#1 Literárne okienko

75 4 2
                                    

Autor: MDreve

Názov diela: Literárne okienko (zbierka básní)

Anotácia: 

,,Napísať báseň je buď úplne jednoduché alebo celkom nemožné."

- Victor Hugo

HODNOTENIE

Obálka: Nie som síce grafička, no trošku mi prekáža celkové presvetlenie coveru a aj názov knihy, ktorý je vtlačený v ľavej časti obálky

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

Obálka: Nie som síce grafička, no trošku mi prekáža celkové presvetlenie coveru a aj názov knihy, ktorý je vtlačený v ľavej časti obálky. Dokonca z písmena L aj malá časť chýba, pretože ju nevidno. Meno autora je dané do stredu a určite by som ho presunula, pretože práve na toto miesto sa mi nehodí. Oceňujem však, že cover vystihuje tvoju knihu, keďže sa jedná o básne, pretože práve toto býva veľakrát problémom. 

Popis: Tu budem stručná. Sama som chvíľu uvažovala, ako napísať anotáciu k básňam. Pozrela som si aj popisy diel svetových básnikov a aj iných autorov tu na Wattpade. Páči sa mi, že si do svojej anotácie vložila výrok Victora Huga. Je to naozaj veľmi dobrý a slávny spisovateľ. Zároveň si vyriešila problém, o ktorom som hovorila. Nebudem tu teda nič kritizovať, keďže nejde o knihu, ktorá má nejakú dejovú líniu a citát od známeho autora sa sem hodí. Pre budúcnosť by som možno do popisu vložila nejakú tvoju vlastnú myšlienku, aby to pôsobilo tak, že je dielo naozaj tvoje.

Gramatika: Tu sa na chvíľku pozastavím. Pred časom som už recenzie na Wattpade robila. Mnohí ma poznajú už len z toho dôvodu, že vedia, aký dôraz na gramatiku kladiem. V tvojej zbierke som nenašla veľa chýb, upozorním ťa však na tie, ktoré mi udreli do očí. 

1. Častokrát som sa stretla s týmto: (pre príklad použijem jeden z tvojich veršov)

Ja to viem....

V spisovnom jazyku neexistujú štyri bodky! Chcela si použiť štylistickú figúru, ktorá sa v básňach veľmi často vyskytuje. Ide o apoziopézu, t.j. neukončená výpoveď. Hovorím ti to preto, lebo si apoziopézu takto písala všade.  V slovenčine máme iba tri bodky (...). Nie viac.

2. Inštrumentál - často si využívala zlý inštrumentál (s kým, s čím). Ľudia sa v tomto prípade mýlia pomerne často, pretože používajú písmeno Z namiesto písmena S. U teba to boli napríklad nasledovné výrazy: z tebou, zo sebou... 

3. Násobné číslovky  - V tvojej knihe som sa stretla so slovami ako napr. jeden krát, pár krát... 

- Násobné číslovky, ktoré obsahujú príponu -krát, píšeme vždy SPOLU! → teda jedenkrát, párkrát. 

Celkový dojem: Tvoje básne vôbec neboli zlé a veľmi dobre sa mi čítali. Rozhodla som sa, že do celkového dojmu zahrniem ešte aj formálnu stránku básne, pretože inde na to akosi nebol priestor. Tu spomeniem iba prvú strofu poslednej básne: 

WATTPAD → Recenzie /Zatvorené/Onde histórias criam vida. Descubra agora