Uzun zamandır buraya yazamıyorum farkındayım. Aniden gelen bildirimler ile buraya yazma ateşim tekrar alevlendi. Bu yazmadığım süreçte çok fazla film ve dizi izledim. Biraz ortaya karışık kısaca onlardan bahsetmek biraz da elektriklerin kesildiği bu gece içimi dökmek istedim. Son zamanlarda Mr Queen dizisini izliyorum. Eski Kore dizilerinin tadını veren bir dizi hissi uyandırdı bende . Güldürüyor beni bolca ancak bazı şeyler şöyle olsaydı böyle olsaydı dediğim yerler var. Onu diziyi finalleyince buraya ayrı bir bölüm olarak yazmak istiyorum. Bunun dışında Beyond Evil adındaki Kore dizisini birkaç bölüm izleme fırsatım oldu. Dizi Hannibal tarzı dizileri sevenlere uygun gerilimli bir dizi. Devam etmeme nedenim ise diziyi ne zaman izlemek istesem sürekli birşeyler çıktı hayatımda. Evren diziyi izlememe engel oluyor gibi. Aslında düşünüyorum yaşım ilerledikçe zaten stresli olan hayatı kurgu dünyasına taşımaktan kaçınıyor gibi hissediyorum. Yani daha acıklı olmayan, umut veren gülümseten işlere elim gidiyor.
Bad Buddy adında bir Tayland bl dizisi bu ara baya popüler. Dizi hala güncel ama izlemeye başlamadım. Oysa novelini başlarda okuyan bir avuç insandan biriyim. Dürüst olmak gerekirse Tay novelleri çok fazla ilgilimi çekmiyordu. Bu novel nedense beni aldı ve okuyup bitirirken kendimi buldum. Çocukluktan beri tanışan iki erkeğin aşkını anlatıyor kısaca. Dizisinde daha önce bl yapımlarda oynayan Ohm ve ilk kez bir bl yapımda başrolde gördüğüm Nanon oynuyor. Fiziksel olarak kitaptaki karakterlere uyduklarını söylemek hata olmaz.
Ahhh bir de Klüp dizisi var. İlk sezonu izledim zaten az bölümlü, uzun süren bölümleri olmayan bir dizi. İkinci sezonu izleme fırsatım henüz olmadı ancak eskiden Türkiye'nin magazinsel eğlence dünyasına olan merakıma iyi geldi dizi. Dizi adeta Maksim Gazinosundaki olayları anlatıyor gibi ki zaten oradaki bazı karakterlerin gerçekten var olduğunu geçenlerde öğrendim. Aysel, Matilda ve İsmet.. Zeki Müren'i de hatırlatan bolca öğe mevcut. Zeki Müren'in geçmişte aşık olduğu gazino sahibi bir beyin varlığı aklıma geldi. Bu aşkın karşılıklı olduğunu onaylayan birçok kişi var. Neyse fazla girmeyeyim :)) bu dizi hakkında da bir bölüm yazmak istiyorum. Bakalım umarım yazabilirim.
Son zamanlar Çin hakkında haberler geliyor. Bl ve bromance yapımları engelleyen kurallarına yenileri ekleyecek gibi. Haoyixing dizisi gelmez ise ciddi anlamda üzüleceğim. Diziyi sanırım iki yıldır bekliyorum. Kitabı önceden başladığımdan oyuncuların belirlendiği ve dizinin çekileceği haberi ile havalara uçtuğumu hatırlıyorum. Dizinin beni The Untamed gibi vuracağına emindim ancak Çin cephesinde haberler pek iyi değil. Yakında oyuncular bile o diziyi çektiklerini unuturlarsa şaşırmam doğrusu :(
Saye hakkında birkaç kelam edeyim. Saye, modern zamanda geçen bl türünde vatanı Çin olan bir kitap. Watpatte Türkçe çevirisi olan bu kitabın da dizisi gelecekti ve çekimleri yapılıyordu. Bu dizi için cast seçimi harika olmuş. İtiraf etmek gerekirse Çinliler kitaplardan uyarlanan dizileri için ciddi anlamda iyi cast seçme yeteneğine sahip.
Son olarak Saye'nin Türkçe çevirmeni arkadaşım sağolsun bana bir Türk bl kitabı önerdi. Eğer bunu okuyorsan ödeştik sanırım doktorum:)) kendisine Sdby kitabını genelde bilinen adı ile Kurtuluş ile Turan'ı önermiştim. Okumuştu ve aynı yerlerde duygulanıp aynı yerlere vurulduğumuz an anladık zevklerimiz benzer. Biz okuduk acısını çektik derken kitap çok popüler oldu sonrasında. Tabi bunun da etkisi ile çok fazla sağcı-solcu aşkını anlatan bl kitaplar yazılmaya başlandı. Bu yüzden okumasam bile bu konu hakkında yazılan kitapları Twitter akışımda görmekten sıkılmıştım. İşte benim doktor bir kitap var oku evet bunda sağcı solcu var ama seveceksin eminim dedi. Biraz mızmızlandım ama biliyordum doktorum yanılmaz :) kitabı okurken eh işte diye başladım ilerledikçe kitap beni sarıp sarmaladı. Hala güncel olarak devam eden bu kitap umarım sonu ile beni yakmaz. Kitabın adı Adın Kavuşmak Olsun... Ah itiraf etmek gerekirse kitabın ismi bende arabesk bir etki bırakmıştı başta ve biraz dalga geçmiş olabilirim. Yazar beni bölümler ilerledikçe önyargılarım için fazlası ile utandırdı. Meslektaşım olan yazarı ile tanışmak isterdim galiba.
Tüm bunlar dışında sevdiğim ve takip ettiğim webtoonlar var ancak bu iç döküş biraz uzun oldu galiba. Rondom tek seferde yazdığım bu bölümü umarım geriye dönüp baktığımda utanmadan okuyabilirim.
Kendini sevmeyi unutma. Kendini sevmeyen biri başkalarının onu sevmesini nasıl bekleyebilir?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sensei'nin İzleme Günlüğü
DiversosOkuduğum noveller, webtoonlar ile izlediğim diziler, filmler, animeler kısacası benim dünyam💙