~5~

20 0 0
                                    

Pov Liv:

Ik lig al een tijdje op m'n bed op insta te scrollen. Opeens wordt er op m'n deur geklopt. "Binnen!" zeg ik. Matthy staat bij de deur. "Hey, wil je zo misschien weer gezellig gamen?" vraagt hij. "Jaa tuurlijk!" antwoord ik. "Kom!" zegt hij daarna. Ik loop weer achter hem aan naar zijn kamer en we starten een potje.

Pov Robbie:

Ik zit met Raoul, Lieke en Milo op de bank, het is erg ongezellig, dus bedenk ik iets leuks om te doen. "Eyy, maatjes hebben jullie zin om een film te kijken ofzo?" vraag ik. "Nee, sorry, Lieke en ik gaan zo naar huis." antwoord Raoul. "Ik ga zo editen en daarna alvast naar bed." antwoord Milo daarna. "Oh, okè, weltrusten alvast iedereen dan maar." zeg ik.

Ik sta op en loop naar Koen z'n kamer om te kijken of hij misschien film wilt kijken, maar al snel genoeg kom ik erachter dat hij in bad is. Zodra ik naar de kamer van Matthy loop hoor ik gelach uit zijn kamer komen. "Wedden dat je vals speelt Liv?" hoor ik onder andere. Die zullen wel weer aan het gamen zijn.

Dan is er nog maar 1 persoon over, Nova. Ik loop naar haar kamer toe en klop op de deur. "Jaa?" hoor ik Nova zeggen. Ik doe de deur open. "Hey, heb je misschien zin om een filmpie te kijken?" vraag ik aan haar. "Jaa tuurlijk." antwoord ze. "Top! Zullen we hier op deze tv kijken?" vraag ik. "Is hier een tv dan?" vraagt ze verbaasd terug. "Jaa! Hebben ze je niks verteld?" vraag ik terwijl ik de deurtjes van de kast open doe, waar de tv staat. "Nee. Maar wat lijp! Ik dacht dit is een kledingkast ofzo." lacht ze. Ik lach terug. Ik pak de afstandsbediening en gooi hem naar haar. "Hier, vangen." zeg ik. Hij land naast haar. "Hij kwam in ieder geval niet tegen je hoofd aan." gebruik ik als excuus, omdat ik heek scheef gooide. Ze lacht. "Hier." ze slaat met haar hand naast haar. "Kom er gezellig naast liggen." zegt ze. Ik kom naast haar liggen en ze start netflix op. We kiezen een film en beginnen met kijken.

Pov Liv:

Matthy en ik zitten al in ons zoveelste potje als ik begin te gapen. "Moe?" vraagt hij. "Nee hoor." zeg ik. "Jaja" antwoord hij. Ik lach. Even later is ons potje afgelopen. "Ik ga eventjes iets te eten en drinken voor ons halen. Wat wil je drinken?" vraagt hij. "Doe maar gewoon water ofzo." zeg ik terwijl ik weer moet gapen. "Oké slaapkoppie." zegt hij lachend en hij loopt weg. Ik pak m'n telefoon en open m'n snapchat, maar na 4 minuten val ik in slaap.

Pov Matthy:

Ik kom terug met chips en drinken als ik zie dat Liv slaapt. Ik loop de kamer binnen en doe de deur dicht. Ik zet het eten en drinken neer op het bureau en pak de telefoon die op haar hoofd ligt. Ik zie dat hij nog aanstaat op snapchat. Ik kom naast haar liggen en maak allemaal domme selfies van ons met domme filters. Ook voeg ik mezelf en de andere jongens toe. Ik stuur alle foto's die ik net gemaakt heb naar mezelf.

(tijdje later)

Ik zit al een tijdje op m'n telefoon, maar besluit om ook maar te gaan slapen. Ik leg m'n telefoon aan de lader en trek daarna een andere korte broek en trui aan. Ik doe de deken over Liv heen en ga en zelf ook onder liggen met m'n rug naar haar toe. 'Weltrusten' zeg ik nog zachtjes, voor het geval ze wel wakker is en ik ga slapen.

Pov Nova:

Tijdens het kijken van de film zijn Robbie en ik steeds dichter naar elkaar verschoven. Als de film is afgelopen, lig ik met m'n hoofd op z'n schouder. "Wat een film." zeg ik met opgedroogde tranen op m'n wangen, omdat ik zo'n persoon ben die altijd zo snel emotioneel wordt tijdens films of series. "Arme jankpot." zegt Robbie lachend en kijkt me aan. "Hoe laat is het?" vraag ik. "Kwart over elf." antwoord ik. "Ik denk dat ik zo ga slapen." ga ik verder. "Oh, dan zal ik zo gaan." zegt Robbie. "Je mag ook wel op mijn kamer blijven slapen hoor." zeg ik daarna. "Ja? Weet je het zeker?" vraagt hij. "Jaa, natuurlijk, we zijn maatjes hé! En het is natuurlijk jullie huis." antwoord ik lachend.

(tijdje later)

We liggen allebei met onze ruggen naar elkaar toe en even later vallen we allebei in slaap.

de maatjes | de bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu