H6: Home is where the disappointment is

62 6 2
                                    

Soms, als je een slechte dag hebt gehad, of ergens in hebt gefaalt.

Het beste wat je kan doen, is een deken over je hoofd trekken en huilen. Nee oke, misschien doe alleen ik dat. Maar wat Chase en Skyler nu gaan doen, is naar huis gaan.

Skyler

"Ik moet uit deze kleren komen, en mijn trein naar huis halen." Zeg ik tegen mezelf, als ik weer op land sta. Ik heb de hele nacht rondjes gevaren, en gewacht totdat ik dacht dat hij weg was. Daarna ben ik naar het treinstation gelopen. En tja, sorry, ik kan er niks aan doen. Het was mijn instinct. Ik heb een koffer meegesmokkeld die op het perron stond. Nu, zit ik op een wc'tje. De koffer uit te pluizen opzoek naar een nieuwe outfit.

Ik ben voor deze keer wel weggekomen, maar ik weet zeker dat hij nog achter me aankomt. Ik vind een grijze jeans, zwart strapless topje een ceintuurtje en een paar sieraden.
"Geen idee van wie deze koffer was, maar ze wilde gewoon dat ik 'm stal! Dit is zóó mijn stijl!"

Oke, Skyler, rustig. Je moet je trein naar huis halen. Het is alweer 6:48 in de ochtend. Ik stap de trein in, en zoek een rustig plekje op. Mijn moeder belt, ik kan niet wachten om haar te vertellen hoe dit gegaan is...

En daarmee bedoel ik dat ik dus liever naast een schreeuwende baby zit in een 6 uurs vlucht in het vliegtuig dan deze telefoon nu op te moeten nemen.

Zucht. "Hé mam."

"Schatje!" Word er aan de andere kant van de lijn gekirt. "Waarom belde je ons niet gisteravond?"

"Nou..."

"Wacht even! Je vader wil het vast ook allemaal horen! Laat me je even op de speaker zetten!"

"Wacht, zet me niet op spea-"

"Daar is mijn kleine diefje!" Word ik onderbroken door een mannenstem, fijn, mijn vader.

"Hé pap."

"Dus, hoe is het gegaan?" Hoor ik mijn moeder zeggen. "Komop, ze is ons meisje, natuurlijk is het goed gegaan!" Roept mijn vader van de achtergrond. "Komop Skyler, vertel!"

"......"

"Skyler?"

"Uuhm.. Jaa... Ik, misschien.. Soort van, ben vertrokken zonder iets mee te nemen.."

"Uh oh... " Zucht mijn vader. "Wat is er gebeurd en heb je een alibi nodig?"

"PAP! Er is niks gebeurd, en alles ging goed! Ik ben weggekomen zonder gepakt te worden door de man die achter me aan zat..."

"Oh Skyler..." Zegt mijn moeder treurig.

"Mam, ik kan teleurstelling ook via de telefoon horen hoor."

"Jij kan mij nooit teleurstellen, schatje"

"AUW! Annie! Waarom kneep je me?" Hoor ik mijn vader schreeuwen. "Oooh, ja schatje! Je kan ons nooit teleurstellen!"

"Jullie helpen echt niet."

"Het is goed zo, je weet, niet iedereen is hiervoor geschikt. Sommige mense-"

"Ik heb gewoon een nieuwe kans nodig, een nieuw plan." Onderbreek ik mijn moeder. "Kijk, ik ga zo onder een tunnel, ik kan jullie verliezen. Crrschhhhhkkwwwwrk." En ik klik mijn telefoon uit.

Chase

"Surprise!" Roept mijn vader, zodra ik de woonkamer inkom.

"Gefeliciteerd!" Schreeuwt mijn moeder, als ze eraan komt rennen en mij een dikke knuffel geeft.

Ik zucht. "En dit is mijn tweede gênante situatie in, even denken, 19 uur?"

"Wat bedoel je?" Zegt mijn moedet, nogsteeds met haar armen om mij heen.

"Ik... Ik.. Ik heb haar niet gearresteerd.."

"..."

"Ik zei toch dat we niet voor de confetti kanonnen hadden moeten gaan!" Fluisterd mijn vader in mijn moeders oor, net hard genoeg dat ik het kan horen.

"Ik zei toch dat je nerveus was!" Zegt mijn moeder, als ze doorheeft dat ik alles kan horen.

"Ik. Was. Niet. Nerveus!" Antwoord ik daarop, iets wat geïrriteerd.

"Wat was het dan?"

"Ze was gewoon.. Ze was snel, heel snel."

"Ach jochie.. Je pakt haar de volgende keer wel!" Zegt mijn moeder, ondanks dat ze met en hoog kinderstemmetje praat, hoor ik de teleurstelling in haar stem.

"Precies! Het is niet altijd goed de eerste keer, wat is je plan?" Vraagt mijn vader bemoedigend.

"Ik denk dat ik er gewoon een paar dagen tussen uit moet... Even mijn hoofd leeg maken en overnieuw beginnen."

"Met een nieuwe zaak?" Vraagt mijn moeder.

Daar moet ik overna denken. Ik weet het niet. Er was iets aan haar, ik kon niet veel van haar zien. Maar hoe ze bewoog, haar manier van praten en hoe snel en tactisch ze was fascineerd me. En na een lange stilte antwoord ik.

"Nee, met deze."

Pam pam pam paaaaam!
Die had je niet zien aankomen hé, denk je net dat Chase er mee klaar is, BAM, gaat ie er toch nog weer achteraan!

Nee oke, eigenlijk was het wel te verwachten.

Volgens mij is dit een beetje een raar hoofdstuk, maar oke, ik moet toch iets doen om het verhaal te laten lopen 💁 Hebben jullie al door welke richtig Chase opwil met Skyler?

A step aheadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu