Het is rond etenstijd als ik bij het hotel aan kom. Ik leg mijn boek op mijn nachtkastje en glimlach even naar het bed. Het bed waar ik met Harry vanochtend nog lag. Er komen kriebels in mijn buik bij de gedachte. Ik trek snel mijn kleren uit en spring onder de douche. Harry's woorden galmen nog door mijn hoofd; kunnen we door waar we gisteren zijn gebleven.
Ik trek mijn mooiste setje lingerie aan die ik bij heb en gooi nog net mijn koffer niet ondersteboven op de grond om een goede outfit uit te kiezen. Mijn oog valt op een van mijn jurkjes. Het heeft een wit bovenlijfje, met een open rug en een mint groene losse rok. Ik bijt even op mijn lip bij de gedachte dat ik geen BH aan hoef en gooi mijn BH weer in mijn koffer. Als ik het jurkje aan heb kijk ik even in de spiegel en knik goedkeurend.
Ik gooi snel wat spullen in een totebag en ga de hotelkamer weer uit. De zon schijnt nog lekker warm op mijn huid en ik geniet van elk moment. Ik had nooit gedacht dat ik op zo'n korte termijn toch zo'n fijne vakantie zou kunnen hebben. Het terras van de bar zit helemaal vol als ik aan kom lopen en ik kijk even onwennig om mij heen voordat ik naar binnen ga. Ook binnen zitten overal mensen. Mijn mondhoeken krullen omhoog als mijn ogen op Harry vallen. Hij staat met zijn rug naar mij toe achter de bar. Ik loop er recht op af en leun er half overheen.
"Hé," zeg ik. Hij draait zich met een ruk om. Er verschijnt een korte lach op z'n gezicht, maar hij draait zich meteen weer terug.
"Harry!" hoor ik een vrouwenstem van de andere kant van de bar roepen.
"Yeah, coming Amy!" Als Harry wegdraait en met wat drankjes de andere kant op loopt, zie ik een half leeg bord staan. Ik laat mij op de barkruk vallen en gooi mijn tas naast mij op de grond. Dit is niet hoe ik mij het had voorgesteld. Er komt een meisje naast mij staan en als Harry terug is roept ze meteen naar hem.
"Hey handsome, can I get another one of your fabulous creations?"
"She was first," zegt Harry in z'n Engelse accent. De meid naast mij geeft mij een arrogante blik en rolt vervolgens met haar ogen. Maar ik ben nog onder de indruk van Harry z'n accent. Het is de eerste keer dat ik hem echt Engels hoor praten en ondanks dat ik weet dat hij een Engelse vader heeft brengt het mij even in de war. Ik kijk naar hem, maar zeg niks. "Zal ik vragen of Ed wat eten voor je maakt?"
"Jij hebt al gegeten?"
"Half," zegt hij als hij een hap in zijn mond schuift. Ik dacht dat wij samen zouden eten, maar ik knik. "En wat wil je drinken?"
"Doe maar zo'n aardbeien ding." Er verschijnt een klein glimlachje op z'n gezicht.
"Daiquiri de Fresa?" Ik knik met een lach. "Maak het mij maar weer moeilijk in deze drukte."
"Een cola is ook goed," zeg ik snel. Ik wil hem niet van z'n werk afhouden.
"Nee, komt eraan." Harry draait zijn om en ik kijk weer tegen z'n rug aan. "Ed?! Heb je nog wat van dit?" Hij wijst naar het bord naast hem. Ik zie Eduardo pas als hij iets in het spaans terugroept. Het enige wat ik versta is 'Si' en dat is alles wat ik hoef te weten. Harry zet het drankje voor mij neer en geeft mij een klein glimlachje voordat hij naar de dame naast mij kijkt.
"What can I get you?"
"Sex on the beach." Ik verslik me nog net niet in mijn drankje en probeer mijn ogen niet naar haar te laten gaan. "and a pornstar martini," voegt ze er in een adem aan toe. Die twee drankjes klinken veel te fout in mijn oren. Ik zie hoe Harry z'n rug weer naar mij toe draait en wat flessen drank pakt. Het is interessant om te kijken hoe hij van wat vloeibare stoffen een heerlijk drankje kan maken.
"That would be twenty-four euros please," zegt hij als hij de drankjes voor haar neer zet. Ik zie in mijn ooghoek dat ze een briefje van 50 neerlegt. "Let me get you some change."
JE LEEST
Allure (NL)
RomanceEmily is net afgestudeerd en gaat na de zomer meteen aan het werk, maar voor het zover is gaat ze op vakantie met haar beste vriend, naar Mallorca. Er even helemaal tussenuit met de intentie om te genieten en alles los te laten. Daar ontmoet ze Harr...