Yes de naam verandering is gelukt dacht het draakje. Ze ging op zoek naar een hol om even te slapen. Ze vond een hol en viel even later in slaap. 25 minuten later werd ze wakker door een zacht gegrom. "Wie is daar?" Vroeg ze met een zacht angstig stemmetje. Gesnuif, dat leek het antwoord. Even later werd ze meegesleurd en in een ander hol gegooid. "HELP" riep ze, ze wist dat het geen nut had, maar toch deed ze het. Ze had het figuur niet gezien, maar ze was echt bang. Misschien heeft een van die mensen me gevolgd? Dacht ze. Even later ging de figuur spreken. "Wees niet bang kleintje, ik ruik en hoor je angst." Nu was het draakje eerder boos dan bang. Boos riep ze "EN WIE MAG JIJ DAN WEL ZIJN????" De figuur praate rustig verder "Niet zo boos kleintje. Ik ben Dracula. Nu de oude heerser dood is heb ik kunnen ontsnappen uit de torenkamer van het geheime lavakasteel. Ik ben de Duivel kleine dondersteen." WAT? Dacht ze. Hij is slecht zei de oude, heel slecht. Iedereen vertelde, ook op mijn vroegere planeet, dat Dracula De Duivel de belangrijke Sjamanen voor het rijk heeft vermoord en opgegeten. Ik mag niets van hem geloven.. Het mag niet! Dacht het draakje. "En? Stilletjes ineens?" vroeg de Duivel. "Ja, hoezo niet? Mag ik niet even nadenken soms? Jij bent slecht, heel slecht Dracula. Wat moet je van me?" Dracula dacht na.. "Slecht, slecht? Wat denk je wel niet?" "Maar da...Auwwwwwww" Het draakje mocht niet eens maar haar zin afmaken, ineens stond of lag ze niet meer tegenover hem, nee ze hing aan zijn tanden. "W..ww...wat m..m..m..moet je v.v..van m..m..me?" Geen antwoord. BOEM ineens lag ze op de grond. "Ach, wat maakt het uit dat ik van je moet? Ik krijg het toch niet, en lekker smaak je niet. Ik ga voor nu. Maar ik houd je in de gaten." Dracula liep weg en liet het Draakje Helena achter. Haar nek deed zeer, ze kon niet meer opstaan dus bleef ze maar voor zich uit staren. "Wat moet me hier nog meer overkomen? Wat zit er nog meer verscholen op deze planeet?" Dacht ze bij zichzelf.
JE LEEST
Dragonslife
ActionDragonslife is een verhaal dat gaat over een draakje. Die heerst over een planeet.. Alleen neemt het een iets andere wending..