Sejak peristiwa hitam Hilman...clan infinity kerap kucar kacir...ahli ahli juga kerap bergaduh...terutamanya fahmi dan amir...mereka berdua seperti tidak bersefahaman.....masing masing tak nak kalah..yang lain hanya mampu tengok saja kang masuk campur ada juga yang kena kick dari clan....
Oi korang ni orite tak orite...main macam sampah....cane nak menang tour hah"tengking amir....Hilman dan Fahmi sudah mengenggam tangan menjadi penumbuk....mahu sahaja dilayang kemuka amir....
Kau hyper...memang la sampaj"sampuk fahmi sinis....aqil,awang dan rusydi mengangguk mengiyakan kata kata fahmi...
Membulat mata amir....fahmi mula menjeling amir......
Beberapa minit kemudian....amir dan fahmi mula berdiri dan mula mahu bergaduh....kami terua menghalang mereka...Relaxlah bodo...korang asal gadu gaduh"kataku....
Ko diam man....anak ya...cakap orang sampah...nya hyper nya sepatutnya carry...tuk x!!!kalah salahkan orang lain"kata fahmi....wajah amir sudah merah menahan marah...syeram guys...
Kau tu power haya je...ban terus mati...."ejek amir pula....Fahmi dah mula mengetap giginya...rahangnya bergerak gerak menahan marah...mahu saja dibelasah captain nya itu... tapi masih ada 1% rasa hormat dan semangat persahabatan....
Ok fine aku left clan....kapten babi...emosi xreti kawal...cibai...dahla"kata fahmi lalu beredar.....
Ok takpa..kita bubar je infinity nie...kalau semua dah tak kesefahaman"marah amir...
Xyah la bodoh...kita dah masuk semi kut...apa kata jurulatih kita kelak"jerit awang pula....
Keputusan muktamad... infinity bubar...kita tarik diri....blah la korang"kata kata amir membuatkan Hilman menumbuk mukanya bertubi tubi....nampaknya Hilman dah hilang hormat terhadap Amir...mujur yang lain sempat menahan Hilman dari terus membelasah amir...
Seminggu kemudian....
Owh...Infinity Esports dari ******* dikesan menarik diri dari pertandingan..juga di instagram milik mereka memaparkan kebubaran squad itu...kita doakan yang baik baik saja untuk mereka..."kata pengacara pertandingan....
7 year later....
Alhamdullillah....
Asal man..tengok gak"kata arfan....
Arfan dapat usm,aku dapat uitm dan amir dapat ukm...ko man"sambung Hazim puoa
Aku dapat UAEU..... happy aku siakkkk"kata Hilman...
UAEU?kat sini ya"tanya arfan...
Dekat arab United Arab Emirates University......
Fuyyyoo...xsabar tengok ko dah habis belajar lak...mesti guna serban haahaha "kata amir....
Beberapa bulan kemudian...
Hilman pov..Man...hati hati...jangan ngorat awek arab pulak"kata awang sambil ketawa bersama aqil...
Belajar betul betul man...make we proud"kata Hazim pula...
Korang pun sama lah..esok korang pulak nang pergi...bye semua..."berat hatiku meninggalkan tanah air tercinta
Sungguh ku rasa sebak apabila melihat rakan rakanku menangis sebentar tadi...kami berpelukan untuk kali yang terakhir...
Masuk saja di dalam kapal terbang...aku terus menyandarkan kepala di tempat duduk...selesa..lembut...Aku bersama penumpang lain sedang diceramah seketika oleh pramugari disitu...
Baru sahaja beberapa minit bergerak...aku sudah tidur... penat semalam main ps5 dengan amir hingga 3 pagi...
Beberapa jam kemudiann...
Sir...sir....sir....
Huwaa...amir jangan kacau la...aku nak tidur"kataku sambil memeluk badan...
We're here, sir"kata pramugari itu sambil senyuman tak lekang dari bibir...
Owh tq...."aku terus bergerak ke hotel...malas nak jalan....baru beberapa langkah....terus aku masuk kedai alat muzik...gitar mesti dibeli...baru tak bosan...
Sampai saja dihotel....nice ahhh ada beranda...terus ku capai kerusi kayu dan duduk....gitar dicapai dan mula menyanyi....
aku tak bisa
melihat kau masih lagi bersama dia
sampai bilakah engkau biar ku terluka
hidup dalam kepedihanku tuliskan lagu ini 'tuk buat engkau berfikir
betapa peritnya rasa jiwa terus dipersia
dimanakah kesetiaan janji kita
engkau berjanji tuk lupakan diahari ke hari
sehingga kini aku masih memikirkan
sampai bilakah kisah cinta kita ini
akan terus oh beginiku tuliskan lagu ini 'tuk buat engkau berfikir
betapa peritnya rasa jiwa terus dipersia
dimanakah kesetiaan janji kita
engkau berjanji tuk lupakan diaseakan hati terusik
ku akan terus menanti
diwaktu malam yang sunyi
sendiri aku disinidan ku tuliskan lagu ini 'tuk buat engkau berfikir
betapa peritnya rasa jiwa terus dipersia
dimanakah kesetiaan janji kita
engkau berjanji tuk lupakan dia
kau berjanji tidak akan mengulangi semulainilah kisah sejarah cinta ku...
Fiuh boleh tahan suara aku...dahla nak tidur lu...esok nak gi temuduga....
Bersambung...
YOU ARE READING
~OUR FUTURE~
AventuraAku taktau nak tulis apa😌 Sorry yalls kalau ada perkataan perkataan kasar/kesat🙏🙏🙏