~6~

18 0 0
                                    

Pov Robbie:

Ik word wakker met mijn hoofd bij Nova's schouder. Ik kijk op m'n telefoon hoe laat het is. 09:21. Ik ga uit bed en loop naar boven om me om te kleden.

Als ik beneden kom zit Milo te ontbijten aan tafel. "Goeiemorgen." zegt hij. "Goedemorgen. Eet smakelijk pikkie." zeg ik terug. Ik smeer een broodje en ga naast hem zitten.

"Lekker geslapen?" vraagt Milo met z'n mond vol. "Ja zeker!" antwoord ik als Koen binnen komt lopen. "Goedemorgen heren." zegt Koen. "Goeiemorgen." antwoorden Milo en ik tegelijk. Ook Koen maakt een broodje en komt bij ons zitten.

Pov Matthy:

Als ik wakker word, ligt Liv met haar hoofd op m'n borst. "Hey, Liv, wakker worden." zeg ik zachtjes, terwijl ik haar hoofd een beetje beweeg. Na een tijdje wordt ze wakker. "Heyhallo." gaapt ze. "Goedemorgen slaapkop." antwoord ik. "Hoe laat is het?" vraagt ze terwijl ze nog een beetje wakker aan het worden is. "Kwart voor tien." antwoord ik. "Ik ga dan maar eens naar m'n kamer om me om te kleden." zegt ze terwijl ze uit bed gaat. "Oké, dan zie ik je wel weer beneden." antwoord ik.

Pov Liv:

Ik kleed me snel om in makkelijke kleding, poets m'n tanden en ga naar de woonkamer. "Goeiemorgen." zeg ik. "Goedemorgen." zeggen de jongens terug. "Wat zie je er toch weer knap en super charmant uit Liv." lacht Koen sarcastisch. "Ach, hou toch op." lach ik hoofdschuddend terug. Als ik een broodje maak, komt Nova binnen. "Bonjour, heyhallo, goedemorgen." zegt ze helemaal met een sfeertje. "Gaat het goed?" vraagt Robbie lachend. "Altijd." antwoord ze lachend terug.

Ook Nova maakt een broodje. We gaan allebei aan tafel zitten. Zij gaat naast Robbie zitten en dan is er alleen nog plek naast Koen, dus ga ik naast hem zitten. Milo, Nova en Robbie hebben het over allerlei dingen waar Koen en ik niks van snappen, dus beginnen we onze eigen gesprekjes. Ik stoot m'n kop tegen zijne aan van het lachen als Matthy binnen komt lopen. "Hey Matt, eindelijk wakker?" vraagt Koen lachend terwijl hij over z'n voorhoofd aait, omdat het waarschijnlijk pijn doet van de kopstoot. "Jaa man, zeker."

Ook Matthy maakt een broodje en gaat aan de andere kant van Koen zitten. Matthy probeert bij te houden waar Koen en ik het over hebben, maar het ziet er naar uit alsof hij het niet echt begrijpt. Als iedereen klaar is ga ik met Matt en Koen gamen en de rest zit een beetje op hun telefoon.

(tijdje later)

We gaan over een paar minuten beginnen met de opnames. Ook Raoul is er weer. "Vindt je het spannend?" vraagt hij aan mij als hij ziet dat ik alle kanten op kijk. "Nou, ja en nee. Laten we het houden op een beetje." zeg ik half lachend. "In het begin lijkt het wel spannend, maar uiteindelijk ga je zo veel lol hebben dat je gewoon vergeet dat er gefilmd wordt." zegt hij daarna. Ik glimlach. "En volgens wat Koen zegt, heb je altijd Matthy nog." gaat hij lachend verder. "Ach hou toch op." lach ik terug.

Pov Nova:

"Hey! Heb je misschien Liv gezien?" vraagt Matthy aan me. "Euhm, volgens mij al op zolder met Raoul. "Oh okè, top, dankje Noov!" zegt hij daarna en loopt weg. Ik besluit nog even te checken of ik iets nodig heb uit m'n kamer. Ik pak m'n laptop en opladers. Ook nog een trui en joggingbroek en daarna ga ik ook naar zolder.

Zoals ik al kon voorspellen is ook de zolder groot. Er liggen al luchtbedden en allemaal eten en drinken, zodat we de nacht goed door kunnen komen. Nog 15 minuten en dan gaat de 24 uur in. "Boys, komen jullie? We gaan filmen!" schreeuwt Koen naar beneden. Milo komt de trap op stormen. "Robbie was nog aan het kakken, maar hij zou z'n spullen pakken en komen." zegt Milo. "Maar natuurlijk moest hij weer kakken." zegt Koen. Ik lach. Dan komt Robbie naar boven lopen en beginnen we met filmen.

—————————————————————————

Hey mensies!

Spannend hoor... de meiden hun eerste keer bij de opnames;) Hebben jullie nog leuke ideeën voor dit boek? Je kunt ze altijd sturen via dm (matthysvfx) of andere social media platformen:)

Vergeet zeker niet even matthysvfx en matthysimps op instagram en tiktok te volgen:)

X matthysvfx <3

de maatjes | de bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu