(tw: er kunnen misschien grappen gemaakt worden over homo's/lesbisch, dit is puur voor het verhaal en daar bedoel ik helemaal niks onaardigs mee. Ook zal ik dat in elk deel eventjes van te voren aangeven. Voor de duidelijkheid wil ik even benadrukken dat ik iedereen, wie je ook bent en waar je dan ook op valt, accepteer en support!)
<3- nu -
POV: Rae
Inmiddels is het 10 jaar later, en ben ik dus 21.
Ik zit nog steeds op voetbal! Yup, nog steeds bij fc Ameide, maar nu wel in een meidenteam!
Al die meiden zijn rond de 19/20, en het is altijd super gezellig!Ik doe nu een studie in utrecht, waar ik makkelijk heen kan met de trein vanaf mijn huis, en woon ook nog steeds bij mijn ouders.
Maar binnenkort wil ik weg uit Ameide, en lekker opnieuw beginnen! Misschien op kamers met wat andere meiden. Of misschien wel samenwonen met mijn toekomstige vriendje...
Dat hoor je goed, toekomstige, want ik, Rae Meijer, ben nog steeds zo single as a pringle!Maar goed, terug naar voetbal! Nog steeds fc Ameide dus, met het leukste team van de wereld!
De trainer van het meidenteam heet Bas en is 37 ofzo. Geinige gozer waar je wel mee kan lachen. Hij traint het team elke dinsdag en vrijdag, en zaterdag een wedstrijd ofcourse!
Alleen de wedstrijd van morgen is afgelast vanwege het andere team, wat echt balen is, maar niks aan te doen he, corona!Nou goed, genoeg over mijn levensverhaal, vandaag is het vrijdag, en dat betekent trainen! Ik hou er zo van om te trainen! Even mn koppie legen en lekker hard tegen die bal rammen. Het beste wat er is!
Om 19:00 begint mijn training, dus ik mag haast gaan maken, want ik heb nog maar een halfuurtje.
Ik kleed me om, het is lente dus korte broek kan wel, doe een staart in mijn haar en mijn trek scheenbeschermers en sokken aan. Ik sprint naar beneden, want ik ben alweer bijna te laat...
Ik prop snel een breaker in mn tas, vul mn water fles en loop naar de schuur."DOEI MAM!" Schreeuw ik nog even van onder aan de trap naar boven, zodat ze weet dat ik weg ben.
"DOEG LIEVERD, VEEL PLEZIER!"
"THANKS! TOT ZO!" Roep ik, en loop naar buiten.Ik pak snel mijn fiets en spring erop.
Tijdens het fietsen kijk ik even snel naar de tijd.
18:50
Perfect!Ik trap hard met tegenwind maar het avondzonnetje glanst op mijn gezicht! Heerlijk weer om te trainen!
Ik kom aan bij fc Ameide en zie dat Suzanne haar fiets op slot zet.
"Hai Suus!" Roep ik.
"Hai Raetje!" Zegt ze en glimlacht.Ik parkeer mijn fiets naast die van haar, en samen lopen we naar veld 2A, waar we altijd trainen hebben!
"Hoe is het met de liefde?" Vraagt Suzanne, terwijl we de poort onderdoor lopen.
"Hmm, net als vorige week..." zeg ik somber.
"Aah joh! Komt vanzelf wel! Maak je er niet druk om!" Zei ze, en sloeg een arm om mijn schouder.
"Jij heb lekker makkelijk praten! Jij hebt al 2 jaar een relatie!" Zeg ik, en leg ook mijn arm op haar schouder. "Hoe gaat het daar mee eigenlijk?" Vraag ik.
"Hmm, ja wel goed hoor! Alleen hij doet een beetje afstandelijk de laatste tijd!" Zei Suzanne
"Oei-" wilde ik zeggen, maar Pip kwam aanrennen, en sloeg een arm om me heen."Hey meiden!" Zei ze vrolijk, ik schrok me dood!
"Hai Pip!" Zei Suzanne.
"Waar hadden we het over?" Vroeg Pip en lachend lopen we verder.
JE LEEST
Verliefd op het veld / ft. bankzitters
Fanfiction[completed] Rae zit op voetbal, bij fc Ameide, en haar grootste droom is om profvoetbalster te worden! Ze zit in een jongensteam en kan het met iedereen goed vinden, behalve 1 jongetje... Matthyas. Die twee hebben altijd al wat haat naar elkaar geha...