Jag lutar mig mot ryggstödet. Pennan trillar ur min hand och jag ler snett mot Penny, bredvid mig. Mitt namn är Noelle och jag är 17 år.
Jag har alltid sedan jag visste vad en hippogriff var för något älskat djuret. Men vem som helst kan komma och säga att de inte finns, och det vet jag redan.
Idag hade vi vikare. Killarna har hetsas omkring och sagt att vi ska sluta klockan 13.00 idag, men eftersom våran pluggis, Kajsa var tvungen till att säga till har hon hållit sig borta, utom synhåll idag. Alla hatar den som säger till när vi har vikare, och de frågar om tiden.
Även jag gör det, ingenting så plågsamt dom att ha vikare finns det. Ända sedan vi inte fick någon direkt lärare i engelskan har jag hatat vikare. Alla som vi haft någonsin.
"Noelle? Kan du förklara vad en Hippogriff har för förmågor?" frågade Lennart, våran vikare.
"En hippogriff? Ja, de har förmågan att flyga, söka och slåss. Ens delen av dem är en jättestor ön, andra delen är en häst. Den har vingar och alla dess färger kan så gott som vara silver, svart, brun, brons och guld, det är inte ofta man kan ha lyckats se en röd hippogriff, någonting," svarade jag intressant. "Dessutom, så är det väldigt stolta varelser som lätt blir sårade och arga om man förolämpar deras utseende."
När jag var klar var jag ensam i klassrummet med Lennart. Oförstående kollade jag mig omkring. Inga väskor hängde på stolarna och jag kollade bluffat på Lennart.
Jag var speciell, jag visste det. Men vad ville han mig?
Jag började långsamt ta av väskan från stolen. Lennart närmade sig mig, med enorma steg. Jag ryggade bort och tappade greppet om min väska. Den trillade ner på golvet och jag såg förskräckt på facket där min mobil låg.
"Jag visste att du har speciell, Noelle. Du tillhör inte denna världen. Utan min, den världen jag kommer ifrån. Din lärare skulle aldrig få för sig att ha en lektion om någonting som är ett fantasi djur. Men enligt legenderna så har hippogriffer existerat, och det gör de fortfarande. Lita på mig, Noelle. Jag ska föra dig till en värld du aldrig sett förut. Där, innanför portalen väntar Michael. Han ska leda dig till Blair Hippogriff, och ge dig chansen att utstå ödet mellan Brick Mountain Trails," sa Lennart.
Jag vågade inte lita på honom, men hade jag något val? Lennart var och är en stor man. Han har muskler och är vältränad. Jag lugnade ned mig, och började andas normalt.
"Om du för mig till Blairs värld.. så ska jag inte komma ock klaga mer på dig", sa jag. "Men bara, om du för mig till Blair. Utan våld."
YOU ARE READING
Legenden om Blair Hippogriff
FantastikBlair Hippogriff, En känd och väldigt ovetenskaplig om hans existerande. *Suck* Men jag, Noelle jag vet att han är på riktigt. Jag känner det, och han är ung. Han är född samtidigt som mig, samma dag. Hösten, är vårat element. Jag, Noelle Berg känne...