~2~

46 1 0
                                    




Pov Nova:

Ik word wakker van Liv's wekker en zet hem uit. Liv zelf wordt niet wakker, dus ik besluit naar beneden te gaan om een broodje te maken voor mezelf. Zodra mijn broodje klaar heb gemaakt ga ik op de bank zitten en ga ik op instagram. Na een paar minuten krijg ik opeens een melding: "Robbie heeft u toegevoegd aan 'maatjes'". Ik klik erop en zie dat er gelijk appjes in verstuurd worden.

Robbie: Hey! Goeiemorgen!

Ik: Goeiemorgen:)

Matthy: Hallootjes!

Robbie: Zouden jij en Liv het leuk vinden om vandaag lang te komen om de rest van onze groep te ontmoeten?

Ik: Jaaaa! Leuk idee. Vanaf hoe laat zijn we welkom? Liv slaapt op dit moment namelijk nog.

Robbie: Is rond 13:00 prima?

Ik: Jaa tuurlijk! We zullen zorgen dat we er zijn.

Uiteindelijk reageert Matthy ook weer in de groepsapp en appen we nog een tijdje door over random dingen. Rond 11:00 komt Liv eindelijk beneden.

Pov Liv:

Ik word wakker en zie dat Nova niet meer op m'n kamer is. Ik kijk op m'n telefoon om te kijken hoe laat het is en zie dat het al 10:48 is. Ik check eventjes m'n WhatsApp omdat ik een hele spam zag. Het zijn allemaal appjes uit een nieuwe groepsapp met Robbie, Matthy en Noov. Ik lees het een beetje vlug door, om toch nog een beetje mee te krijgen waar het allemaal over ging. Ik lees onder andere dat we vandaag met z'n allen gaan afspreken. Het is nu 11:03, dus we moeten daar over ongeveer 2 uurtjes zijn.

Ik loop naar beneden om te ontbijten en zie Nova op de bank liggen. "Hey slaapkop!" zegt ze. "Goeiemorgen Noov." antwoord ik op haar. "Hoelang ben je al wakker?" vraag ik vervolgens aan haar. "Ik denk iets van anderhalf uur ofzo?" zegt ze met een gokkende twijfel in haar stem.

Ik loop half verbaasd door naar de keuken en smeer een broodje pindakaas voor mezelf. Ik ga met m'n broodje naast Nova zitten en we kijken samen 1 aflevering van een serie die we samen kijken. Als die is afgelopen kleden we ons om en gaan we naar de winkel om een doosje bonbons voor de jongens te kopen als bedankje. Daarna rijden we door naar het adress dat Robbie ons had doorgestuurd. Het is vanaf de winkel maar iets van 5 minuten rijden, dus we zijn er al gauw.

Pov Matthy:

Het is 12:53, ik zit samen met Robbie en Koen op de bank een potje fifa te doen, totdat de deurbel gaat. Ik sta op en doe open. "Hey!" zeggen de twee meiden voor de deur tegelijk. Het zijn Liv en Nova. "Hey, kom verder!" zeg ik terwijl ik aan de kant ga zodat hun erlangs kunnen. Ze hangen hun jassen aan de kapstok en Liv komt iets dichter naar me toe lopen. "Hier, bedankt voor het uitnodigen." zegt ze terwijl ze een doosje bonbons uitsteekt. Ik pak het aan. "Dat had echt niet gehoeven hoor!" zeg ik daarna. "Ach kleine moeite, toch." zegt Nova die achter Liv staat.

"En, wie hebben we hier?" vraagt Koen een beetje lachend terwijl hij opstaat om de meiden de hand te schudden. "Ik ben Nova, dit is Liv." zegt Nova. "Hoi, ik ben Koen! Aangenaam kennis te maken!" zegt Koen terwijl hij de meiden een hand geeft. Robbie zet ons potje uit en we gaan vervolgens met z'n allen aan tafel zitten.

"Dus, hoe kennen jullie elkaar?" vraagt koen. "Gisteren waren Nova en ik naar de club en Matthy en Robbie waren daar ook." zegt Liv. "We hadden het allemaal gezellig en hebben nummers uitgewisseld om contact te houden." praat ik verder. "Dus vanochtend hadden we afgesproken dat ze hierheen zouden komen om de rest te ontmoeten." maak ik mijn zin af. "Oh, gezellig!" antwoord Koen. "Wij nodigen nooit echt zo snel mensen uit hier, dus als ik jullie was, zou ik me heel erg speciaal voelen." lacht Koen daarna.

Pov Liv:

We zijn al een tijdje gezellig aan het kletsen en we hebben het over verschillende dingen. Hebben jullie wel eens een bankzitters video gekeken?" vraagt Koen nieuwsgierig. "Ja, ik wel met mijn broertje, maar ik herkende Matthy en Robbie helemaal niet, want het is echt een hele tijd geleden dat we het hadden gekeken." zegt Nova. "En Liv?" vraagt Koen terwijl hij mijn kant op kijkt. "Om eerlijk te zijn, eigenlijk niet." geef ik als antwoord. "Dus wanneer gaan jullie met deze leuke meiden trouwen?" lacht Koen. "Wij vinden het persoonlijk fijner om om te gaan met mensen die niet hele erge fans zijn ofzo." legt Matthy uit als hij ziet dat ik de grap niet helemaal snap.

"Maar, genoeg gepraat over onze carrières, wat doen jullie voor werk?" vraagt Koen. "Ik heb geen baan." antwoord ik als eerste. "Mijn moeder is een bekende actrice en zangeres en mijn vader een hele goede advocaat. Zij verdienen heel erg veel geld en storten elke maand geld op mijn rekening." ga ik verder. "Da's echt chill!" antwoord Robbie. Ik knik. "Soms word ik wel eens gevraagd voor een bepaald bedrag live op te treden in en café met een bandje en dan moet ik zingen, daar verdien ik wel nog geld aan." zeg ik vervolgend. "Oh, leuk, misschien kunnen we met z'n allen een keertje komen kijken." zegt Matthy enthousiast. "Als jullie dat willen, zijn jullie altijd welkom!" antwoord ik. "En Nova, wat doet jij?" vraagt Koen daarna. "Ik ben een editor. Ik verdien er echt goed mee, dus ik heb niet echt een baantje op werk ofzo." zegt Nova. "Hoe ben je op het idee gekomen om editor te worden?" vraagt Robbie aan haar. "Nou, een aantal jaar geleden editte ik wel eens random filmpjes voor m'n lol. Uiteindelijk heb ik een online opleiding gevolgd en heb ik stages gedaan om er geld mee te verdienen. Nadat m'n opleiding klaar was begonnen mensen me al gelijk in te huren." verteld Noov.

We praten nog een tijdje door, maar dan horen we de voordeur open gaan. Dat moeten Raoul en Milo zijn.

—————————————————————————

Heyhallo josti's!

Nog een partje online. Hebben jullie nog ideeën voor dit boek? Stuur zonder enige twijfel een dm naar matthysvfx op insta. Misschien dat ik er wel iets aan heb:)

Vergeet zeker niet al m'n socials te volgen, ik heet overal matthysvfx (op pinterest, tiktok, wattpad, insta), dus dan kun je me lekker makkelijk vinden:)

Joejoe!

X matthysvfx

de maatjes | de bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu