Hoofdstuk 2.

69 5 0
                                    

Als ik bij de rector ben geweest en de deur van zijn kamer achter mij dicht doe ben ik in tweestrijd met mezelf. Ik zou nu willen huilen, maar ook zou ik meneer de groot heel graag wat aandoen. Maarja daar wordt de straf nou niet beter van. Dus bijt ik maar op mijn lip om niet in huilen uit te barsten, want ja ik ben nou eenmaal een beetje emotioneel.

Dan loop ik naar ons vaste plekje toe, want het is ondertussen al pauze. Daar staan Romy en wat andere vriendinnen op me te wachten. "en...?" vragen ze allemaal. Morgen om half acht melden en de komende week nakomen zeg ik met een trillende stem. Romy geeft me een knuffel en gelijk voel ik me al een stuk beter. " maar eigenlijk deed je toch helemaal niks?" zegt kim (een goede vriendin). I know maar hij heeft echt de pik op me zeg ik met een diepe zucht. " weet je wat, ik ga morgenochtend gezellig met je mee" zegt Romy en meteen ik geef ik haar een dikke knuffel. "uche ik hoef niet te stikken hoor" grinnikt ze.

Als ik thuis kom van school ren ik meteen naar boven. Ik heb even geen zin om gezellig te doen, thee te drinken met mijn moeder en te vertellen hoe mijn dag was. Als ik de deur van mijn kamer achter me heb dichtgeslagen plof ik op mijn bed, pak mijn laptop erbij. Ik zoek mijn favoriete youtuber op en ga onder mijn dekens liggen. Als ik uit bed stap omdat mijn moeder roept dat we gaan eten kom ik erachter dat ik ben doorgelekt, ook dat nog. Wacht heel even mam roep ik naar beneden. Snel kleed ik me om, meisje zijn is soms zo verschrikkelijk irritant..

Als ik aan kom rennen zijn ze al begonnen met eten. Sorry mam zeg ik snel en geef mijn vader een kusje op zijn wang. Hoe was het op je werk pap vraag ik nep belangstellend, zolang zij mijn vragen blijven beantwoorden hoef ik niet te vertellen over mijn verschrikkelijke dag. "lieverd, waarom kwam je vanmiddag niet even thee drinken" vraagt mijn moeder opeens. Uhmm ik had heel veel huiswerk lieg ik. Natuurlijk lieg ik liever niet tegen mijn ouders maar dit soort dingen bespreek ik gewoon liever niet met ze.

A/N Laat weten wat je ervan vindt Xx

VoiceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu