fox world?

128 32 62
                                    

"want to see my world?" tanya nya sambil mengukirkan senyuman manis bak gula kapas.

Areum mengangguk sekilas tanda dia mahu melihat apakah dunia yang dimaksudkan oleh sunoo.

"Jom" kata nya sambil memaut lengan areum.

Dia membawa areum keluar dari penthouse milik nya.

Sunoo membawa areum hingga ke lif penthouse tersebut. Dia menekan aras G iaitu aras yang paling bawah.

"Kita nak pergi mana?" Soal areum apabila pintu lif mulai tutup. Risau juga kut kut la lelaki yang bernama sunoo ini sebenarnya psycho ke apa.

"Ikut je jangan risau aku takkan bawa kau ke tempat yang berbahaya". Kata nya sambil memandang pintu lif yang tertutup di hadapan nya. Lengan areum masih setia di pegang nya.

Keadaan di dalam lift kini tegang. Tiada sesiapa yang mahu membuka topik pembicaraan. Sunoo masih setia memandang pintu lif yang sudah tertutup di hadapan nya.

"Urm" areum menggaru tengkuk nya yang tidak gatal sebelum menanya.

"Kenapa awak tolong saya? Soalnya. Hujung baju lelaki itu di tarik nya perlahan mana tahu lelaki ini tidak sedar akan soalan nya.

"Tolong"? soal Sunoo alis kening sebelah nya di naikkan.

"Ya, la kenapa awak tak biar je saya mati masa tu?" Dan satu lagi awak ni apa sebenarnya? "Nak kata hantu macam bukan" ujar nya berani pula kali ini tidak seperti tadi takut nya mulai hilang seketika.

Sunoo memusingkan badan nya menghadap areum. Kini pandangan nya di alihkan pada areum.

Sunoo senyum segaris mendengar soalan areum tadi.
"Kau betul nak tahu aku ni apa"?
Soal nya bibir di ukirkan senyuman manis tidak lupa juga dengan alis kening nya yang di naikkan.

Areum mengangguk perlahan. Rasa takut mulai hadir.
Dia mengalihkan pandangan daripada menatap sunoo.

Sunoo membungkukkan sedikit badan nya untuk berbisik di telinga areum maklumlah areum ni rendah je mungkin dalam 157cm

"Aku akan tunjukkan kau apa sebenarnya aku nanti" bisik nya di telinga areum.

Tiba tiba
Tingtong aras G
Streert
Pintu lift sudah terbuka kini mereka berada di aras bawah. Lengan areum pantas di paut oleh sunoo. Dia berlari keluar dari lift. Entah kemana hala tuju nya areum tidak tahu dia hanya ikut sama berlari. Sunoo berlari hingga...

Nampak nya taman di sana. Dia berlari menuju ke arah taman tersebut.

"Yakhh" dia berhenti tepat di hadapan ice cream truck yang berwarna biru cerah dan mint itu.

"Nak ice cream mint choco satu" kata nya sambil meraba raba poket seluar nya untuk mencari beg duit.

"Ha kau nak ice cream apa?" Soal nya sambil menatap areum. Berkerut seribu wajah cantik areum.

"Dia berlari semata-mata ice cream je?" Kata nya di dalam hati.

"Kalau kau taknak cakap je taknak. Suka hati aku la nak berlari semata-mata ice cream pun" kata nya sambil smirk. Duit nya di hulur pada lelaki yang menjual ice cream tersebut.

"Wokay ice cream mint choco satu?

"Y-" "saya nak vanilla satu" belum sempat sunoo menjawab areum sudah memotong percakapan nya.

"Wokay satu mint choco satu vanilla siap". Kata lelaki tersebut sambil menghulurkan dua ice cream vanilla dan mint chocolate yang sudah siap kepada areum.

Sunoo menjeling sekilas kepada areum sebelum menghulurkan duit kepada penjual ice cream tersebut. Areum menyambut pemberian ice cream itu tadi tangan kanan nya memegang ice cream mint chocolate manakala kiri pula ice cream vanilla.

Lover Of Fox🦊||Kim SunooWhere stories live. Discover now