DENEMEYİ GÖZE ALMAK

108 73 52
                                    


Yeni hikaye yeni umutlar🌺

Eski zamanlarda bilge bir kral vardı. Kral maiyetinden bi­rine önemli bir görev verecekti. Çok sayıda kişi bu göreve talipti ve kral bir seçim yapmak durumundaydı. Nihayet adaylar için bir imtihan düzenledi.

Kral, adayların sarayın dış kapısının önünde toplan­malarını emretti.
Kapı çok büyük ve ağırdı; tek bir kişinin bu kapıyı açıp kapatması söz konusu bile değildi. Kral maiyetine seslendi:

"Kapıyı kim açabilirse görev onun­dur!” dedi.

Adaylardan bazıları “açamayız” der gibi başlarını salladılar.
Peşin hükümlü olmayan diğerleri ise kapıyı daha yakından incelemek istediler; fakat neticede onlar da kapıyı açamayacaklarını belirttiler.

O sırada kralın lordlarından biri kapının yanına gitti; dikkatlice kapıyı yokladı ve sonunda bütün gücüyle ka­pıya yüklendi.
Kapı ağır ağır açılmaya başladı,
insanlar şaşkınlıkla bakakalmışlardı.

Bu nasıl olabilirdi?

Aslında durum göründüğü kadar karmaşık değildi. Kral, önceden kapının arkasına gizlice bir düzenek yaptırmıştı ve bu sa­yede kapının tek bir kişi tarafından açılabilmesi mümkün olmuştu.

Kral bu sayede adaylardaki deneme isteği ve yürekliği açığa çıkarmak istiyordu.

Kral lordu yanına çağırdı ve ona şöyle dedi:

“Sadece gördüklerine ve işittiklerine bağlı kalmadan kendi gücü­nü devreye soktuğun ve denemeyi göze aldığın için sa­raydaki görevi sen alacaksın.”

Bir hikayenin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız.

Oy ve yorumlarınızı bekliyorum🌷🌷

Görüşmek üzere🤗

İbretlik ve Başarı Öyküleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin