we liepen de hal uit, en voor ons zagen we de mannen van creators fc lopen.
Allebei de teams waren weer klaar om te gaan.POV: Matthy
Toen we aankwamen bij de dugouts, ging het publiek helemaal los.
Roy had ons net in de kleedkamer nog tips gegeven, en we konden er weer tegen aan.Ik had een nieuwe positie. Rechts achter. Prima plek!
Toen ik op mijn positie stond, keek ik nog even naar de andere kant van het veld.
Ze deed haar haar strak in een hoge staart, en lachte nog wat met haar vriendinnen.Ineens werd er afgetrapt door de meiden van fc Ameide, en moest ik weer opletten.
We hadden wat aanvallen tegen, maar ook veel aanvallen vanuit onze kant.
Ik kwam niet meer echt bij het meisje in de buurt,
n-niet dat ik dat erg vond! Dacht ik alleen maar bij mezelf, maar waarom bleef ik er dan zo mee zitten!
Gast! Focus je op de wedstrijd!Ik werd uit mijn trance gehaald toen er ineens heel hard gejuicht werd. Ik keek op, en zag iedereen naar Robbie toe rennen.
Hij had gescoord!
3-2 stond het nu, en we hadden nog 5 minuten op de klok! We zagen de winst al in zicht.POV: Rae.
Shit!
Nog vijf minuten op de klok.Terwijl de jongens van creators fc aan het juichen waren, kwam Sofie naar me toe lopen.
Ik keek haar verbaasd aan."Jij moet nu Rae!" Zei ze. "Dit is jou kans! Alleen jij kan het nog gelijk maken!" Zei ze zachtjes.
Ik keek haar aan.
Een grijns verscheen op mijn gezicht, en ik knikte."Ik ga zometeen de aftrap nemen, dan pass ik hem naar jou. Dan moet je gaan!" Zei ze weer, en keek me doordringend aan.
De grijns op mijn gezicht werd steeds groter.
Ik keek even snel naar Matthy.Ik wist precies wat ik moest doen.
"Ik ga me best voor je doen soof!" Zei ik.
Ze gaf me een grijns terug, en liep naar de middenstip.Dit was het moment om te shinen!
De mannen gingen na hun overwinning weer op hun positie staan, net als wij.
Nog 4 minuten op de klok.Sofie keek me aan.
Ze knikte.
Ik knikte instemmend terug, en er verscheen weer een grijns op mijn gezicht."RAE GAAT IETS DOEN! IK ZIE HET AAN DR KOP!" Riep Pip vanuit de dugout naar Suus, die gewoon naast haar in de dugout zat, maar pip was zó enthousiast dat ze begon te schreeuwen. De meiden van het team lachte.
Maar ze had gelijk.
Rae gaat iets doen.De scheidsrechter floot.
Zonder twijfel passte Sofie mij de bal.En daar ging ik.
Ik dribbelde met de bal over het veld, en hard dat ik ging.Aangekomen bij de middenlijn zag ik meerdere verdedigers op me afkomen.
Easy.Ik maakte een actie, waardoor ik twee verdedigers bijna tegen elkaar liet botsen.
"OOOHH!" Hoorde ik vanuit het publiek, dat helemaal tekeer ging en me aanmoedigde.
Dribbelend ging ik nog een verdediger langs, en stond toen een paar meter van hem verwijderd.
Daar stond ik dan.
Oog in oog, met Matthyas het Lam.Ik keek hem aan.
Ik wist wat ik moest doen.Hij stond op zijn voorvoeten, klaar om welke beweging dan ook te maken.
"TOE MAAR RAE! GA MAAR!" Hoorde ik Bas roepen.
Matthy stopte met bewegen, en ging rechtop staan. Zijn ogen werden alsmaar groter en groter.
Hij keek naar de dugout, waar bas net mijn naam riep.
Zijn gezicht veranderde van gespannen, naar verbaasd."R- Rae?" Zei hij zachtjes.
Yes! Hij wist het! Alles ging volgens plan.
Nu! Nu moest ik in actie komen!
Ik dribbelde verder.
Matthy was helemaal de weg kwijt, en probeerde zich weer te focussen op de wedstrijd.Nu stond ik vlak voor hem.
Ik stond klaar om de move te doen, mijn move!
Het trucje dat op de club ook wel 'de bambi' wordt genoemd.
Het trucje, dat ik 10 jaar geleden, bij precies dezelfde persoon uitvoerde.Hij rende op me af.
3
2
1NU!
Ik haalde de bal doormiddel mijn voeten via achter omhoog, en deed de 'rainbow kick' oftewel het 'hakje over je hoofd'.
Oftewel, de 'bambi'.
Het leek wel weer alsof alles in slowmotion ging.
De bal vloog over onze hoofd.
Matthy staarde naar de bal, terwijl hij mee draaide."Ze doet de bambi!" Hoorde ik Pip vanaf de zijkant schreeuwen.
Iedereen volgde met zijn ogen de bal.
Bijna en hij zou weer op de grond landen.Tijd om actie te ondernemen.
Ik nam de bal aan vanuit de lucht, legde hem goed neer, en maakt hem in een keer af op doel.De keeper dook, maar miste.
Doelpunt!"YES!" Riep ik.
Mijn team kwam het veld op en juichte.
"LEKKER GEDAAN RAE!"
"WOOHOO! GO BAMBI!"Achter me was het stil.
"B- Bambi?" Hoorde ik heel zachtjes.
Ik draaide me weg van het doel, en liep naar hem toe. Hij keek verbaasd, maar lachend verbaasd. Zijn ogen waren nog steeds wagenwijd geopend.
"Zo doe je dat, Matthyas." Zei ik met een grijns op mijn gezicht. Ik liep vlak langs hem en ging met mijn paardenstaart door zijn gezicht.
Net als toen.
Precies hetzelfde.
Hij wist het weer.Er werd afgefloten.
3-3
Het hele team juichde en stormde op me af, terwijl ik nog één keer oogcontact zocht.- wordt vervolgd
Ik was best proud op dit deel ngl, omdat het allemaal dingen terugbrengt van de eerste 3 hoofdstukken
Oke doei hoop dat jullie ervan hebben genoten
JE LEEST
Verliefd op het veld / ft. bankzitters
Fanfiction[completed] Rae zit op voetbal, bij fc Ameide, en haar grootste droom is om profvoetbalster te worden! Ze zit in een jongensteam en kan het met iedereen goed vinden, behalve 1 jongetje... Matthyas. Die twee hebben altijd al wat haat naar elkaar geha...