BAB 39

2.3K 186 11
                                    

"apa motif dia?"Soal Zack ke arah dua sepupunya. Dijongket keningnya.

"Motif dia nak bunuh suami kau tapi kau yang kena"Zack mengangguk faham. Diketuk jarinya di dagu.

"Nanti kita balik kita selidik dia."Tutur Zack dan dibalas anggukan dari dua sepupunya. TH mendekati BG yang berbual di bawah pokok.

"Borak apa? Macam rancak ja?"Tanya Endra. Dilabuhkan punggung di hadapan isterinya.

"Mana mana rancakkkk berdosahhhh!"Zai dan tiga sahabatnya lagi turut join mereka. Terkejut Endra dibuatnya.

"Kau ni dengan salam tak bagi nya"Tersengih jejaka tu. Ditarik nafasnya dahulu.

"Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh"Katanya dengan sengihan sehingga menampakkan gigi putih yang tersusun rapi.

"Walaikumusalam. Ni nak apa datang ni? Menganggu suami isteri nak sweet ja" 4 jejaka tu menjulingkan mata tanda menyampah.

"Btw Zack terima kasih sebab benda tu."Zack mengangguk sahaja. Dia telah tukarkan nama kad bank yang dia beri haritu kepada jejaka tu.

"Sama sama"Reiz menjongket keningnya. Benda tu? Fikiran dia dah travel ni.

"Benda tu apa? Sayang ada buat benda tak elok ke?"Zack menampar lengan suaminya apa ke pula nak buat benda tak elok.

"Tu kad bank zack yang zack bagi kat luth tu dan tukar nama" Reiz mengangguk faham.

"Zack. Bahu kau macam mana? Dah okeyh ke atau masih sakit?"Soal Luth sekadar ingin tahu.

"Alhamdulillah okeyh ja."Reiz yang melihat tu segera memeluk tubuh isterinya. Cemburu.

"Yang kau care sangat dekat isteri aku ni kenapaa" tajam mata jejaka tu merenung Luth.

"Aku tanya je kan. Halah tak payahlah cemburu sangat masa kau bercerai haritu aku dah pasang niat nak pinang Zack dah"Sengaja dia mahu mengusik jejaka tu.

"Berani kau pinang dia. Aku rampas balik milik aku."Dicium pipi isterinya sekilas. Zack hanya pasrah sahaja.

"Aku gurau jelah tapi kalau aku pinang haritu pun apa salahnya kan. Zack pun single masa tu"Makin sakan dia mengusik Reiz.

"Eh kau pehal hah nak gaduh?"Zack menepuk dahi nya sambil menggeleng kepala nya perlahan.

"Dah dah lah tu"Reiz mendengus dan dipeluk isterinya erat.

"Yang dekat sana tu tak payah bersweet sweet sangat yer! Sini kumpul"Mereka bingkas bangun ke lapangan semula.

"Berpelukan dengan lelaki yang tak sah dengan kita tak elok kan"Sakina menyindir ketiga gadis tu. Sakina datang dari sekolah Cristal highschool.

"Ehem aku nak tanya kau sikit"Sakina menjongket keningnya ke arah Alfa.

"Ada suami tak? Apa tak? Lemahh. Diorang bertiga ni suami kami so lantak lah nak peluk ke tak nape jeles? Wieee padan muka single" Ternganga pelajar Cristal highschool.

"Itulah lain kali jangan main terjah ja"bidas Farhan. Dijelir lidah nya apabila Sakina sudah mengetap bibir kerana geram.

"Sekejap lagi yang pelajar perempuan sila pergi masak untuk makan malam sekejap lagi selepas solat Asar."pelajar perempuan menganguk faham.

"Xenia Dzakiyya"panggil Xander dengan suara datarnya. Zack menelan air liur nya kenapa tiba tiba abangnya jadi serius ni.

"Ya"jawabnya takut. Pelajar lain sudah mengemam bibir entah nak gelak ke nak takut.

"Masak Bihun goreng eh abang lapar lah. Adik masak sedap"jatuh rahang pelajar pelajar disitu. Panggil nama macam orang ada buat salah.

"Iyer lah abang"pasrah zack. Xander tersenyum nipis. Mereka bingkas bangun untuk ke surau untuk sembahyang.

Lelaki hanya solat di dewan yang berada disitu manakala perempuan solat di surau.

Reiz yang sedang solat tu seketika matanya terpandang akan sesuatu di tiang yang tempat nya agak gelap.

Dipejam matanya erat. Bukan main tinggi lagi benda tu yang melihat ke arah mereka. Reiz cuba untuk menenangkan dirinya.

Lepas habis solat pelajar perempuan mula memasak manakala pelajar lelaki menolong menyusun pinggan di atas meja.

Zack mendekati suaminya yang sedari tadi diam saja semasa di meja makan. Ditepuk bahu jejaka tu.

"Abang. Abang okeyh?"Jejaka tu mengangguk sahaja. Dihela nafas nya perlahan.

"Abang nampak sesuatu"Zack menekup kedua pipi suaminya. Dijongket keningnya agar jejaka tu memberitahu apa yang dia nampak.

"P.O.C.O.N.G"

11. MR. HEADPREFECT : PUJAAN HATI✓Where stories live. Discover now