Sejak kejadian itu...Hilman kelihatan agak kurus berbanding dulu....dia juga kerap gastrik dan muntah muntah...bila ditanya sudah dimakan...sudah katanya...The infinity pun taktau acane nak settle masalah nie.....Ibu Hilman juga memberitahu bahawa Hilman kekadang akan menjerit ditengah malam dan diakhiri dengan tangisan....Amir dan yang lain takut Hilman mengalami gangguan mental..emosi dia belum stabil lagi...
Hari ini,ibu Hilman meminta agar Amir dan yang lain menemani Hilman dirumah..kerana dia punya kerja di office...
Assalamualaikum...man kitorang datang nie..."Kata amir sambil mengetuk pintu...
Ish salah kau tu... Assalamualaikum kami datang nak beraya"kata awang sambil tersengih...perlakuannya menyebabkan amir mengetuk kepalanya menggunakan selipar....
Arghhhhhhhhhhhh"jeritan dari dalam rumah mengejutkan mereka....lantas mereka cuba memecah pintu...
Weyh mir...bukan ibu Hilman dah kasi kunci kat kau ke"tanya Hazim....
Eh yelah lupa.... adoiii...
Itulah kau...ketuk kepala aku...diri sendiri bodoh taktau"kata awang sinis lalu sembunyi dibelakang fahmi apabila amir sudah merenungnya tajam... akibat tidak mahu membuang masa...amir membuka kunci pintu dan terus ke bilik Hilman...
Fahmi membuka pintu... Terkejut mereka melihat Hilman sedang mencucuk tangannya...darah berada dimana mana...
Aqil yang geli akak darah terus pengsan...
Satu tumbukan dilepaskan diwajah Hilman...serta merta pisau terpelanting...
Amir tercengang seketika...lalu mengambil bandage dan minyak gamat...torehan yang dilakukan agak dalam...
Fahmi pula sedang menggosok tangannya...keras juga muka Hilman nie...Hilman pula sudah pengsan...bila di cek semula...Hilman mengalami demam panas..
Awang yang melihat sepupunya pengsan terus merinjis air kemuka aqil....terus bangun anak itu...dia merenung tajam awang sebelum membaling kusyen kearah awang....arfan dan rusydi yg melihat kejadian itu terus menarik telinga milik aqil dan awang....Hilman yang tidur tadi terjaga apabila terdengar suara orang bergaduh...dia terus turun ke tingkat bawah...ternampak lesung pipit nya apabila melihat gelagat rakan rakannya sedang memasak...fahmi sedang memukul tangan awang menggunakan senduk kerana sayur yang dipotong terlalu besar....amir pula sedang membantu arfan memotong buah buahan manakala hazim,rusydi dan aqil sedang menggaul masakan mereka......
Eh eh hero malaya sudah bangun"kata awang sinis.....Hilman menjeling awang lalu menuju kearah amir...
Amir tersenyum melihat rakannya itu sudah sedikit pulih...Apa jadi...asal tangan aku berbalut"tanya Hilman...
Alah kau jadi monster tadi"terang awang sambil ketawa kecil....
Monster?....
Ish kau percaya cakap pakcik "bawang"tu,kau tadi tak dapat control perasaan kau...kau cederakan diri kau... nasib kitaorang datang awal kalau tak-...
Kalau tak... pasti kau dah dalam keranda adoiiiiiiii"sambung awang...fahmi yang marah apabila ayat nya disambung terus membaling buah epal ke awang...
Bersambung
YOU ARE READING
~OUR FUTURE~
AdventureAku taktau nak tulis apa😌 Sorry yalls kalau ada perkataan perkataan kasar/kesat🙏🙏🙏