Oli kulunut muutama kuukausi ja Tuukan kanssa seurustelu oli mennyt todella hyvin. Olimme sopineet treffit tälle päivälle puistoon. Valmistelin itseäni kotona. Laitoin kukkaisen mekon päälleni ja ballerinat. Juoksin eteiseen ja otin pieneltä pöydältä kotiavaimet.
Ulkona oli kaunis sää. Kävelin rauhaisaa katua pitkin ja katsoin, kun lapset leikkivät kotipihassaan. Puistoon päästyäni etsin Tuukkaa ja näin hänet ison puun alla. Kävelin hänen luokseen ja näin nurmikolla viltin, jonka päällä oli muutama leipä, kaksi kuppia, pullollinen jotain juomista ja mansikoita Fazerin sinisen kera. "Voi miten kaunista" sanoin ja istuuduin viltille. Tuukka istui viereeni, otti kupit ja kaatoi niihin jotain juotavaa. Katsoin, kun Tuukka kaatoi kuppeihin jotain höyryävää, nuuhkaisin ja huomasin sen olevan lempiteetäni. "Hmm... Tuoksuu niin hyvältä" sanoin ja otin kupin jonka Tuukka ojensi. "Tietenkin, kun se on lempiteetäsi" sanoi Tuukka ja virnisti. Virnistin takaisin. Nojauduimme toisiimme ja aloimme syödä leipää, juoda teetä ja annoimme toisillemme mansikoita suuhun. Laitoin myös kermavaahtoa Tuukan nenälle ja nauroin niin, että vatsaani sattui. Tuukka pyyhkäisi sormellaan kermavaahdon pois nenästään, söi sen ja alkoi kutittamaan minua. Siinä sitten maassa kierin ja nauroin kunnes tunsin jotain kylmää nenälläni. Avasin silmäni, jotka olin sulkenut kutittelun ajaksi ja näin ison nokareen kermavaahtoa nenälläni. Nousin ylös ja näin kuinka kermavaahto putosi nenältäni mekolleni. Aloin nauramaan ja sanoin Tuukkalle "nyt saat kyytiä." Otin kermavaahto purkin maasta ja aloin ruiskuttamaan sitä Tuukan päälle. Hän nousi ylös ja lähti juoksemaan pakoon nauraen.
Kun leikkimme oli ohi, menimme takaisin viltille ja nojasimme toisiimme. "Et ole muuten kertonut miksi ihastuit minuun" kysyin Tuukalta hetken rauhassa istuttuamme. Katsoin Tuukkaa ja hän katsoi minua, kunnes sanoi "heti kun näin sinut Prismassa ihastuin sinun nenääsi." "Nenääni!" Huudahdin ja koskin nenääni. "Kyllä" naurahti Tuukka ja jatkoi "ja kun aloimme seurustella ihastuin sinun silmiisi, rehellisyyteesi, iloisuuteesi ja tietenkin huuliisi." Viimeisen sanan sanottuaan Tuukka lähestyi minua ja suuteli intohimoisesti. Kun lopetimme, Tukka kysyi saman kysymyksen minulta. "Hmm... mietitäänpäs" sanoin ja jatkoin "tietenkin hiuksiisi." Naurahdin ja pörrötin Tuukan hiuksia. "En pelkästään hiuksiisi vaan myös silmiisi. Aina kun katsoin niihin tuntui, että voisin eksyä niihin. Tietenkin myös siihen, että olet todella tunnollinen, rehellinen luet kirjoja niin kuin minä." Naurahdin ja katsoin Tuukkaa syvälle silmiin. Hän naurahti ja sanoi "ainakin luemme samoja kirjoja." "Niinpä" sanoin ja kysyin iloisena "niin luitkos jo sen Jane Austenin kirjan Ylpeys ja Ennakkoluulo?." Katsoin kuinka Tuukka tarttui laukkuunsa ja otti sieltä kirjansa. "Kyllä luin ja se oli todella romanttinen" sanoi Tuukka ja kääntyi puoleeni. Yhtäkkiä tunsin ihollani vesipisaran, katsoin taivaalle ja näin tummia pilviä. "Taitaa olla aika lähteä" sanoi Tuukka ja alkoi pakata tavaroita. "Niinpä ennen kuin kastumme" sanoin ja aloin myös pakata. Kun saimme kaikki kasaan alkoi sataa kaatamalla, joten lähdimme juoksemaan lähimmälle katokselle sateensuojaan.
Pääsimme vihdoin ja viimein katoksen alle ja olimme ihan läpimärkiä. Katsoin Tuukkaa ja aloin nauramaan, kuin myös hän. Halasimme toisiamme ja aloimme suudella sateen ropistellessa katosta. "Rakastan sinua" sanoi Tuukka hengästyneenä, kun lopetimme suutelun. "Minäkin rakastan sinua" sanoin hengästyneenä.
YOU ARE READING
Kuinka tapasimme
RomanceJenni kertoo parhaille kavereilleen Sannalle ja Janetelle, kuinka hän tapasi poikaystävänsä. Jennin ja Tuukan seurustelu oli kestänyt jo puoli vuotta ja Jenni haaveilee Tuukan kosivan häntä. Kaikki alkoi Prismassa jossa Jenni oli ostamassa joululahj...