Όταν η άμαξα σταμάτησε στα μισά της Ρουέν η Ισαβέλλα βγήκε έξω για να πάρει λίγο καθαρό αέρα, είχε πλαντάξει στο κλάμα δύο μερόνυχτα, ο χαμός του Ιωάννη της στοίχισε πολύ. Ήθελε να ζήσουν ευτυχισμένοι με το μωράκι τους που ερχόταν και ζούσε με την ελπίδα πως οι γονείς της θα σεβόταν την επιθυμία της και θα δεχόντουσαν επιτέλους τον άντρα της. Όμως έκανε λάθος. Ο πατέρας της, ήταν εκείνος που σκότωσε τον άντρα της και εκείνη σύντομα θα εκδικούνταν τον θάνατό του, αφήνοντας ανεξίτηλες πληγές στην οικογένεια της. Καθώς βλέπει τον ποταμό Σηκουάνα, μπαίνει μια τρελή ιδέα στο μυαλό της και κατευθύνεται προς τα βραχάκια. Ο Ραφαήλ που την βλέπει τρέχει ξωπίσω της και της φωνάζει.
Ραφαήλ: Ισαβέλλα, τι κάνεις; Γύρνα πίσω, αυτό είναι επικίνδυνο, θα χτυπήσεις! {Τονίζει με την αγωνία ζωγραφισμένη στο πρόσωπο του}
Ισαβέλλα: Μην διανοηθείς, να κάνεις ούτε ένα βήμα Ραφαήλ. Χωρίς να το σκεφτώ θα πέσω μέσα. {Λέει στον αδελφό της προειδοποιητικά}
Ιωσήφ: Κόρη μου, κατέβα κάτω να χαρείς και από εμένα θα έχεις ό,τι ζητήσει η ψυχή σου. Φτάνει μόνο να έρθεις σε εμένα. {Κοιτάζει την κόρη του}
Ισαβέλλα: Λυπάμαι πατέρα μα δε σε πιστεύω, έτσι είπες και την περασμένη φορά. Ορκίστηκες πως δε θα μου έκανες κακό, ότι δε θα άγγιζες τον Ιωάννη, όμως αθέτησες τον όρκο σου. Τώρα θα κρατήσω εγώ τον δικό μου. {Βγάζει την κάπα της||Την πετάει χάμω και πιάνει την κοιλιά της}
Ιωσήφ: Έχεις δίκιο κόρη μου, όμως μπορούμε να κάνουμε μια νέα αρχή. {Λέει με τρεμάμενη φωνή}
Ισαβέλλα: Θα ήθελα πολύ να σε πιστέψω, μα δεν μπορώ. Για αυτό φταις εσύ και η μητέρα μου, η μεγαλομανία σας θα μας καταστρέψει όλους. Ραφαήλ, θα σε χαλάσουν και εσένα! Ήδη εσύ και η μικρή έχετε γίνει ένα με αυτούς. Εγώ δε θα φέρω το παιδί μου στον δικό σας κόσμο, δεν θέλω να έχω καμία σχέση μαζί σας και αφού δεν μπόρεσα να είμαι μαζί του σε αυτήν την ζωή, θα είμαι στην επόμενη. {Υψώνει τα χέρια της||Πέφτει στο ποτάμι}
Η Ισαβέλλα βρέθηκε αργότερα πνιγμένη στο ποτάμι, μετά την μεγαλοπρεπέστατη κηδεία της ο Βασιλιάς Κάρολος εξόρισε τον Ιωσήφ με την οικογένεια του στην Νορμανδία και τον Βίκτωρα με τη δική του στην Μπορντό, απογοητευμένος από την στάση τους στο ζήτημα του ζευγαριού. Για σχεδόν μια εικοσαετία τα πράγματα κύλησαν μονότονα για τις δύο οικογένειες, για την Βασιλική οικογένεια δε θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο. Τα θησαυροφυλάκια της χώρας γέμισαν, η Γαλλία απέκτησε πλούτο και μαζί του την δύναμη, ωμή δύναμη. Το βασίλειο έφτασε στο απόγειο του και άρχισε να αναμειγνύεται τόσο στα Αγγλικά όσο και στα Ισπανικά ζητήματα.
Τα βασιλικά τέκνα έκαναν καταπληκτικούς γάμους, ο Πρίγκιπας Αντώνιος παντρεύτηκε την αριστοκράτισσα Ανελίζ ντε Ροχάν και μαζί έχουν τον φιλάσθενο Κάρολο. Στην αρχή υπήρχαν πολλά σύννεφα στον γάμο τους από τον πατέρα της, Δούκα Γουλιέλμο όμως όλα τα εμπόδια ξεπεράστηκαν χάρη στην αγάπη του ζευγαριού και την στήριξη των Δουκών του Λουίνς. Ο γάμος του Πρίγκιπα Ερρίκου από την άλλη, κάθε άλλο παρά ευτυχισμένος ήταν. Παντρεύτηκε από προξενιό την Συλβί ντε Ποντκουρλάϊ και μαζί της απέκτησε δύο παιδιά τον Ιωσήφ και την Μαργαρίτα, η ψεύτικη ευτυχία τους διαλύθηκε μετά τον χαμό του άτυχου μικρού πρίγκιπα από τον τύφο. Το γυαλί πλέον άρχιζε να ραγίζει και μέλλει να σπάσει ολοκληρωτικά. Η μοναχοκόρη του ζεύγους, Σάρλοτ έγινε Βασίλισσα της Αγγλίας από τον γάμο της με τον Εδουάρδο Β', ενώ στην αρχή αυτή η ένωση ήταν ξεκάθαρα πολιτική αργότερα μετατράπηκε σε μια ευτυχισμένη ένωση, από την οποία γεννήθηκε ο Διάδοχος Γουίλιαμ. Όμως όλα τα ρόδα έχουν αγκάθια, έτσι υπήρχαν και κάποια αγκάθια στην σχέση τους.
Αναμφισβήτητα, ο Δελφίνος Λουδοβίκος ήταν ο πιο δυστυχισμένος και άτυχος από τα τέσσερα τέκνα. Αρχικά έχασε την πρώτη σύζυγο του σε μια γέννα μαζί με το μωρό τους και έπειτα εκείνος μαζί με την δεύτερη σύζυγο του και τα τέσσερα παιδιά τους κόλλησαν τύφο και εν τέλη πέθαναν από την αρρώστια. Ο θάνατος του Δελφίνου και της οικογένειάς του τάραξε όλο το βασίλειο και έγειρε πολλά ερωτηματικά σχετικά με το ποιος Πρίγκιπας είναι ο ικανότερος να κυβερνήσει μετά τον πατέρα του. Το βασίλειο διχάστηκε ανάμεσα σε δύο στρατόπεδα. Η αυλή και ο Βασιλιάς ευνοούσαν τον Πρίγκιπα Αντώνιο ενώ ο στρατός και η Βασίλισσα τον Πρίγκιπα Ερρίκο. Ο Βασιλιάς και η Βασίλισσα πήραν από κοινού να καλέσουν τους Πρίγκιπες με τις οικογένειες τους κοντά τους, όμως αυτή η συγκατοίκηση σύντομα αποδείχθηκε πολύ δύσκολη. Οι Πρίγκιπες και οι σύζυγοι τους ήταν εξίσου φιλόδοξοι και δεν άργησαν να πιαστούν στα μαχαίρια από την κηδεία του αδελφού τους. Βλέποντας την κατάσταση η Σάρλοτ αποφάσισε να τα παρατήσει όλα στην Αγγλία και βαριά έγκυος ταξίδεψε με τον γιό της για την Γαλλία.