau tahu sikap aku macam mana kan kalau sesuatu yang aku sayang jadi apa-apa ? "

" Tahu , Tuan "

" Dah , pergi hantar dia "
suruh Jungkook .
Dia masuk kedalam .
Di dalam kereta , Jihyo memandang Jungkook dengan muka serba salah dan berat hati untuk pergi . Tidak tahu kenapa hatinya terasa berat .






" Terima kasih hantar saya "

" Hati-hati "
pesan William sebelum Jihyo keluar .
Jihyo senyum kepada William dan keluar dari kereta .
" Sedar , William .
Dia Tuan Jungkook punya "
ujar William cuba mengingatkan diri sendiri .

[ ✓ ] 𝒉𝒊𝒔 𝒘𝒆𝒂𝒌𝒏𝒆𝒔𝒔 • 𝗠𝗮𝗳𝗶𝗮 𝗦𝗲𝗿𝗶𝗲𝘀 | 𝒋𝒋𝒌Where stories live. Discover now