"ŞAHMERAN"

1.4K 63 15
                                    

Gecenin karanlığı iyice kararmıştı bu artık zifiri bir karanlıktı . Diyarbakırın karanlığıda karanlıktan öte aydınlığı da aydınlıktan öte.. hele ki bazarn aşiretine bağlı bir insansan çok daha karanlık çok daha aydınlıktır Diyarbakır ..

18 yıl önce
Azım bey Bazarn aşiretinin Ağasıydı dışarıdan sert tok sesli acımasız dediğim dedik kararından asla dönmeyen bir adam olan Azım bey aslında herşey o Konağın Odasının dışında başlıyordu. Azım bey ne kadar böyle görünse de ne kadar Diyarbakırın korktuğu adam bile olsa Azım Ağa karısı Kejeyi görünce gardını indiren bir adamdı diyarbakır ve çevresinde böyle bir aşk yoktu çünkü Azım ağa Keje yi 17sinde sevmiş bir adam dı şimdiler de ise 3. Çocuğunu doğurmaya hazırlanıyordu Keje Azım ağaya hala Aşık bir Hanımağaydı lakin kimse bilmezdi onların aşkla evlendiklerini bu aşkın destansı öyküsünü sadece Allah bilirdi Keje Hatunun son hamileliliği sıkıntılı geçiyordu diğer üç oğlunda böyle sürekli rahatsızlanmaz hatta doğru düzgün kusmazdı bunları düşünürken yanında ki Ağasına Adamına aşık olduğu Erkeğine baktı.
"Azım Ağa" dedi Keje adama hafif kıprdandı sonra yavaşça gözünü açtı
"Söyle Kejem" dedi Azım ağa kadını göğsüne çekerken keje ilk defa sıkıntılıydı o gece o yüzden konuşmak istediği Ağasıyla " Ağam dedi olurda ben eğer olmazsam sakın çocuklarımı benim yokluğumu aratma özelikle Devran daha çok küçük daha 9 yaşında onun bana düşkünlüğünü biliyorsun " dedi kadın Azım ağa ağzı açık Kejesini dinliyordu tam ağzını açacaktı ki keje parmağını Azım Ağanın dudaklarına koydu "lütfen Ağam bırak konuşayım dedi Keje hatun devrim büyük bir ve de olgun bir çocuk sende bilirsin lakin devran çok duygusal o çok çabuk incinir ağam erkek olmasına rağmen ama oda akıllıdır ağam bilirsin dedi gelelim Karnımda taşıdığım bebeme Ağam bu sanki kızdır nedense öyle hissederim biliyorsun günler kaldı doğuma eğer kızsa onu sevme z misin dedi .Keje Hatun bilirdi Keje Doğuda kızlar sadece ihtiyaç ve evlilikten başka birşey değil di kendi ailesinde de bunu görmüştü keje korkuyordu kızının da sevilmemesinden Azım ağa şoktaydı ne diyordu bu hatun nasıl olurda ondan kendisinden olan bir canı kanı sevmiceğini düşünürdü..
"Kejem sen ne dersin Allah aşkına nasıl senden bir canı sevmem benim zaten iki oğlum var birde kraliçem var Hatunum var bir kızım gelse ben onu herşeyden severim hatun heleki gözleri burnu saçı boyu sana kısaca sana benzerse hatun inşallah bir kızdır keje ama ben anlamadım sen neden bu gece böyle konuşursun dedi Azım ağa Keje sanki hisseti buğün dünyadan göçünü bu gece korkuyordu keje onun için çocuklarını tek tek öpmüştü sarılmıştı şimdide Azım ağasına sarılıyordu bu düşüncelerle uykuya daldılar .aradan saatler geçmiş sabahın 3ydü bir anda gök gürleyip bardaktan boşalırcasına yağmur yağıyordu Keje sancısıyla uyandı bağırdı Azım ağa anında kalkmış ebeyi getirtmişti çok korkuyordu azım ağa Kejenin Kanaması vardı Ebe de korkuyodu keje hatun bağırdı hemde deli gibi bağırdı Azım ağa avluda volta atıyordu kejenin her bağırışında gök iyice gürlüyor sanki olacakları biliyor gibi ve olan olmuştu Keje son kez ıkındı deli gibi kan kaybediyordu son kez ıkındığında kızı doğmuştu fakat keje hatunun nabzı yavaşlıyordu kızını kucağına vermelerini istediler ebe verdi biliyordu oda keje kızının görüntüsüne baktı ve kokusunu içine çekti ve Hayata gözlerini yummuştu artık .....

