On úsh jasymda men tańqalarlyq aqyldy bala edim, ol kezde men oılaǵandaı sırek aqyldy. Dál osy ýaqytqa deıin meniń alǵashqy gazet jazbalarym bizdiń qalada sensasıalyq sáttilikke ıe boldy. Joq, durys, bári osylaı boldy, Men ony qatty maqtan tuttym. Ol kezde men baspahanada stýdent edim, men perspektıvaly jáne maqsatty oqýshy dep aıtar edim. Jazdyń bir baqytty kúninde meni gazetine qosqan aǵam ("Gannıbal jýrnal" aptalyǵy; jazylym aqysy jylyna eki dollar, al bes júz jazylýshy jazylym aqysyn otynmen, qyryqqabatpen tólegen jáne repa satpaıtyn) bir aptaǵa qaladan ketýdi sheshti. Keter aldynda ol: "Men ózim gazettiń bir nómirin shyǵara alamyn ba?"- dep surady. Taǵy da! Emes pe bala maǵan óz kúshin synap?!
Básekeles gazettiń redaktory Hıggıns boldy. Osydan biraz ýaqyt buryn ol júrek isterinde aıaǵyn osylaı almastyrdy, bir kúni keshke dostarynyń biri kedeı adamnyń tóseginen hıggınstiń ómiri oǵan tózbeıtin boldy jáne ol aıý aǵynyna batyp ketti dep jazdy. Ózenge qaraı júgire otyryp, dosy hıggınsti jaǵaǵa qaraı ıterip jiberdi: ol áli batyp ketpeýge sheshim qabyldady.
Birneshe kún qatarynan búkil qala bul oqıǵany bastan ótkerdi, biraq Hıggıns eshteńege kúmándanbady. Men bul maǵan kerek nárse dep sheshtim. Osy oqıǵany eń janjaldy reńktermen boıaǵannan keıin, men ony aǵash áripterdiń artqy jaǵynda úlken jınalmaly pyshaqpen kesilgen jalǵan gravúralarmen sýrettedim. Olardyń birinde Hıggıns, túnde jáne qolynda sham bar, aǵynǵa kirip, onyń tereńdigin taıaqpen ólshedi. Men munyń bári keremet kúlkili ekenine qatty senimdi boldym jáne meniń jazbamda ádepsiz eshteńe kórmedim. Is-áreketke rıza bolyp, Men ózimniń tapqyrlyǵym úshin basqa zattardy izdeı bastadym; kenetten ol maǵan qatty áser etti: men kórshi provınsıalyq gazettiń redaktoryn qasaqana alaıaqtyq jasady dep kinálaý óte jaqsy bolady dep sheshtim – ol meniń ilgegimdegi qurt sıaqty bıleıdi!
Men óz ıdeıamdy "Ser Djon Mýrdyń jerleý rásimi" óleńiniń parodıasyn basyp shyǵarý arqyly júzege asyrdym, jáne bul parodıa erekshe náziktikpen erekshelenbedi dep aıtýym kerek.
Sodan keıin men eki kórnekti qala turǵyndarynyń qorlaýshy kitapshasyn jazdym-árıne, olar buǵan laıyq bolǵandyqtan emes – joq, men gazetti jandandyrý meniń mindetim dep sanadym.
Osydan keıin Men jaqynda bizdiń aımaqta paıda bolǵan jergilikti ataqty – Kvınsı tiginshisine, Shtattardaǵy eń jarqyn, eń jarqyn kıimderdi kıgen taza sýdyń tátti jamylǵysyna azdap áser ettim. Sonymen qatar, ol júrek jegish boldy. Ár apta saıyn ol Gannıbal jýrnalyna óziniń sońǵy jeńisine arnalǵan gúldi "óleńder" jiberdi. Meniń bılik qurǵan kúnderimde olarǵa jiberilgen óleńder "Merı Pr ..."dep ataldy, bul, árıne, "Prınstonnan Merı"degendi bildirýi kerek edi. Men onyń týyndysyn terip alǵan kezde, meni kenetten naızaǵaı basynan aıaǵyna deıin ótkir ázil-ospaq sezindi, men ony ekspresıvti jol jazbasynda bylaı sýrettedim: "bul joly biz bul batshalardy jarıalaımyz, biraq biz Dj. Gordon Rannels biz óz bedelimizge qamqorlyq jasaýymyz kerek ekenin jáne eger ol dostarynan Pr-ǵa óz sezimderin tógip tastaǵysy kelse...emes, ony bizdiń gazettiń kómegimen emes, basqa jolmen jasaýǵa týra keletinin túsindi!»
Gazet shyqty, men aıtýym kerek, birde-bir gazet opýsy meniń oınaqy jattyǵýlarymnan góri kóp kóńil bólgen joq.
Bul joly "Gannıbal djornel" buryn-sońdy bolmaǵan. Búkil qala tolqyp ketti. Tańerteń redaksıa qolynda ań aýlaýmen Hıggıns paıda boldy. Baıqasańyz, alaıda, sol pyshaqpen ózine osyndaı neslyhannoe qorlaý, tek sábı (ol meni okrestıl), ol ogranıchılsá dep otodral meni qulaq jáne sońǵy sheshim shyǵarý. Biraq ol óziniń gazetine qolyn sozýdy sheshti, óıtkeni sol túni ol qaladan máńgige ketti. Tiginshi temirmen jáne qaıshymen birge paıda boldy, biraq ol maǵan da qurmetpen qarady jáne sol túni ońtústikke ketti. Eki qala turǵyny – pamflettiń qurbandary-jala jabý týraly is qozǵaý qaýpimen keldi, biraq olar meniń ne bolyp jatqanymdy kórip, redaksıadan narazylyq bildirdi. Kelesi kúni kórshi provınsıalyq gazettiń redaktory soǵysqan Úndi klıkimen jaryldy. Ol qandy ańsady. Alaıda, ol meni jaqyn mańdaǵy dárihanadaǵy tatýlasýymyzdy "Fanstokqa arnalǵan gelmıntıkalyq" staqanmen jyly shyraımen jýýdy usynyp, meni keshirdi. Bul jazyqsyz ázil boldy.
Qaıtyp kelgen qalashyq, naǵashym keldi usqynsyz narazylyq. Biraq men oǵan eshqandaı sebep joq dep sendim, - gazettiń meniń jeńil qolymnan qalaı boıko shyqqanyn qarap, ol tek qýanyp, tipti keremet qutqarǵany úshin taǵdyrǵa Alǵys aıtý kerek edi: ol qalada bolmaǵandyqtan, onyń asqazanyn urlamady, oǵan tomahavkpen júgirmedi, jala japqany úshin sotqa tartylmady jáne basyn oqpen tespedi.
Alaıda, ol bolmaǵan kezde gazettiń otyz úsh jańa jazylýshysy bar ekenin kórgende aldy; jáne bul san múmkin emes bolyp kórinse de, men dálel retinde otynnyń, qyryqqabattyń, burshaqtyń jáne satýǵa jaramsyz repa mólsherin usyndym, olar búkil otbasy úshin eki jylǵa jetýi kerek edi!
YOU ARE READING
Adamdardy aldaý joldary. Jýrnalıstter men saıasatkerler úshin.
Novela JuvenilÁlemge áıgili amerıkandyq jazýshy, jýrnalıs jáne qoǵam qaıratkeri Mark Tven:" adamdy aldaǵanyn dáleldeýden góri Aldaý ońaı", - dedi. Ol jýrnalısıka men saıasatta alǵan jeke tájirıbesin óziniń maqalalary men áńgimelerinde, sondaı-aq ártúrli manıpýlás...