POV: Matthy
"B-bambi-" zei ik weer zachtjes.
Ik stond recht overeind.
Ik staarde.
Ik staarde maar lachte.
Ze deed precies hetzelfde als 10 jaar geleden, hoewel ik het nog weet alsof het de dag van gister was.Het meisje, waarvan ik zeker wist dat ik haar kende, was Rae Meijer!
Het meisje waar ik vroeger jarenlang verliefd op ben geweest.
"Gast! Je bent ziek hard geflasht door een MEISJE!" Riep Koen, die aankwam rennen en me een klap op mn schouder gaf.
Ik veroerde geen vin, en staarde nog steeds.
Alle puzzelstukjes vielen op zijn plek.Toen alle bankzitters inclusief Noah om me heen stonden, werd ik uit mijn trance gehaald door Raoul.
"Gappie, gaat t?" Vroeg hij.
Ik schrok.
"Ja ja, gaat wel! Ey sorry mannen, maar ik kon hier niks aan doen!" Zei ik"Geeft niks!" Zei Noah, "3-3 is een mooie score!"
Ik glimlachte, en keek op
Alle mannen draaide zich om en liepen naar de dugout, onder gejuich van publiek.Alleen Raoul stond nog naast me, en bestudeerde mij van top tot teen.
"Wat is er toch met jou?" Vroeg hij, en sloeg een arm om me heen terwijl hij me naar de dugout leidde."Ik ehm- had even een deja-vu..." zei ik, helemaal in mijn gedachtes verzonken.
Ze deed precies hetzelfde als 10 jaar geleden, ik wist het zeker!
Waarom deed ze dat?Ineens stopte Raoul met lopen.
"Je kent haar, of niet dan?"Ik stopte ook, en draaide me om naar Roel.
Langzaam maar zeker begon ik zachtjes te knikken.Er verscheen een lach op Raoul zn gezicht.
Ik keek hem verbaasd aan."Kennen wij haar ook?"
"Niet persoonlijk," zei ik," maar het zou me niks verbazen als ik jullie ooit over haar verteld heb."Nu stonden Koen, Milo en Rob ook bij ons gesprek.
"Over wie gaat dit als ik vragen mag?" Vroeg Koen.
Net toen ik antwoord wilde geven, onderbrak Raoul me.
"Dit gaat over Rae." Zei hij, zonder enige twijfel in zijn stem."Wat?! Hoe weet jij-" zei ik, maar werd weer onderbroken, dit maal door Koen.
"Ooh! Dat is toch die chick waar mat vroeger verliefd op was?"Ik keek hen verbaasd aan.
Hoe wisten zij-Toen begon Rob te praten.
"Oh die! Is toch de eerste en enige echte liefde van ons lammetje?""Die ene Bambi ofzo toch?" Zei Milo snel erachter aan.
Ik keek hen allemaal verward aan.
"Hoe-?""Kom op mat, we kennen je toch langer dan vandaag! Je hebt wel vaker over haar verteld!" Zei Raoul.
"Serieus?" Vroeg ik met grote ogen.
"Ja! En ohja, en praat ook nogal veel in je slaap gap!" Zei Koen. "En al helemaal als je een borrel op heb!"
"In me slaap?!" Riep ik bijna.
De jongens begonnen te lachen.
"Je crasht toch wel is op de bank? Na een avondje zuipen ofzo?" Vroeg Rob. "Ja nou, er komen rare verhalen uit jou mond dan!" Zei hij, en begon te lachen."I- ik droom over haar?!" Vroeg ik, nog steeds met mijn mond open.
De jongens hadden allemaal een grijns op hun gezicht."Niet élke droom, maar 2 van de 3 keer krijgen we leuke verhalen mee!" Zei Raoul weer.
"Ik-" maar kwam niet uit mijn woorden.
Ik stond helemaal verbijsterd.
Ik droomde over haar! D- dat moet toch een teken zijn ofzo iets?!Ze begonnen te lachen.
"Kom, laten we met zn alle even naar de kleedkamer gaan!" Zei Rob.
Iedereen knikte instemmend."Daarna ff een derde helft meepakken?" Vroeg Raoul met een brede glimlach.
"Gast, wat denk jij! Tuurlijk gaan we nog even zuipen in de kantine!" Zei Milo."Pas maar op dat je dan niet in slaap valt Mat!" Zei Rob, en gaf me een por.
We lachte, en liepen het veld over.POV: Rae
Eenmaal aangekomen in de kleedkamer, plofte ik op het bankje.
"Rae! Zag je zijn blik! Hij herkende je 100%!" Zei Suus uitbundig!
"Ik weet niet..." zei ik, maar wist dondersgoed dat hij ineens de ingeving kreeg. Ik zag het aan alles.
"Je moet met hem praten!" Zei Maud.
"Ik zie wel, voor nu eerst omkleden, en dan nog even chillen op t mini veldje meiden?" Vroeg ik aan de andere vier.
"Fantastisch idee!" Zei Soof met een brede glimlach.Ineens werd er op onze deur geklopt.
Bas kwam binnen lopen.
"Rae en Sofie, jullie moeten nog worden geïnterviewd!" Zei Bas."Oja!"
- wordt vervolgd
Nou Matthy weet t ook,
Holadiejee holadiejoo
JE LEEST
Verliefd op het veld / ft. bankzitters
Fiksi Penggemar[completed] Rae zit op voetbal, bij fc Ameide, en haar grootste droom is om profvoetbalster te worden! Ze zit in een jongensteam en kan het met iedereen goed vinden, behalve 1 jongetje... Matthyas. Die twee hebben altijd al wat haat naar elkaar geha...