Author POV
"dapat jumpa dia?"
"tak...."
"info lain?"
"dia dah takde kat rumah tu lagi....taktahu kemana..."
Kedua-dua lelaki itu berada diruang tamu rumah mereka sambil memikirkan beberapa perkara.
"kamu berdua tu fikirkan apa?" soal wanita berusia yang merupakan eomma lelaki berdua itu. Kedua lelaki itu saling berbalas pandangan sehingga salah satu darinya mengalah dan memberitahu
"pasal Chaehee...."
Ye betul. Mereka berdua ialah oppa Chaehee tapi sudah lama tidak berjumpa dan terpisah sejak eomma and appa mereka bercerai. Tuan Choi mengambil Chaehee manakala kedua oppanya diambil Puan Choi.
"eomma rindukan dia......" kata Puan Choi perlahan. Dia cuba menahan dari menitiskan air matanya setiap kali memikirkan anak perempuan yang sorang tu tetapi sifat seorang ibu yang sentiasa menyayangi anak tidak dapat dan dia sentiasa akan menangis.
"kami tahu...dan kami dan usaha sehabis boleh tapi..." kata-kata Chanhoo terhenti seketika.
"......dia tidak bersama appa sekarang....dah sebulan tiada yang melihat kelibat dikawasan rumah itu....." sambung Chanhee. Dia dan hyungnya sudah buntu untuk mencari Chaehee. Ditanya jiran dikawasan perumahan itu pun tiada yang tahu.
"tidak mengapalah...mari kitam sup rumpai laut yang eomma masak. Eomma masak macam-macam tau" Puan Choi menepuk bahu kedua anak lelakinya lalu berlalu ke dapur seperti tiada apa yang berlaku walaupun hatinya sangat sedih.
Chanhoo mahupun Chanhee hanya mampu menatap Puan Choi lama. Dua sebab kenapa Puan Choi memasak sup rumpai laut ialah itu makanan kegemaran Chaehee dan kedua, harini tepat 21 Jun ialah tarikh lahir Chaehee.
Mereka makan dengan gembiranya. Sesekali terdengar bunyi gelak ketawa oleh mereka sekeluarga dan sepertinya sangat gembira dan bahagia walaupun tanpa wujud seseorang yang sangat penting bagi mereka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jeongwoo dan Yunmin berada dihalaman belakang rumah mereka. Tiba-tiba Yunmin mengajak Jeongwoo untuk berkhemah dibelakang rumah dan nasib ruang disitu cukup luas."kenapa tiba-tiba kita kena berkhemah pulak ni?" soal Jeongwoo yang sedang memangang marshmallow.
"saje....bosan saya asyik tengok lampu dinding jam...dapat hirup udara segar pulak tu" jawab Yunmin sambil tersenyum.
"haih...makin pelik lah awak ni"
"bini awak jugak kan?"
"hah itulah tu"
"HAHAAHAHAHAHAGAAGAGGAAG"
Mereka memakan marshmallow dengan sedapnya sampai aku teliur...kempunan pulak aku ni. Ouh mesti semua tanya mana Yunwoo kan? Yunwoo dihantar pada Junkyu & Chaehee dengan alasan Yunmin & Jeongwoo mahu berdua-duaan gitu. Junkyu hanya akur sahaja walaupun dia mahu berdua jugak bersama Chaehee tetapi kewujudan Yunwoo akan menyulitkan semuanya. Kesian Yunwoo jadi kambing hitam. Haihs
Yunwoo : saya hanyalah budak polos :)
Author : tabah lah dek *bagi kitkat*
"Woo...."
"hmm?"
"boleh saya tanya awak soalan?"
"tanyalah"
"kalau saya takde....apa awak nak buat?"
Soalan Yunmin yang mendadak itu membuatkan Jeongwoo memandangnya lama.
"kenapa awak tanya? awak nak tinggalkan saya macam dulu ke?....." soal Jeongwoo dengan beremosi. Yunmin tersedar yang pertanyaannya mengguris hati Jeongwoo padahal dia tiada niat pun.
"bukan-bukan....saya tak maksudkan apa-apa pun....saya cuma bertanya....saya takkan tanya lagi..."
Jeongwoo meraih tangan Yunmin, seraya berkata
"tolong jangan tanya soalan macam tu lagi.....saya taknak dengar langsung....."
Yunmin hanya tersenyum. Entah kenapa dia merasakan dia akan pergi jauh dari Jeongwoo. Perasaan itu semakin kuat dari semasa ke semasa. Dia tidak memberitahu sesiapa pun termasuk Jeongwoo sendiri kerana merasakan tiada keperluan untuk diberitahu.
"saya janji takkan tanya soalan macam tu lagi....saya mintak maaf dan saya saje bagi soalan macam tu"
"saje atau tak memang taknak dengar awak tanya macam tu...."
"iye-iye say janji. Saya, Kim Yunmin akan berjanji tidak akan bertanya soalan yang kuban-kuban"
"that's my wife"
"HOHOHOHOHOHOHO"
'tapi....kalau betul-betul saya tiada nanti....macam mana awak Jeongwoo? boleh ke awak hidup tanpa saya disisi?' monolog Yunmin sendirian. Mereka menghabiskan masa berdua untuk sepanjang malam itu.
.
.
.
.
.
.
End Author POV
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.To Be Continue
Hai gaisss. Sorry lama tak updated sebab busy sikit and dah lah sekolah dah start ni. Minggu depan exam siak....HAHSHSHSHSHSJSJSSBJAKS
Btw, kalau aku buat Sad Ending korang okay tak? Pilih satu
1- NAKK 🤩🤩🤩
2- NOOOOO 😇🖕🏻
3- Tak tahu nak kata apa...🌞🐬Hah pilih sila. Sebab aku nak try buat fanfic dengan sad ending pulak kan. Cam best pulak, HAHAHAHAHAGAGAGASHAGAHAHAHAJAH
and tak sangka fanfic ni dah 600+ reader. Lagi 400 untuk capai 1k, AMINN
Jangan lupa vote, komen and sikirinshottt 🪐🪐🪐
🍀Park_Fina
YOU ARE READING
♡ masked boy (new.ver) ≖ jeongwoo ♢
Fanfiction҂ he must protect her no matter what 𝗦𝗧𝗔𝗥𝗧 : 1/10/2021 𝗘𝗡𝗗 : 1/2/2022 【© 2021 Park_Fina 】