Kapitel 1- Foscar

345 21 3
                                    

Obs i denna berättelse existerar inte ( the fooo conspiracy )
Felix:
Jag slängde igen dörren efter mig och gick sakta mot affären. luften var kall och torr, lukten av blöt asfalt trängde sig in i mina näsborrar. Man kände att våren blommade ut. Macken lyste upp hela gatan, runt om kring var det bäcksvart. Jag gick in i macken och dörren plingade till, det såg ganska tomt ut. Men det är väll inte konstigt klockan elva på kvällen. Jag gick till hyllan med godis och rafsade åt mig några skittles.
"Oj ursäkta" sa killen som jag just gått in i.
"Ingen fara,det var mitt fel" sa jag och log.
Jag kollade upp och mötte hand ögon, något inuti mig blixtrade till när jag såg hans vackra blandning av blått och brunt.
"Hejdå" sa jag och puttade mig förbi honom mot kassan.
"Det blir 23kr" sa killen i kassan.
Jag kunde inte sluta tänka på hans ögon.
"Eh oj förlåt,jag tänkte på något annat" sa jag hastigt.
Jag gick ut ur macken med andan i nacken, vinden blåste och regnet droppade mot min rock. Hur kunde jag känna så han var ju en kille?
Helt plötsligt kände jag någon ta tag i min axel. Som reflex kastade jag mig bakåt, Killen backade och tog emot mig.
Det var killen från godishyllan.

"Förlåt det var inte meningen att skrämmas" sa killen." Jag skulle bara lämna din plånbok du tappade den vid ingången. " sa han och små skrattade.

"Åh tack, förlåt för att jag slog dig" sa jag generat.

"Det är lugnt" sa han och log.

"Tack så mycket igen" sa jag.

"Okey vi kanske ses någon gång, godnatt." sa han och gick.

"Godnatt" ropade jag, och han vinkade.

Jag gick hemåt med raska steg, och låste upp dörren in till mig. jag tog ut pizza kartongerna som stod vid dörren och tog en dusch. Vad jag en gjorde kunde jag inte få hans ansikte ur mitt huvud. Den varma strålen sköljde över min kropp och jag blev helt fuktig. Jag drog om mig en handduk och bytte om till ett bar boxer-shorts och en t-skirt.
Teven visade scrubs och jag öppnade en skittles påse. Jag hade alltid gillat de gula mest, ( så jag sparade alltid de till sist ).
Jag vaknade nästa morgon av att morgonsolen lyste i mitt ansikte. jag borstade av mig skittelsen som låg på min tröja. Och insåg att jag hade somnat framför teven. Min haka var sträv, jag hade vist dreglat också. Jag skrattade lite för mig själv, där låg jag i en liten 2 i Stockholm och dreglade.
Jag gick upp och klädde på mig för att gå till macken igen och handla frukost.
// Kort kapitel, men tänkte att ( det är ju första ) så ni får ett litet smakprov på vad berättelsen handlar om. Kommer lägga ut kapitel med lite jämna mellanrum. :) hoppas ni gillar den. L❤️

Thin lips || FoscarWhere stories live. Discover now