5.51

53 8 6
                                    

.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.

++Recommend to you play "runtuh by feby putri","love in the dark by adele","sampai jadi debu by banda niesari":)

•••


Felix hanya menyelubungikan dirinya dalam selimut kesejukan. Malam itu hujan lebat dan badannya yang lemah kesejukan.

"Better aku buat air chocolate panas." Kata Felix lalu tersenyum. Dia teringat kenangan dirinya dengan ibunya.

"Felix, kamu tu cepat sejuk, dah minum ni. Hangatkan badan anak kesayangan omma ni."

"Eh, lix sorang je ke? Appa nya ni?"

"Eh meatilah appanya ada. Nah."

"Omma tak buat ke untuk omma?" Tanya Felix memandang ibunya. Ibunya tersenyum nipis.

"Cukup tengok anak omma hangat, omma dah rasa hangatnya anak omma ni." Kata ibunya lalu memeluknya erat. Appanya tersenyum melihat isterinya dan anak lelaki kesayangan mereka.

Felix turun perlahan anak tangga dengan kaki yang mengigil. Tidak lupa baju panas buatan mendiang ibunya.

"Hyunjin, ni minum ni. Nanti sejuk."

Puan Lee menghulurkan satu mug yang berisi secawan coklat pada Hyunjin yang sedang duduk dihadapan tv itu.

"Anak omma kena hangat selalu. Tak boleh sejuk-sejuk." Kata Puan Lee lalu mengusap rambut Hyunjin lembut. Felix hanya menunduk. Kalaulah,dia boleh menumpang kasih sayang puan Lee. Tetapi dia sedar dirinya siapa. Appa nya khawin dengan Puan Lee pun dia sudah tahu,dirinya tiada tempat dalam keluarga ni lagi. Lagi-lagi sejak appanya pergi ke luar negara.

Felix abaikan dua anak-beranak itu,lalu menuju ke dapur. Dia mencari paket serbuj coklat tetapi dah tiada.

"Kau cari ni ke?" Tanya Hyunjin apabila mendapati Felix mencari sesuatu.

"Kesian. Air yang aku tengah minum ni yang last. Nampak tak? Coklat pun tak nak kau. Apatah lagi semua orang yang kenal kau." Cemuh Hyunjin.

Felix hanya tersenyum sedangkan hatinya sedang retak mendengar ayat Hyunjin. Dia tidak kisah jika dirinya tidak daoat air coklat sekalipun,tetapi ayat itu membuatnya merasakan dia tidak berguna.

"Kau nak? Nah."


Pssssssstttttt

Hyunjin mencurahkan air panas itu pada kaki Felix.

Felix cuba untuk tak menjerit walaupun hatinya sedang meronta menjerit kesakitan.

"Jap,tak boleh nampak aku salah." Terus Hyunjin sengaja meletakkan kakinya oada tumpahan air panas coklat tadi.

"Arghhh ommaaa! Hyunjin sakit!!" Jerit Hyunjin memanggil puan Lee.

"Hyunjin?? Kenapa ni?!" Kata Puan Lee risau apabila melihat anaknya sedang menjerit kesakitan memegang kakinya.


"Felix- dia cuah air kat kaki Hyunjinn"

Felix hanya menggeleng tanda bukan dia yang buat.

Terus muka Puan Lee bertukar bengis.

"Kau memang anak yang kurang ajar!!"

Jerkah Puan Lee lalu menampar Felix hingga berdarah bibirnya.

"Hyynjin ikut omma,omma sapukan ubat."

Felix hanya menunduk sambil tangannya memegang pipinya yang pijar ditampar oleh puan Lee.

"Tapi kaki felix pun sakit..." Kata Felix lalu berjalan berhati-hati agar rasa sakit akibat melecur nya tidak melarat dia ke biliknya dan mencari kit kecemasan.

•••


"HAHAHAHAAH PADAN MUKA KAU!" gelak Hyunjin apabila dia mencuahkan sup atas kepala Felix yang sedang terduduk akibat jatuh dengan sadungan Hyunjin.

"Kau pergi mati jelah. Kau tu tak layak dalam keluarga aku."sinis Hyunjin.

Felix hanya memandang belakang Hyunjin dan juga rakannya. Airmata mengalir juga dipipi Felix.

Bibirnya mengering.

" Aku benci...hidup macam ni."


•tbc•





THE END. •LEE FELIX• [C]Where stories live. Discover now