Oscar:
Jag kollade på Felix han stog och halvt dräglade över någon tjej.
-Vill ni hänga med hem till oss och se på film? Frågade jag.
-Gärna svarade en av tjejerna. Förresten jag heter Ida och min kompis här heter Josefin.
-Ok jag är Oscar och detta är Omar,Felix och Oscar fast han kallas "Ogge" eller "OG".
-Okej, men ska vi gå?
-Ah visst men dom där två får vi nog släpa med så jag och pekade på Felix och Josefina eller vad hon nu hette. Om jag ska vara helt ärlig så brydde jag mig inte får jag bara tittade in i Idas ögon dom var så vackra och så unika på något sätt.
Ida:
Jag tror inte Oscar lyssnade på vad jag sa för han stog och stirrade på mig och sa ingenting. Jag vinkade med handen framför hans ögon. Då ruskade han på huvudet så hela hans fluff till hår flög runt hans huvud.
- Kom den här vägen sa han
Vi börja gå mot det hållet som han pekade mot.Ogge och Omar som bara stått och prata med varandra hängde snabbt med. Men Josefin och Felix som faktiskt hade börjat prata med varandra och inte står och glor på varandra.
- Ska vi inte säga till dom? Så Ogge helt plötsligt och så lättskrämd som jag var hoppade jag till. Då började alla fnittra som 12 åringar typ.
- Nej dom får klara sig själva ett tag iallafall.
Josefin:
Jag stog och prata med Felix när jag helt plötsligt märker att dom andra är borta
-Felix vart tog dom andra vägen?
-Jag har ingen aning antagligen gick dom hem till Ogge. Svarade han.
-Okej svarade jag.
Det blev en pinsam tystnad, men efter en stund sa han
-Ehm.. Kan jag få ditt nummer?
-Bara om jag får ditt. sa jag, och han skrattade till och gav mig hans mobil och jag slog in mitt nummer, lika så gjorde han med min mobil.
-Vill du följa med hem till mig?. Frågade Felix.
-Ja, eller ja om jag får det. svarade jag lite försiktigt.
-Självklart får du det! Varför skulle jag annars fråga?.
(Perspektiv byte igen) Felix:
-Självklart får du det! Varför skulle jag annars fråga? Svarade jag henne.
-Jag vet inte. sa hon och rodnade.
-Du är söt när du rodnar. sa jag, och det fick henne att rodna mer.
-Aja kom nu, vi drar hem. sa jag och tog tag i hennes hand för att visa vilket håll vi skulle åt drog jag med henne dit. jag bodde ändå ganska nära Ogge så jag hade gått idag.
Vi gick där hand i hand i ganska så lugn tystnade, inte så pinsam faktiskt.
"-Så varför flyttade ni hit? Frågade jag henne.
-Jo jag och Ida ska börja på ett dans gymnasium här i Stockholm.
-Jag går också på ett dans gymnasium sa jag.
-Jaha! Men då kanske vi går på samma skola?
-Ja, jag tror nog det sa jag och drog in henne i en kram, jag vet inte varför men det kändes bara så rätt. Jag märkte att hon blev förvånad först, men sedan slappnade hon av och kramade tillbaka.--------
Okejj detta blev ett kapitel där både jag och Ida skrev men japp, kanske kommer ut ett kapitel till idag, är på skriv humör, haha. Aja glöm inte att rösta och kommentera om ni tkr vi ska fortsätta! Ha en bra daag.
Xoxo