Ce te face mai bărbat decât o femeie?

11 0 0
                                    


O simplă întrebare până la urma urmei, dar ce ați răspunde? O simplă întrebare, dar totuși complicată. Care este simbolul puterii bărbatului daca nu este femeia? Nu este sexul puternic incomplet fără sexul frumos de partea sa? În muzica suveran este pianul însă alături de el este vioara; un regat are un rege, iar un rege nu este rege fără o regina. ''Fă-mă bărbat!'' Câți dintre voi nu ați auzit de această replică? Ce te poate face mai bărbat decât o femeie?

Te simți mai bărbat când lovești o femeie sau când o aperi să nu fie lovita? Nu te simți mai bărbat când ea este mai slabă decât tine? Nu îți da încredere știind ca tu ești sprijinul ei? Nu te face asta să crezi că ești atât de puternic încât poți avea orice dacă o ai pe ea? Nu înseamnă acest lucru că ea este de fapt tot ce ai nevoie?

Simbolul puterii nu este nici mașina de sute de milioane de euro, nici insula ta privată din Oceanul Pacific, nici vila cu piscină în dormitor, nici iahtul tău privat cu bucătar personal sau avionul pus oricând la dispoziția ta. Nimic din toate acestea nu reprezintă simbolul puterii unui bărbat. De ce?! Altă întrebare simplă, cu un răspuns complicat. Nu sunt pentru că toate acestea nu le poți avea doar tu. Toate aceste lucruri le poate avea oricare alt bărbat. Și mașina, și insula, și vila, și iahtul le poate avea oricine la fel de bogat ca tine, însă femeia ta nu o poate avea nimeni. O poți avea doar tu și atât. Să ai lângă tine acea femeie, care atunci când mergi la o cina oficiala, sa întoarcă toate privirile inclusiv ale celorlalte femei; nu doar ale bărbaților. Nu este oare acesta simbolul puterii?

Dacă lovești femeia care te face mai puternic, nu înseamnă acest lucru că ești mai degrabă un laș decât un curajos? Cât este ea de slabă, invers proporțional ești tu de puternic. Nu te simți fericit atunci când îi este frica de un gândac si te ia în brațe? Sau când mergeți la cumpărături, iar ea nu ajunge la raftul de sus? Sau când în vacanța te pune să îi cari valizele, pentru ca și-a luat prea multe lucruri de care probabil nu are nevoie; însă le-a luat doar pentru a fi cât mai frumoasa pentru tine? Sau când la concerte o ți pe umeri pentru a vedea trupa ei de băieți preferată; pe care cel mai probabil îi consideri mai mult decât urați ne știind ce a văzut la ei? Sau când o cari în spate fiind obosită de la plimbare îndelungată cu tine în parc? Sau când se bucură ca cel mai pur copilaș la prima zăpadă? Nu te face să te simți mai matur decât ea? Sau când mănâncă atât de pofticios dintr-o prăjitură care spune ca îngrașă; deșii acest lucru nu mai contează? Sau când vă uitați la filme de groază și îți transmite toata emoția ție printr-o îmbrățișare sau o strângere de mână atât de puternic de crezi că îți va rupe oasele? Nu sunt oare toate aceste lucruri deosebite?

Ce te face mai bărbat decât o femeie? Cât de slabe pot fi ele, ca sa fim noi tot mai puternici? Atunci când ești cu moralul in pământ, nu te susține ea mai puternic și mai convingător decât oricine altcineva? Dar atunci când ești răcit nu are ea mai mare grijă de tine de cât poți avea tu însuți? Dar atunci când ești rătăcit nu este ea singura hartă de care ai nevoie? Nu este ea mai puternică în acele momente decât ești tu? Nu înseamnă acest lucru că ea nu este deloc slabă sau vulnerabilă așa cum credem? Nu înseamnă acest lucru ca ea este cea puternică si noi cei mai puțin puternici?

Dar câte sunt mândre să poată spune ca sunt într-adevăr femei, ci nu doar jucării? Câte dintre voi sunt mândre sa poată spună și să afirme că sunt femei?

Poezii si povestiWhere stories live. Discover now