18 Yıl Sonra...
Diyarbakırda saat gece 3 ü gösteriyordu kız saate baktığunda ürperdi anlatılanları anımsıyordu kafası fakat zaten Babasından başka kimse ona bunları anlatmamıştı babası kızına aşıktı gerçek bir aşk değildi tabiki Annesine bir insan bu kadar mı ben zerdi adam yaşı büyüdükçe kızının annesine benzemesine nutku tutluyordu her geçen gün kızını herşeyden korurdu fazlasıyla kız olduğu için normalde pek sevilmez lakin bu kızı bırakın konak tğm diyarbakır hem Çok seviyorlar hemde merak ediyorlardı evet merak ediyorlardı diyarbakırda herkes bilirdi Azım ağanın kızının Güzelliğini sadece gözlerini gören oldu onlar da çok uzaktan kız dışarıya asla ne şalsız nede peçesiz çıkmazdı bu hem babasın ın hem de kendini isteğiydi genede öyle görenler bile bu kıza Hayrandı içlerinde aşık olan bile vardı tabi söz konusu Azım ağanın Kızıydı kim ne diyebilirdi ki ..
Kız günlerdir kendi içinde heyecanı vardı fakat kimse faketmiyordu evet Doğuda kızlar liseden sonra Okula gitmezdi değil gönderilmezdi azda olsa vardı ama gerçi artık lise bitmişti onun için üniversite sınavına girmişti istediği tıp fakültesini kazanmaktı çok çalışmtı zaten uyumazdiki uyusa bile sadece 1 saat o kadar sınavı çok iyi geçmişti hissediyordu iyi bir bölüm kazanacaktı. Bu düşüncelere boğulmuşken saate baktı saat 5 idi zaten hiç uyumazdı sadece bir saat kendisini bilde bileli böyleydi onun için kalktı kız üzerine siyah bir kazak siyar bir pantolon siyah şalını taktı ardından peçesini takti baktı kız kendisine gözlerine sahiden anneme ne çok benziyorum diye düşündü daha sonra hemen çıktı odasından ve gün daha doğmamıştı kız hemen çıktı ve gitti .her zaman ki gibi Annesine gitmişti kız her gün giderdi 8 yaşından beri giderdi kimse bilmezdi annesiyle konuşurdu çünkü hiç ağlamamıştı kimsenin yanında sadece Annesine ağlar güler di. Konuştu ..
"Anam Annem bir kaç gündür heyecanım var annem olucak artık olucak anne Doktorluğa adımımı atıcam hissediyorum annem hissediyorum sadece 1 hafta var açık lanmasına annem keşke seni görseydim gerçekten sana mı benziyorum fotoğrafın var ama oda belli değil annem üzülme annem biliyorum Allahın takdiridir bu Hem yalnız değilim Annem Devrim abim Devran abim Babam canım var Şahmeran var annem en önemlisi o benim herşeyim herşeyden öte annem neyse annem gitmeliyim saat 7 ye geliyor Konakta kalkma vaktidir annem görüşürüz annem ." Dedi ve artık Konağa dönmesi nin vakti gelmişti kız bilmesede Devrim ağa Abisi kızın herşeyini biliyordu annesine gittiğini Şahmeranın herşeyi olduğunu en çok Doktor olmak istediğini herşeyini biliyordu Bugünde farketmişti Devrim ağa kardeşinin gittiğini asla ses çıkarmazdı çünkü yanında Şahmeran vardı ses çıkarırmıydı devrim ağa saate baktı bacısı gelmesine az kalmıştı kalktı . Konakta herkes Kalkmıştı artık Azım bey Devrim ağa Fatma hanım hizmetliler herkes lakin Kahvaltı sofrası Hazırdı fakat kızı yoktu Konakta Fatma hanıma seslendi fatma hanım Emaktardı bu evde aynı zamanda Azım ağanın kızının süt annesiydi " fatma hatun " dedi Azım bey sesi otoriter ve güçlü çıkmıştı fatma hatun geldi " Buyur ağam " dedi Azım ağa konuştu " Heja nerdedir Fatma Hatun " fatma hatun bilmiyordu hiç böyle olmamıştı çünkğ Heja asla geç kalmazdı kimse bilmezdiki Hejanın yaptıklarını " bilmiyorum Ağam " dedi fatma hatun " peki çay döküver " dedi Azım bey  ..Devrim ağa Konağınım merdivenlerden iniyordu Kahvaltı sofrasıma geldi. "Günaydın Baba " dedi devrim  Günaydın " dedi azım bey azım bey Oğullarına karşı hep otoriter ve sertti azım bey konuştu "Heja nerdedir Devrim ağa " dedi Azım bey Devrim ağa kardeşinin gelmesi gerektiğini biliyordu asla geç kalmazdı ki Hejası " Hava almaya gitmiştir Baba"dedi Azım ağa başını salladı birlikte kahvaltı ediyorlardı ve azım bey kahve istemişti birlikte kahve içiyorlardı Sonra azım bey Devranı merak etti ne zaman gelecekti artık Hejanın sınavı açıklanacaktı eğer başka şehri kazanırsa Devran abisi onunla gidicekti sordu azım   " devran ne zaman gelecektir Devrim " dedi azım bey " Yarın dönüyor Baba " dedi Devrim ağa o sırada Heja konağa girmişti Babası kızını gördü ve avluya indi " Heja nerdesin kızım " dedi azım bey heja ne diyeceğini bilemedi o sırda Devrim abisi araya girdi " hava aldın mı ?" Dedi Devrim ağa "evet aldım Ağam " azım bey yanında kim var dedi o sırada avluda Şahmeranı gördü yüzünde güller açtı bilirdi azım ağa Şahmeran varsa Heja asla zarar görmezdi ki.. azım bey konuştu "Şahmeran varsa sorun yoktur kızım " dedi Azım bey Heja şahmerana baktı Şahmeran Diyarbakırın hatta türkiyenin en güçlü ve türü nadir rastlanan Bir Attı ama Heja için o At değil Dostu Annesi Arkadaşı Herşeyiydi Hejanın Heja onunlayken Fırtına gibiydi kimse onunla Yarışmazdı Heja Hayatı boyunca Babasından istediği tek Şey "ŞAHMERAN" oldu 5 yaşından beri onunla büyüyen Hejadan başka herkese Hırçın Asi güçlü Fırtına olan Şahmeran .. Tıpkı Heja Gibi..


Arkadşlar ilk hikayem inanın çok düşünüp yazdm ilk bölüm sıkılabilirsiniz fakat gerçekten harika bir Hikaye olucak sabırla okursanız çok sevinirim gerçekten Herkes Şahmeranı çok merak ediyordu çıktı ortaya çok mesaj almıştım bununla ilgili neyse İlginize sonsuz teşekürler ..

" HEJA "Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin