Felix:Jag kastade in väskorna i Oscars mammas bil. Och sen gick jag vänligt att hälsade på henne. Hon visste förstås inte att jag och Oscar var mer än vänner, vi skulle vänta med att berätta det.
Oscars föräldrar snackade om något gammalt band eller något, jag lyssnade inte så noga. Jag öppnade fönstret och kände den kalla morgon luften svepa över mitt ansikte. Oscar kollade ut ur det andra fönstret, han såg väldigt nöjd ut. Fridfull på något vis.
"Tack så mycket för att jag får följa med." sa jag och kollade på Oscars pappa.
"Ingen orsak, det är bara roligt att du följer med så Oscar har någon att vara med." han kollade bak och log mot mig.
Jag log tillbaks som en liten gest.~ på flygplatsen ~
Oscar tog upp mobilen och kollade upp mot den stora tavlan som det stod alla avgångar på.
"Vi ska till flight åtta." sa han och kollade upp mot mobilen.
Alla i Oscars familj gick efter Oscar, så jag gick efter honom också. Han kollade förvirrat runt sig. Jag kollade upp och stannade upp med blicken på tavlan där det stod ~ Flighter 8 - 12 ~. Jag puttade till Oscars axel och kollade på honom och sen på tavlan, för att han skulle fatta. Han harklade sig och bad alla att följa efter honom. När vi var framme vid flighten lämnade Anna ( Oscars mamma ) in våra biljetter och alla steg på planet.
Jag slog mig ner bredvid Oscar. Han satt längst in mot fönstret. Han blundade och tryckte hårt om handtagen som satt på sidan av stolen."Vad är det, har du aldrig flugit förut?" Sa jag och skrattade lite.
Men jag slutade när Oscar inte sa något.
"Vad då är det sant?"
Han nickade ivrigt och började skaka.Jag tog tag i hans hand och kysste den lite lätt på fingrarna.
"Det kommer gå bra." Sa jag med lugn röst.
"Mmmmmm" Han tryckte huvudet hårt mot sätet.
Motorerna sattes på och planet började vibrera. Man hörde Oscar andas snabbt.
Det dunkade till och planet var i luften.
Oscar började skrika och kollade ner på marken." KOLLA KOLLA DE ÄR SÅ SMå!!!" Sa han ivrigt och pekade på alla människor på marken. Både jag och Oscars föräldrar började skratta hysteriskt. Den lilla knappen över sätena lyste röd, och de ropade ut i högtalarna att man kunde ta av sig bältet. Jag läste lite ur sas boken som låg i fickan framför mig. Oscars pappa hade somnat och hans mamma var på toa. Så jag tänkte att det var chansen för oss att mysa lite. Jag la armen över Oscar, han sjönk ner i min famn. Jag drog igenom fingrarna i hans hår. Det var mjukt. Anna kom gående från toaletten. Oscar reste sig upp innan hon hann se oss.
"Vi är snart framme killar." Sa hon och satte sig på sin plats.
Oscars ögon lyste upp."Har du inte varit utomlands förut?" Sa jag.
" Nej, vi har haft fullt upp hemma." Sa han och sjönk ihop lite.
"Jaja, Mamma sa alltid. ( bättre sent än aldrig ) "
Han log mot mig.
Flyget stannade och vi gick ur planet. Den varma liften svepte över mig och jag kände mig fri. Vi gick bort till bandet inne på flygplatsen för att hämta ut våra väskor. Såklart skulle våra väskor komma sist. Oscars föräldrar gick och hämtade buss kort, medan vi kollade efter väskorna."Felix vi är i Paris! Kan du fatta det!" Sa han och skakade mig fram och tillbaka.
" typ inte " sa jag.
Felix föräldrar kom tillbaka och vi gick till bussen, som skulle ta oss till hotellet. Hotellet låg lite utanför Paris. Men det tog tio minuter med buss in till stan.
Oscar och jag delade rum. Det fanns två Nittio sängar, ett badrum, en garderob och såklart en toalett med dusch. Utsikten var otroligt vacker. När man kollade ut ur fönstret såg man en liten sjö och små städer. Jag fattade inte att jag var i Frankrike. Landet jag alltid hade velat åka till, med Oscar också. Oscar var fantastisk, nej han var Magisk. En drömprins rent ut sagt.
Oscar och jag tog bort det lilla skrivbordet som var mellan sängarna, och sköt ihop sängarna. Jag la mig ner på Oscar varma arm.
"Här är vi." Sa jag och kollade upp i taket.
"Här är vi två homosexuella i kärlekens stan." Sa Oscar och skrattade lätt.
"Mm" svarade jag med.
// Så här är kapitel 8! Hoppas ni ska tycka om det. Förlåt för sega uppdateringar, har haft fullt upp i sommar<3
YOU ARE READING
Thin lips || Foscar
FanfictionEn sån där foscar novell. "Jag älskar hur han drar sin hand genom sitt hår. Jag älskar hur han ler mot mig. Jag älskar hela honom. Varför älskar han inte mig?"