sorry, appa

40 9 3
                                    

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

•••

++Pasang lagu runtuh by feby putri.

Felix berjalan perlahan ke arah jambatan yang tidak jauh dari jarak kedudukannya. Selepas dia puas dicemuh oleh ibu tirinya dan Hyunjin,terus Felix lari keluar dan disinilah dia. Di jambatan Sungai Han.

"Felix dah janji dengan appa takkan tinggalkan dia,omma." Felix perlahan menaiki pembatas jambatan dan berdiri seraya matanya memandang kebawah yang menunjukkan betapa luasnya Sungai yang mengalir deras dibawah sana.

"Felix kena janji dengan appa."

"Janji apa appa?" Tanya Felix.

"Janji jangan pergi macam omma kamu. Kalau tak,appa tak tahu nak buat apa dengan hidup.

"Felix janji." Senyum Felix palsu. Hakikatnya dia penat. Sangat.

Airmata Felix mengalir. Dengan mukanya lebam akibat ditumbuk oleh Hyunjin tadi. Dengan lengannya lebam akibat dipukul oleh puan Lee.

"Haha." Gelak Felix sarkastik

"I hope I can ends this quickly." Kata Felix.

"Kenapa? Semua ni sakit sangat?" Esak Felix.

"Maafkan Felix appa. Sebab mungkiri janji. Felix dah tak tahan. Omma,tunggu Felix okay?" Kata Felix lalu tersenyum

Terus dia mencabut kasutnya dan melompat dari jambatan itu dengan mukanya yang sedang tenang tersenyum nipis.

•••

"Ni tuan Lee ke?" Suara dicorong menanyakan tuan Lee yang saat itu berada dipejabat.

"Anak tuan,Lee Felix kan?" Tanya pemilik suara itu.

"Ya itu anak saya." Balas Tuan Lee mula tidak sedap hati.

"Anak tuan,terjun dari jambatan sungai Han. Boleh tuan mengesahkan mayat dia?" Terjatuh telefon tuan Lee.

•••


" Felix! Mana anak aku?!"jerit tak tentu arah tuan Lee dikoridor hospital itu.

" Ni anak tuan ke?"tanya pekerja tersebut lalu membuka kain putih menutup mayat.

Saat iris tuan Lee melihat mayat yang berada dihadapannya,terus terjatuh terduduknya.

" Felix!!"raung tuan Lee apabila ftya,anaknya Lee Felix sedang terbaring dengan kulit sepucatnya.

" Felix anak appa...kamu dah janji tak nak tinggalkan appa.."esak tuan lee.

" Mesti kamu dah terlalu banyak terluka? Appa restui pemergian kamu. Berbahagia dengan omma kamu kat sana."memerah mata tuan Lee. Terus dia mencium lembut dahi anak lelakinya yang sudah pergi.

" Tidurlah anak appa. Tunggu appa kat sana okay?"kata Tuan Lee.

•••

Hyunjin terkejut mendengar pemergian saudara tirinya.

Apatah lagi,dikhabarkan dia membunuh diri.

Hyunjin menatap sayu gamba mendiang Felix yang sedang terletak di atas kaca itu.

Lee Felix

15.09.****-12.11.2021

Hyunjin menunduk. Serta merta perasaan bersalahnya terbit dihati.

Pasti Felix membuat keputusan untuk menghabiskan hidupnya dengan begini kerana dirinya dan ommanya.

•••

"Ni,Hwang Hyunjin kan?" Tegur Yeonjun pada Hyunjin.

"Ya,saya."

Yeonjun tersenyum nipis. Nilah saudara kembar tirinya yang selalu diceritakan oleh Felix.

"Aku nak cakap sikit."

•••

"Felix selalu cerita dekat hyung,pasal kau dan omma kau." Kata-kata Yeonjun membuat Hyunjin tersenyum bersalah.

"Mesti dia benci kami." Kata Hyunjin.

"Dia benci,tapi sekejap je." "Maksud-"

"Dia selalu rungut,korang berdua cerewet,tapi dia lepas beberapa saat,dia puji cerita macam-macam pasal kamu. Katanya,dia kalau boleh sebelum dia pergi,dia nak spend masa dengan kamu juga omma kamu sebagai satu keluarga."

Hyunjin mula sebak.

"Dia tahu,semua manusia tu ada sisi baik dan jahat. Dia pernah nampak kamu selamatkan anak kucing kat longkang. Dia pernah nampak puan Lee bagi makan dekat burung liar dengan muka penuh kasih sayang. Dari situ dia berazam,nak berbaik dengan kamu berdua."kata Yeonjun mengingati semua cerita yang Felix ceritakan padanya.

Hyunjin mula rasa sedih dan airmata nya mengalir juga.

" Dan hyung sedih dengar berita kematian dia semalam. Ada hikmah juga dia bagi surat-surat ni."ujar Yeonjun lalu menghulurkan beberapa keping sampul surat yang ada nama penerimanya sekali.

" Tolong bagi dekat omma dengan appa kamu ya? Hyung minta diri dulu."m

THE END. •LEE FELIX• [C]Where stories live. Discover now