Oscar:
Jag drog sakta genom Felix hår, han var så liten och skadad inifrån. Hans hand ryckte till, men han somnade om igen. Sakta och försiktigt lyfte jag upp hans huvud från mitt bröst och la det på kudden. Vad som gjorde honom såhär ledsen visste jag inte, men jag ville ta reda på det innan det var försent.
Sakta gick jag ut i köket och stekte äggröra med bacon. Jag fyllde ett glas vatten och svalde det sakta med en alvedon. Hela natten hade jag legat vaken och funderat över Felix. Det var något speciellt med den pojken, något som fick mig att känna mig trygg. Jag hörde lite ljud från mitt sovrum och drog snabbt på mig en tröja, eftersom jag bara stod i boxer-shorts. Felix öppnade dörren, hans hår var till rufsat och han hade enorma ringar under ögonen.
"Godmorgon" sa jag och vände mig mot honom.
"Hej, förlåt" sa han och kliade sig i nacken.
"För vad?"
"Det som hände inatt, det var inte meningen att du skulle se det."
Han bet sig lite i läppen.Jag gick fram och kramade honom.
"Felix du är inte ensam, alla har dåliga dagar."
"Inte dagar som mina." Sa han och kollade ner i marken.
"Kom, sätt dig ner. Jag har gjort äggröra." Sa jag och flinade.
Vi satte oss ner runt bordet.
Felix tog tag i gaffeln och slevade i sig äggröran."Vi kan väll, börja med att lära känna varandra lite bättre?" Sa jag och kollade på honom.
"Hur gammal är du? jag har aldrig frågat."
"19 i år" han fortsatte att kolla ner i bordet.
" Va roligt, jag är 20 i år." sa jag och försökte låte trevlig.
"Förlåt det här går inte!" Sa han medan han tog sin jacka och rusade ut genom dörren.
"FELIX VÄNTA!" Skrek jag efter honom.
~15:47~
Dörrarna öppnades och jag steg in bakom disken. Det var inte alls mycket folk idag. Det ända jag kunde tänka på var hur Felix hade stormat ut, och att jag bara hade gått till jobbet. Jag kände lukten av billig Cologne och svett, det måste vara chefen som var påväg. Man kände alltid hans lukt från flera kilometers avstånd. Emma och jag stod i kassan när han kom in. Den karl kunde inget om hygien. Jag väcktes ur mina tankar av att Emma petade till mig på axeln.
"Juste här, tur att jag inte glömde bort!" Sa hon och tryckte upp en blom-bukett i ansiktet på mig.
"Va?"sa jag och ställde blommorna på disken.
"Ja, det var en man här förut och lämnade dom till dig. Han sa att han var en vän till dig, jag tror han hette något på F?" Hon kollade fundersamt på buketten.
Jag tog upp den lilla lappen som hängde i ett snöre på blommorna.
~ Oscar, Förlåt att jag stormade ut. Vill bara inte att du ska känna dig obekväm när du umgås med mig. Har inte så många vänner... Inga alls rent ut sagt. Det skulle vara bra med en vän, en vän som du.
Möt mig vid espresso house i centrum, kl: 16:00 // Felix :) ~En tår rann ner för min kind, jag harklade mig och torkade snabbt bort den.
"Det är från Felix." Sa jag och kollade på Emma.
"Din nya vän Felix?" Sa hon och flinade medan hon puttade till mig.
"Ja"
"Vet han?" Sa Emma.
"Nej, men jag måste berätta." jag kollad ner på lappen.
"Bara det inte förstör vår vänskap." Jag suckade lätt.Emma klappade mig på ryggen innan hon öppnade sin mun:
"Om han inte gillar
dig för den du är, så är han ingen vän.""Oj herre gud, den är tio i fyra! Hur ska jag hinna?!" Jag drog på mig jackan.
" Ta det lugnt. Jag tar ditt pass, skynda dig iväg nu!" Hon puttade till mig igen.
"Du är en ängel!" Sa jag och pussade henne på pannan.
"Ja vet." Hörde jag henne säga när jag sprang ut i centrumet.
Felix:
Hoppas han kan förlåta mig.
Hoppas han fick brevet.
Hoppas han kommer.Oscar var en sån där kille som verkade vara rik och okänslig.
Men i själva verket var han snäll och jordnära. Jag gillade Oscar som en vän inget mer! Men varje gång han log så släppte något inom mig.En lång kille i brun jacka gick in genom kaféts dörr. Killen med Brun jacka gick fram till mitt bord och satte sig bredvid mig.
"Fin jacka" sa jag och tittade upp på honom.
"Felix, jag måste berätta en sak."
killen med brun jacka, var Oscar. Den vackra och underbara Oscar."Vadå?" Sa jag och kollade på honom.
"Under dom här två dagarna vi har känt varandra. Har jag börjat gilla dig, väldigt mycket, för mycket." Han kollade in i mina ögon.
"Jag gillar dig med Oscar. Väldigt mycket."
"Kan vi gå hem till dig och prata?" Jag ställde mig upp.
"Ja visst, kom." Han tog tag i min hand och drog med mig ut ur kaffet.
// Nu är nästa kapitel ute^^. Har inte så mycket att säga om det här kapitlet.
En liten fågel viskade att det kommer bli lite ( Dirty ) i nästa kapitel hihi.
Oj hoppas jag inte sa för mycket. (; bye
YOU ARE READING
Thin lips || Foscar
FanfictionEn sån där foscar novell. "Jag älskar hur han drar sin hand genom sitt hår. Jag älskar hur han ler mot mig. Jag älskar hela honom. Varför älskar han inte mig?"