Pagi itu harinya terasa kosong teringatkan hal semalam. Hal yang tidak pernah diingininya dan semuanya bermula bila diri terlalu baik dengan semua orang.
Last night
Bella menyambut ulangtahunnya yang ke 25. Pertama kali dalam sejarah hidupnya menyambut ulangtahun tanpa orang tua di sampingnya. Lisa, kawan karib Bella beria membuat persediaan ulangtahun Bella bersama rakan karib yang lain seperti Ruby, Emma dan Adan.
Bella membuat ucapan terima kasih kepada keempat-empat rakan karibnya, Adan merakam detik indah itu dari mula hingga selesai menggunakan kamera iphone miliknya. Peribadi Bella yang memiliki wajah yang lembut dan bersikap lemah lembut sedikit sebanyak menaikkan views live instagram Emma semasa sambutan ulangtahun Bella.
Bella meneguk beberapa gelas kecik berisi air ribena. Emma terus mendekati Bella dan menjegilkan anak matanya kepada Bella. Bella menolak iphone Emma ke tepi dan terus bangun ke arah Ruby. Oh tapi sebelum tu Bella berbisik di telinga Emma.
"Chill. Only ribena" - Bella
Emma terus meletakkan iphone yang masih LIVE di account instagram di standing dan mengejar Bella.
"Bella. Bella. Bella" - Emma
"Yes?" - Bella berhenti di tepi balkoni
"Kau kenapa? Kau okay?" - Emma
"Okay. Aku baik2 je. Kenapa?" - Emma
Emma kembali kepada live di iphone nya dan menjawab soalan-soalan dari views di live nya. Ruby menjerit dan berlari ke arah Bella selepas melihat Bella terjatuh di ruang tamu. Emma menoleh ke belakang dan berlari ke ruang tamu juga. Adan mendukung Bella ke atas kerusi.
Emma kembali di live nya semula kemudian memohon maaf kerana terpaksa off live. Ruby di sebelahnya menggeleng kepala selepas Emma mengungkap itu. Ruby memberitahu, nanti views akan serang account ig Bella. Better explain Bella collapse sebab penat. Kang tak memasal dorang ingat kita minum air keras.
Emma berfikir lama dan memandang ke arah Ruby, Emma tak boleh cakap begitu sebab nanti ig Emma pula yang akan diserang. Dahlah account ig kongsi dengan Boy, boyfriend Emma.
"Anyone has call ambulance? Or Bella's mom?" - Adan dari pintu bilik
"ADAN" - Emma dan Ruby menjegil ke arah Adan
End
Adan masuk ke bilik Bella dengan sejambak bunga mawar di tangannya. Sambil senyuman Adan tidak lekang di bibirnya, Adan meletakkan bunga tadi di meja sebelah katil Bella.
"Bunga apa?" - Bella
"Bunga mawar untuk si cantik yang tak dengar cakap" - Adan
"Suka ke Adan sakitkan hati aku? Gembirakan kau ke Adan?" - Bella
"Hahaha. Aku main-main jerr. Dah makan ke?" - Adan duduk di kerusi
"Dah sebab aku tahu kau takkan mampu untuk tahu makanan favourite aku Adan" - Bella puas hati
"Uh uh. Aku tak boleh lama Bella, ada banyak kereta kat bengkel" - Adan
"Kereta banyak ke awek tunggu dah?" - Bella
"Hm. Kereta je. Aku mana ada awek. Aku kan gay" - Adan dengan yakinnya
Bella dah buat muka menyampah. Cacian khusus untuk Adan bersedia untuk diluahkan namun tersekat di bibir bila pintu bilik dibuka dari luar. Kebetulan Emma masuk ke bilik dan membawa laksa favourite Bella. Adan mengambil kesempatan untuk mengundur diri sambil menahan gelak bila dapat mengenakan Bella.
YOU ARE READING
How i wish my life would be
FantasiSemua tidak seindah yang diidamkan tapi kita masih berpeluang untuk berangan jadi teruskanlah.