BANG!
Jisoo terkaku di muka pintu saat melihat ibu angkat nya ditembak di hadapan matanya.
Dan paling membuatkan dia terkedu ialah,
Junhui.
Saat tubuh ibu angkat Jisoo terjatuh di sebelah suaminya yang sudah tidak bernyawa, mata Junhui bertemu dengan mata Jisoo.
Kltak!
Pistol di tangannya jatuh. Wajahnya memucat mengenali figura sahabat nya di hadapannya itu.
"J -Jun... w -why?" soal Jisoo gagap.
Air matanya mengalir deras di pipi melihat sahabat yang paling dipercayai nya membunuh kedua ibubapa angkatnya.
"S -Shua..."
Junhui cuba bergerak, namun kakinya seolah tidak mahu. Menatap mata Jisoo dengan statik tanpa ingin melarikan diri.
"K -KENAPA KAU BUNUH DIORANG JUNHUI!" jerit Jisoo teresak.
Dia menghampiri tubuh yang terlantar itu dalam keadaan terketar-ketar. Ibu angkatnya, bapa angkatnya... semuanya mati di depan matanya.
Junhui tersentak. Dia kembali memandang tangan nya yang kini dikotori darah.
"S -Shua... I can explain!"
Junhui menunduk cuba menggapai Jisoo yang sedan terduduk di sebelah mayat kedua orang tuanya itu, tetapi pantas saja ditegah oleh Jisoo.
"No words can't explain what you did to them, Junhui."
Junhui menatap Jisoo tidak percaya. Tidak pernah sekali dalam persahabatan mereka, Jisoo memanggil nama sebenarnya.
"Aku terpaksa, Shua! Aku terpaksa... d -dan aku taktau diorang ada kaitan dengan kau..." Junhui memberi sebab melihat Jisoo yang memandangnya datar.
"Ada kaitan ke tidak, kau tetap bunuh orang yang bersalah."
"KAU TETAP PEMBUNUH JUNHUI!"
Jisoo menatapnya tajam. Dia mengeluarkan phone nya lalu menunjukkan kepada Junhui. Tangannya bergetar namun pandangannya tetap datar.
"Lari, sebelum aku telefon polis. Aku lepaskan kau tapi lepas ini, pandai-pandai kau hidup."
Junhui yang baru nak melangkah mendekati Jisoo terhenti saat melihat keadaan Jisoo yang tidak teragak-agak untuk menelefon polis.
Dengan terpaksa, dia berlari melepasi Jisoo sebelum terhenti mendengar ayat lanjut Jisoo,
"We're done, forever done. Jangan kau rapat dengan aku lagi. I swear I never forgive you, Wen Junhui."
Setitik air mata Junhui jatuh sebelum dia menyambung langkahnya.
It's swear by Hong Jisoo.
Bermaksud tiada lagi simpati darinya.
"Kau suka tengok aku menderita bukan?"
"Maaf Shua, aku tak bermaksud. Tapi tengoklah, kita kan dah bersama!"
Jisoo menggulingkan mata apabila Junhui memeluk lengannya erat. Mereka sedang bersantai-santai di tepi bangunan kerajaan Heaven.
"Tapi, kenapa kau bunuh diri?" persoalan Junhui mendapat tatapan tidak percaya dari Jisoo.
"YAK! SAKITLAH!"
"PABO JUNNIE, SEBAB KAULAH AKU MATI!"
FLASHBACK | THE END
YOU ARE READING
Our Last Meet •J.UNSHUA•
Short Story[COMPLETE] Hanya satu peristiwa , hubungan persahabatan mereka dihentikan begitu sahaja . ❝ Maafkan aku . Aku tahu aku salah . ❞ Bukan mudah dia untuk memaafkan sang pesalah . Walaupun usia persahabatan mereka sudah bertahun . ❝ Kau tipu aku ! Kau...