Pagi nan indah~
Sangad cocok untuk mencari rezeki di pagi yang indah ini.Burung-burung berkicauan,tumbuhan yang menghijau~segar sekali.
BYURR
"Woi bangun sialan!"seseorang yang baru sahaja menyimbah air untuk membangunkan seseorang yang lagi tidur pulas.
"EH-HH!!"
"Brm...s-sejuk kak Sen...!"ujar seseorang yang disimbah air sambil menggeletar karna disimbah air yakni air sejuk.
"Ck!Sudah gw bilang jangan panggil gw kakak!gw bukan kakak pada seseorang yang lemah kek elu!"marah seseorang yang dipanggil Kak Senju pada Takemichi.
"T-tapikan,Kak Senju kakaknya Michi..."lirih seseorang yang memanggil dirinya sendiri 'Michi' atau singkatan dari Takemichi.
"Gw bukan kakak elu!!"
"Argh!Sudahlah,mending lu kebawah cepet,kalo ga sarapan lu,gw makan."ujar Senju lalu berlalu keluar dari kamar Takemichi.
"Ha'i"
--------------------------------------
"Ohayou minna"sapa Takemichi sebaik sahaja sampai di meja makan yang mana sudah ada ahli keluarganya yang lain.
"Ohayou Michi~"hanya seorang yang membalas sapaan Takemichi.Orang itu terlihat berbeza dengan ahli keluarganya yang lain.Dia bersurai merah jambu dan ada dua luka di kedua sisi mulutnya.
Sementara yang lain tidak mengubriskan kehadiran Takemichi.
"Ohayou Okaa-san,Kak Omi,Kak Senju..."sapa Takemichi dengan memanggil nama kakak-kakaknya yang lain.
"Jijik"ujar lirih seorang laki-laki yang dipanggil Kak Omi oleh Takemichi,namun Takemichi tetap dapat mendengarnya.
Takemichi hanya mampu fake smile,jika bisa,dia mahu sekali menangis sekuat-kuatnya:)
"Michi yok duduk,makan sini"panggil kakaknya yang bersurai merah jambu itu.
"Ha'i kak Sanzu."
Mereka pun sarapan bersama dipagi yang indah itu~
...
"Takemichi"
"Ya Kak Sanzu?"balas Takemichi apabila dirinya dipanggil oleh Sanzu.
"Okaa-san dan Otou-san suruh kita kumpul di bawah"ujar Sanzu.
"Ha'i"balas Takemichi langsung mengikuti kakaknya menuju kebawah atau menemui ibu bapa mereka.
...
Keluarga Hanagaki berkumpul disuatu ruangan,Okaa-san dan Otou-san mereka duduk di atas sofa manakala anak anak mereka duduk di sofa berhadapan Ibu bapa mereka.
"Ada urusan apa,Otou-san? Okaa-san?"tanya Takeomi selaku yang tertua diantara adik beradik Hanagaki.
"Hari jumat kalian sudah mulai libur panjang bukan?"tanya sang ketua keluarga.
"Iya,Otou-san...terus?"balas Senju.
"Nah!Otou-san dan Okaa-san mau membawa kalian liburan ke Kyoto!"ujar Otou-san mereka akan alasan dia menanyakan soalan tadi.
"Wah!!!Ketempat semacam apa?!!"tanya Takemichi sambil berbinar-binar matanya.
"Takemichi!"-Okaa-san mereka.
"H-ha'i..?"balas Takemichi sedikit takut ketika Okaa-san dia menatap Takemichi dengan tajam.
"Kau tidak dibenarkan untuk ikut!"ujar Okaa-san Takemichi dan langsung membuatkan Takemichi sedikit hampa.
KAMU SEDANG MEMBACA
Overprotective [Sanzu X Takemichi]
FanfictionHyiee-!!😋💘 Ini book pertama Miku di sini😻 Hanagaki Sanzu sangat protective terhadap adek laki-lakinya,Hanagaki Takemichi,sampe2 Takemichi mau lakukan apa sahaja,harus meminta ijin dari Sanzu dan ditemani oleh Sanzu sendiri.Takemichi sayang akan S...