Минали около 10 години, откакто Нинджите не са заедно. Те били поели по своя път. Създали семейства. Един ден Лойд - зелената нинджа получил писмо, че Учителя Ву е изчезнал. Той се стреснал , защото първо се зачудил "Той още ли е жив?" и второ "Защо точно на мен и кой ми го праща това писмо?", но накрая си казал "Трябва отново да събера екипа!" По някакъв начин успял да намери Ния, Джей и Коул, защото знаел къде обичат да ходят, но най-труден бил Кай. Никой нищо не знаел за него. Това беше ужасно. Те започнаха да мислят как да го намерят.
Лойд попита Ния къде Кай обиче да ходи през свободното си време, но Ния му отговори, че не знае. Те не са се чували през последните 10 години. На Коул му се стори странно. Джейсън- синът на Ния и Джей- се сети, че може да видят в дневника за техния клас в тяхното училище. В него пише всеки къде живее и телефонните номера на родителите. Всички се съгласиха.
Влизането в училището не било трудно, но намирането на дневника беше по-трудно. В крайна сметка го намериха- в учителската стая. Добре, че тогава нямало учители. В дневника на 10г клас имало много деца, но намериха Катрин- дъщерята на Кай.
- Боже, ама тя много прилича на Кай. Удрала му е кожата.- каза Джей.
- Ето! Тук пише адреса на Кай.- каза Ния . Но, чакайте малко. Майката Катрин е.....СКАЙЛЪР!- отново каза Ния, но доста учудено!
- Аз не се учудвам. На острова на Чен те доста се харесаха.- промълви Лойд.
И те тръгнали да търсят Кай. След около час те открили адреса. Мястото било доста хубаво. Не било луксозно, но не било и ужасно. Те живяли на етаж 7- апартамент 21. Ния казала, че трябва по-бързо да действат. Намерили го! Той не успял да ги познае, защото били доста променени, но след като му казали "Ето къде бил нашия любител на геловете за коса". Кай много се зарадвал като ги видял. Той ги поканил вътре. Те видяли и Скайлър. Била много променена. Поговорили си и накрая от другата стая дошла Катрин. Тя също се зарадвала да види съучениците си. Родителите им не ги познавала. Освен на Клаус- Нейното гадже. Лойд разказал на всички, че разбрал, че Учителя Ву е изчезнал. Те трябвало да го намерят. Кай и Скайлър се чудели дали да отидат, защото отдавна са се отказали да се бият и да се сражават, но се съгласили, защото все пак им е липсвало. Останалите също се съгласили. И накрая те потеглили да търсят Учителя Ву.