7 April 2002.
" Yoon Jeonghan. " panggil Jisoo dengan nada suara yang agak tinggi. Tidak lupa juga, suaranya menjadi serak-serak basah.
Ya, dia baru saja menangis sebentar tadi.
Tetapi, dia gagahkan juga dirinya untuk berdepan dengan Jeonghan.
" Ah, Jisoo! Kenapa ni? Awak baru lepas menangis ke? " sejujurnya, Jeonghan agak terkejut apabila Jisoo memanggilnya dengan nama penuh.
" Jangan nak berlakonlah, Jeonghan! Awak kan yang bagitahu budak lain tentang uniform tu? "
Budak lelaki kecil bermarga Yoon itu tersentak.
" Macam mana aku nak tipu dia lagi ni? "
" Kenapa diam? Awak kan yang bagitahu? Tak sangka awak macam ni! " Jisoo terus-terusan mendesak Jeonghan untuk jujur.
" Baik, memang saya yang bagitahu semua orang tentang tu. Jadi, apa masalahnya? Kalau ada budak lain ejek awak, biar sajalah. "
Jisoo hanya tersenyap mendengar jawapan dari Jeonghan.
" Lagipun, salah saya kecil saja. Tak akan awak tak boleh maafkan saya? " terus Jeonghan menghulurkan tangan kecilnya ke arah Jisoo.
Dia jadi teragak-agak untuk menyambut huluran itu. Sejujurnya, hati kecil Jisoo menjadi amat sakit setelah mengetahui rakan baiknya sendiri menikam dirinya dari belakang.
" Jisoo? "
Dan sekali lagi, Jisoo jatuh dalam permainan licik milik Jeonghan.
Jisoo oh Jisoo...
Sampai bila kau nak jadi baik sebegini?
Baru setahun jagung hidup di dunia, sudah dipijak kepala.
YOU ARE READING
𝘆𝗼𝘂 𝗯𝗿𝗼𝗸𝗲 𝗺𝗲 𝗳𝗶𝗿𝘀𝘁.
Fanfiction❝ Kau yang hancurkan kepercayaan aku terlebih dahulu, dan sekarang kau nak berlakon kononnya aku yang sakiti kau? Pathetic. ❞ 🌸START : 20 November 2021 🌸END :