01

13 3 0
                                    

" Crosswalks in my mind are shaky so please hold on tight, all my demons run wild, all my demons have your smile, in the city of angles... in the city of angles... "

Sahara menyanyi kecil lagu dendangan 88rising dan NIKI bertajuk La La Lost You. Punggung nya ke kiri dan ke kanan, menyebabkan Oasis rasa macam nak sepak je punggung Sahara. Bibir nya beberapa kali berdoa supaya menahan diri dari meluku Sahara.

" Sahara, where your adab? Tak baik perempuan macam tu ." Oasis berkata tegas. Sahara menoleh kearah abang nya.

" Abang ni bising lah. Nak nyanyi pun tak senang ," kata Sahara sambil memuncungkan bibirnya. Oasis bangun lalu tersengih sinis.

Saya tahu, saya ni nakal orang nya. Sebab tu lah author pun terpikat dengan saya. Pakwe kau nakal? Tak? Hmm anjay! Lemah siak. Eh tibe.

Jarinya melingkar ke pinggang Sahara sebelum dia menggeletek pinggang adik nya itu. Sahara tersentak sebelum ketawa geli. Oasis turut ketawa, sebelum melepaskan Sahara secara perlahan-lahan.

" Abang ni! Nasib jari Sahara tak terhiris dengan pisau tadi !" Jerit Sahara. Oasis hanya tersenyum nipis sebelum mencapai buah lai diatas meja.

" Hek eleh, nak gurau sikit pun tak leh ," kata Oasis. Sahara menjegil mata. Nasib pisau ni tak sampai dekat kepala budak botak ni!

' Kurang ajar punya brother. Kenapalah dia juga yang jadi abang aku ?' fikir Sahara dengan nada sebal. Dia meneruskan kerja nya yang tergendala.

Suasana disitu seperti cengkerik. Krik krik gitu.

" Oh ya, nanti abang nak jumpa kawan kejap. Nak ikut? Ada Maliki kat sana nanti ." Oasis berkata lembut. Macam dia tak tahu yang si Sahara ni ada perasaan dekat budak lulusan pondok tu.

" Iya?! Waaaa nak ikut !" Jerit Sahara. Dia melihat penampilan nya. Berseluar jeans denim bersama baju bulu berwarna violet berlengan panjang. Rambutnya yang berstyle auburn hair  berwarna caramel itu dibelek lalu dia tersenyum. Ah, dah ok dah ni.

" Tukar baju. Seeloknya pakai lah tudung je, selendang ke apa. Baru dia terpikat ," kata Oasis sambil tersengih.  Dia kemudian menuju ke bilik meninggalkan Sahara yang terpinga di dapur.

Eh, ok apa penampilan aku ni. Bukan nya aku pakai baju nampak dada terbelah pun. Tak rilek lah budak tu.

" Cepat sikit, Sahara Adawiyah !" Jerit Oasis di atas. Sahara segera menuju kebilik untuk memakai pakaian yang lebih sopan.

^~^

Sahara akhirnya keluar dari rumah itu sebelum  mengunci pagar. Sahara yang hanya memakai shawl berwarna cream dan baju sweater oversized berwarna ungu bersama seluar palazo berwarna hitam menarik muncung masam. Sah, abang dia tinggalkan dia!

" Ish! Dasar abang botak tepi !" Sahara merungut. Takpe Sahara, husnuzon. Mungkin dia tengah isi minyak.

Tak sampai beberapa minit, kereta Perodua Bezza  berhenti dihadapan rumahnya. Ok, Oasis dah sampai. Tak sia-sia dia menunggu dia.

" Pergi mana ?" Tanya Sahara, dingin. Oasis tersentak saat melihat penampilan adiknya itu. Mata nya seperti digam oleh gam gajah.

" Err, awak siapa ni ?" Tanya Oasis, acah-acah tak tahu. Wajah Sahara bertukar masam ketiak. Mamat ni dah hilang ingatan ke apa? Lagi-lagi apabila abangnya merenung nya semacam.

" Bang, tak payah terkejut sangat lah. Sahara bukan nya tak pernah pakai tudung. Ni nak act macam Sahara first time pakai tudung lak ." Bibir dimuncung panjang. Well, memang habit dia duk muncung bibir. Dah terbiasa dari kecil lah katakan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 26, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

book 1: SAHARA UNTUK MALIKIWhere stories live. Discover now