Maskeraden

109 3 0
                                    

Lördag.  Det här var årets största fest,  en maskerad nere i den lokala festlokalen.  Alla skulle dit,  har själv gått ända sen jag var 20 och fotbollsklubben började anordna festen.  Det var en stor maskerad som alltid hölls helgen vid Halloween,  det var ett smart sätt att få in lite extra pengar till klubbkassan och festen var nog inne på sitt tionde år åtminstone.

Jag fullkomligt älskar Halloween,  har gjort det sen jag var liten. Pumpalyktorna,  skräckfilmerna,  pyntet och det bästa,  att få klä ut sig!  Dagen till ära hade jag valt att klä mig som en häxa.  Jag hade en lång klänning,  helt i svart. Lite urringad så jag visade lite klyfta samt mitt halsband med en stor spindel.  Jag hade vit- och svartrandiga knästrumpor under,  kängor,  mitt kastsanjebruna hår var uppsatt i en knut och doldes under en peruk av långt hår-kolsvart. Mitt huvud kröntes såklart av en klassisk häxhatt.  Jag såg på mig själv i spegeln och log nöjt mot min spegelbild.  Jag hade sminkat mig med svart läppstift,  mascara,  en ljus foundation så min hud var lite blekare än vanligt.  Hade även kostat på mig långa lösnaglar,  även de kolsvarta.  Var verkligen nöjd med hur jag såg ut,  supernöjd!

Jag log mitt elakaste häxflin,  tog på mig min tjocka kappa med fejkpälskrage, jag var grymt stolt över den och lämnade lägenheten.  Skulle möta resten av kompisgänget på plats då alla ändå bodde ganska nära. Natten var kall när jag gick hemifrån,  hörde musiken dunka på håll och snabbade på stegen.  Det var kyligt i luften och månen stod högt på himlen,  stor och gul.  Som ett olycksbådande omen,  fast inte för mig.  Jag är ju en häxa,  så fullmånen känns som mitt rätta element en sån här kväll.

Det tog mig inte så lång tid att ta mig ner till festlokalen. Passerade kyrkogården och den gamla kvarnen, båda platserna såg riktigt läskiga ut ikväll och jag kände det nästan som om jag var med i en skräckfilm när jag skyndade på stegen.

Jag såg mer folk som var påväg mot lokalen, alla utklädda,  alla såg ut att skynda på då natten var ganska kylig och andedräkten lämnade små puffiga moln efter sig.

"Hej Klara!"

Det var Astrid som stod och ropade mitt namn, hon vinkade som en tok och jag skyndade mig bort till henne och gänget eftersom typ alla runtomkring glodde.

"Hej!" Fick jag fram och mitt leende speglade hennes.

"Snygg dräkt, är set från Trollkarlen från Oz?" Frågade jag när min blick svepte över henne. Hon hade en blåvit klänning och röda klackskor.

"JA! Vad snabbt du såg det, vi tänkte att eftersom du skulle vara häxa så klädde vi andra ut oss till gänget från Oz!

Medans vi pratade så såg jag de andra av våra kompisar komma gående från Storgatan. Förstod direkt att det var dem. Ange hade någon typ att kattsminkning och skulle säkert vara lejonet. Patrik var silverfärgad , hade en hatt gjord av folie och hade lyckats klämma på sig Anges silverfärgade dunjacka. Emma skulle ha varit fågelskrämman,  men hon hade blivit sjuk och skulle stanna hemma.

Vi hälsade på varandra och alla fick en kram. Jag tänkte att jag borde ju ha varit grön om jag skulle ha varit häxan från Oz, men men. Ville ju egentligen bara vara en riktig Halloweenhäxa.

När vi visat våra biljetter för dörrvakt och kommit in i lokalen så var det folk överallt. Allt ifrån tonåringar (18-årsgräns pga baren) till folk som säkert var en bit över 60 och klädda i alla möjliga och omöjliga dräkter.

Vi gick runt och hälsade på lite folk, rörde oss mot baren, der var fullt med folk på dansgolvet och bandet var riktigt bra.

Jag tog en cider och smuttade på den i godan ro när jag såg en pirat och Dracula som vinkandes närmade sig. Jag kände igen piraten som Robban, en gammal kompis till min brorsa. Vampyren kände jag inte igen, åtminstone inte med smink och kostymen.

Jag log mot dem när de trängde sig fram genom folksamlingar, Robban hade alltid varit lite kär i mig, jag gissade det i alla fall. Han kunde aldrig se mig i ögonen någon längre tid och rodnade ofta när jag log mot honom.

"Hej Robban! Eller jag kanske skulle säga, kapten " Jag blinkade förföriskt mot honom och han flackade med blicken och rodnade.

Han var ändå ganska rar, så jag gav honom en kram, han doftade så gott!

Jag drack min cider och grabbarna tog varsin öl, vi småpratade lite om det ena och det andra. Det började bli mycket folk på dansgolvet och jag hade tappat bort resten av gänget i folkmängden.

Jag såg hur Robban spanade på mig i smyg, när han inte trodde att jag skulle se. Det var ändå ganska sött. Visste ju att han varit intresserad av mig länge, men aldrig vågat göra något.

Jag tog en cider till och Dracula ursäktade sig med att han måste på toa, några sekunder senare var även han försvunnen.

"Nej vad fan Robban, ska vi inte ta och dansa" sa jag påtok för högt.

Han såg överrumplad ut men nickade till svar. Jag svepte resten av cidern pch drog med honom ut på dansgolvet.

Jag kände mig lite lullig av cidern, glad, uppspelt, kanske lite upphetsad också. När vi dansade så blev Robban lite modigare, hand händer strök över mina armar ibland, han dansade närmare och närmare och när det äntligen blev en tryckare så tog han ett stadigt tag om mina höfter och vågade till och med se mig i ögonen utan att bryta kontakten. Jag slog armarna runt hans hals så han kom ännu närmare, försiktigt närmade sig våra läppar varandra. Utan att bryta ögonkontakten så dansade vi bara så, långsamt och nära tills våra nässpetsar nuddade varandra.

Plötsligt hände det bara, våra läppar möttes, försiktigt och trevande först, men snart hungrigare och mer vågade.

När tryckaren var över så stod vi så ett tag, tätt inslingrade i varandra, fortfarande ingripna I en kyss och med ögonen stängda.

Musiken började dunka igen och paren på dansgolvet övergick I en vildare dans. Jag och Robban bara såg på varandra innan vi också fortsatte dansa, vad hade hänt? Vad skulle det här leda till?

Timmarna gick, vi var oskiljaktiga den här kvällen, vi dansade, skrattade, kysstes ibland och svepte några cider och öl till.

Robban blev mer vågad nu, han såg mig oftare i ögonen, rörde mig mer , log mot mig. Jag riktigt kände hur jag rodnade när hans fingrar snuddade vid mina, eller han stod tätt intill mig i baren.  Det blev ett par tryckare till under kvällen också.

Under våran andra tryckare så började Robban med att kyssa mig och vi dansade sen hela låten, panna mot panna och avslutade sen med ännu en kyss.

Under den tredje så förde jag retsamt ner mina händer till Robbans rumpa och dansade hela dansen med ett stadigt tag om hans ända. Jag tror jag hånflinade mot honom när jag såg hur överraskad han blev.

När vi dansade den fjärde så återgälldade han mitt tilltag och tog ett skammgrepp runt mina skinkor. Han lyfte mig lite från golvet så jag fick dansa på tå, men der pirrade ändå i mig av hans beröring.

Efter den dansen så var klockan ganska mycket, flera gäster hade redan försvunnit och vi nästan kraschade in i kapprummet när våra kyssar nu mer övergått i rent hångel.

Robban tittade mer och mer ner i min urringning och jag "råkade" oftare och oftare stryka över bulan I hans byxor medans våra tungor lekte med varandra och vi trevade efter våra ytterkläder.

"Klara. Det är något jag funderat på under kvällen, om jag får fråga" fick Robban fram mellan kyssarna.

Jag mumlade fram någon typ av svar, som han tolkade som ett ja.

"Din häxdräkt, matchar underkläderna outfiten?"

Den frågan tände elden i mig ordentligt och jag svarade:

" Följ med mig så får du se"

Efter det så drog vi på oss jacka och kappa och vi lämnade ljuset i festlokalen bakom oss och försvann ut i natten.

Häxan Where stories live. Discover now