4. bölüm

2.3K 79 2
                                    

Siana şimdi olayı hatırladı. Çok utanç verici, diye düşündü. O zamanlar birbirlerine verdikleri bir sözü hatırlamaya çalıştı. Ancak beş yıl uzun bir süre. Verdikleri sözü unutmuştu. En azından adını hatırladığı için memnundu. Geçmişi anımsayacak zamanı yoktu; Vikont Kuxey'in elinden kurtulmanın bir yolunu bulması gerekiyordu.

Satılabilir olabilecek her şeyi hesaplamaya çalıştı. Teklifiyle geri dönmeden önce 10.000 altını daha toplaması gerekiyordu. Yüzüne tükürebilmek için umutsuzca bir çözüm bulması gerekiyordu. O şişkonun dördüncü karısı olmak istemedi.

İçini çekti. İlahi güçlerim olsaydı, bir rahip olabilirdim. Tapınaklar, ilahi durugörü gücüne sahip insanları kabul ederdi. Siana pahalı olduğu için muayeneye gitmemişti. Ama her halükarda, bu tür güçlere sahip sadece birkaç kişi vardı.
Banyo suyunu her yere sıçratarak, bir mucizeye ihtiyacım var, diye yalvardı. Babasının gizli varlıklarını bulup şunu ilan edecek nazik bir avukat hayal etti: “Kurtuldunuz! Kuzey Vikontuna satılmana gerek yok!”

Derin bir iç çekerek ılık suya daha da gömüldü. Onun arzulu fantezileri asla gerçekleşmeyecekti.

***

Siana adımlarını hızlandırdı, düşündü ve endişelendi. Zaman hızla akıp gitti ve o farkına varmadan, Kuzey Vikont'un ona ayırdığı "iki haftalık dinlenme süresinde" yalnızca iki gün kalmıştı. Kaçınılmaz kıyamet başının üstünde belirirken huzurlu bir gün bile geçirmemişti.

Tüm eşyalarını özenle sattıktan ve evi açık artırmaya çıkardıktan sonra 13.700 altın topladı. Evi alan kişi piyasa fiyatından fazla ödemişti. Nazik kişiye çok minnettardı. Evi satmakta bu kadar acele etmesinin sebebini sormuştu. Kişisel problemlerini açığa vurmak istemiyordu, bu yüzden borçlu olduğu hakkında bir şeyler mırıldandı ve aceleyle uzaklaştı.

Siana, durumu üzerinde uzun uzun düşündükten sonra ilginç bir gerçekle karşılaştı: Borçlunun işi varsa, alacaklıya düzenli ödemeler yapabileceğini belirten bir yasa vardı. Dolayısıyla alacaklı, borçluya miktarın tamamını bir kerede ödemesi için baskı yapamaz.

Siana, bilgilerin doğruluğunu doğrulamak için bir avukat aradı. Şaşırtıcı bir şekilde, böyle bir yasa vardı ve ona bu kötü zamanda rahatlama sağladı. Tüm enerjisini bir iş bulmaya, tercihen artık bir evi olmadığı için oda ve pansiyon sunan bir şeye harcadı.

Sıradan biri gibi bir iş bulmak bir aristokrat için düşünülemezdi ama Siana sıradan bir aristokrat değildi. Bir kez karar verdi mi, boyun eğmesi imkansızdı. Becerisi elbette muhasebedeydi. Hesapları yönetme becerisine sahip birini bulmak nadirdi, bu yüzden açık olan birçok yer vardı.

Başlangıçta Siana için oldukça kolay görünüyordu. Ancak şirketlerin sorumluları, isminin çıkması üzerine başlarını salladı ve başvurusunu reddetti. İlk başta, bu insanları kendisine iş teklif etme konusunda zorlayanın seçkin statüsü olduğunu düşündü ve soyadını başvurudan sildi.

Reddedilmeler bununla da bitmedi. Her şirket onu açıkça reddetti. Sebebini bulamayınca ve hüsrana uğradı ve çalışanlardan birinin yakasından tuttu ve bir cevap istedi. Cevap vermedi, ama kadın onu yakasından sarsıp dava etmekle tehdit edince yumuşadı.

"Kuzey Vikontu senin bu şekilde hırpalanmanı istemiyor," diye kekeledi, "Siana adında kahverengi saçlı ve yeşil gözlü bir kadının içeri alınmamasını istedi."

Siana'nın yüzü düştü. O kadar hayal kırıklığına uğradı ki, muhtemelen gösterdi. "Başvurduğunuz her yerde muhtemelen aynı olacak," diye ekledi adam, kaba bir tavırla değil.

Ben bir aptalım, diye düşündü sefilce. Bunu beklemeliydim. Sorununa bir çözüm bulamıyordu. Ama oyalanacak zamanı yoktu. Ana tapınağa gitti ve sahip olduğu herhangi bir ilahi güç için muayene edilmesini istedi.

Ön bürodaki kişi, "İncelenmesi en az bir ay sürecek" dedi.

"Nasıl olur da bir ay sürer?!" inanmayarak sordu. Bir ay içinde Vikont Kuzey'in dördüncü karısı olacaktı! Her şey onun suçuydu. Kan beynine vurdu "Sizi tembel piçler! Hepinize lanet olsun!" yumruğunu masaya vurdu.

"Özür dileriz," dedi kişi, patlamasına yanıt olarak.

Siana zonklayan elini tutarak oradan çıktı. Hafifçe ovuşturduğunda ağrı biraz hafiflemiş gibiydi. Vikont Kuzey'in karısı, ah, diye düşündü öfkeyle. En azından açlıktan ölmeyecek ya da yaşayacak bir yer bulmak için mücadele etmeyecekti. Ama o iğrenç hamamböceğiyle aynı çatı altında yaşamayı ve her gece onunla yatmayı hayal ettiğinde, iğrenerek ürperdi.

Belki sürgünde bir yere gidip gizlice yaşayabilirim, diye düşündü umutsuzca. Siana kulağa aşırı geldiğini biliyordu, ama ya öyleydi ya da aşağılık Vikont ile evleniyordu. Eşyalarını ve evini satarak biraz parası vardı, başka bir ülkeye kaçabilir ve kendine bir hayat kurmaya çalışabilirdi.

Neyse ki, imparatorluk dili tüm kıtada biliniyordu, bu yüzden iletişim sorun olmayacaktı. Yulia'ya bir mektup göndereceğim, diye karar verdi, sonra plaza meydanına gidip hava kararınca gizlice dışarı çıkacağım.

Artık kendisine ait olmayan Anetta evine ulaştı. Eşyalarını toplaması için biraz zaman verilmişti. Yulia'ya sefil durumunu anlatan uzun bir mektup yazdı. Başlangıçta hava karardığında gizlice kaçmayı planlamıştı, ancak uzun süre düşündükten sonra kalabalığa karışmanın ve ülkeden kaçmanın daha güvenli olduğunu farketti.

Baştan Çıkarıcı ArkadaşımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin