Dedektif bu olaydan sonra görevden alınmıştı.
Kendi kendine sinirden kudurarak düşünmeye başlamıştı: "Ne kadar yanlış istihbarat vermiş olsam da bu benim suçum muydu? O lanet adam olmasaydı!"O kadar sinirlenmişti ki adamı bulmayı hatta hesap sormayı bile düşündü.
Lanetler okurken birden telefonunun çaldığını fark etti. Arayanın gizli numara olduğunu görünce, ağzından bir küfür çıkardıktan sonra telefonu açtı.
"Seni lanet olası! Ne hale düşürdün beni haberin var mı?"
"-Çık çık- dedektif bu kadar çaresiz görünürsen oyunun sonunu çabuk getirmek isteyeceğim. Lütfen beni bu kadar mutlu etme! Seni sadece görevinden aldırdım ve azıcık maskara ettim hem ne olur ki azıcık maskaralıktan? Unutulur gider değil mi?"
"Aşağılık herif! Ne istiyorsun? Ne yaptım sana?"
"Ne mi yaptın? Ne mi yaptın? Dalga geçiyorsun değil mi? Ah seni zavallı, ne yaptığını bile bilmeden hayatına devam ediyordun ama biri geldi ve tüm işleri mahvetti ne yazık! Sana kim olduğumu bul dediğimi hatırlıyorum ama bakıyorum da sen onu bile yapamayacak kadar beceriksizmişsin. Nasıl oldu da bu kadar çok davayı çözdün? Doğruyu söyle benim gibi yardımsever dostların mı var? Haha- tabi ki yok! Sen yalnız birisin, o kadar yalnızdın ki kim olduğunu bilmediğin biri sana iki yardım etti diye onun lafına güvendin"
"…"
Dedektif cevap vermemişti ama sinirine gitse bile adamı haklı buluyordu. İş yerinde ya da ailesinde kimse onu sevmezdi. Onlara ihtiyacım yoktu diye düşünüp kendini teselli ederken aklına bir şey geldi. Eskiden bir dostu vardı ve o da bir dedektifti ama.. Bir an dalıp gittiğini fark etti ve hızlıca kendini toplayıp cevap verdi."Benim insan ilişkilerim seni ilgilendirmez. Boş lafları bırak ve sadece ne istediğini söyle!?"
Telefondaki ses bir an iç çektikten sonra konuşmaya başladı: "Dedektif sen cidden hiç eğlenceli değilsin. Neden hep böyleysin ki? Ben sana o kadar meşgulken vakit ayırıyorum. Sen beni umursamıyorsun, çok kırıldım! Aa- unutmadan sana söyleyeyim çünkü senin muhtemelen haberin yoktur, kimyasal atıklar bulundu. Nasıl mı? Benim koca yardımsever kalbim sadece sana mı yardımsever sandın?! Ama üzülme kalbim hem sana hem de ona yeter! Neyse dediğim gibi dostum, artık kapatmalıyım işin düşerse veya sadece özlersen ara beni"
"–Çağrı kapatılmıştır-"
Dedektif aklını kaçırmak üzereydi aşağılık herifin biri resmen onu parmağında oynatıyordu. Sinirden küfürler ederek evine gitti.
Evine vardığında kapısının açık olduğunu gördü amao kadar sinirliydi ki umursamadan elini arka cebine attı ve silahını çekti. Etrafa baktıktan sonra içeri girdi. Koridor boştu, yavaş adımlarla yürüdü ve salona girdi. Masanın üzerinde küçük bir not vardı.
"YENİ HEDİYEN YOLDA"
Dedektif notu umursamadan odaları, dolapları ve bodrumu kontrol etti. Kimse yoktu. Hızla tekrar salonuna gitti. Oradan koridora geçip kapıyı sertçe kapattı. Masadaki notu da şömineye atıp, yatağına yattı. Yorgun ve bitmiş haldeydi ama yanında kimsesi yoktu. Bir anda adamın dedikleri aklına geldi ama sinirle kafasını yatağın öteki tarafına doğru çevirip, kendi kendine fısıldadı "onlara ihtiyacım yok" sonrasında da uykuya dalmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GİZLİ ÇAĞRI
AventureBaşkararkter dedektifimizin sürekli aldığı telefonlar ile yönlendirilmesi ve verdiği kararlara göre başına gelenler