Boğazımdan kaçan hıçkırıklar, boğazımı yakan suzuzluk ve benliğimi sarsan soğuk... Daha ne kadar böyle devam edecek? Bu yolun sonu gerçekten de var mı? Peki bu sorular ne zaman cevabına kavuşacak?
Gecenin ıssızlığında adım seslerim ve hıçkırıklarımın dışında başka bir ses duyamıyordum. Öylece yürüyordum, öyle ki kafamı bile kaldıramıyordum. Düşüncelerim birbirlerine karışırken kaldıramazdım da. Parlak ay yüzünü bana dönmüş ne fayda? Ben, başını bile kaldıramayan aciz bir varlıktım. Halbuki kaldırsam...
Bir han çıkıyor karşıma; ışıkları yanan, belli ki içi sıcacık... Konaklayacak ne bi' malım ne de cesaretim var. Görüntüsüyle mest oluyorum. Belki girsem bir şeyler değişir, bilemiyorum.
Yolum bir kütüphaneye rastlıyor bu kez. Kitapları da severim ben. Fakat kütüphane büyük, uçsuz bir derya. Her bir kitabı ayrı dünya. Korkuyorum.
Bir tarladan geçiyorum. Tarla güzel, meyveleri muhteşem, rengarenk. Çiçeğiyle böceğiyle, rüya gibi. Titremem geçiyor birden, bu güzelliğe açmışım meğer. Her şey öyle güzel ki, açgözlüleşiyorum. Sevmedim, yine titriyorum. Tedirginim ve kaçıyorum.
Bu sefer bir dere... Ama nasıl güzel, sesi duyana huzur verir. Bir damlası dünyaya bedel. Susuzluğuma bir ilaç... Kana kana içiyorum. Biliyorum, belki çıkmayacak bir daha karşıma. Sonsuzmuş gibi, akıyor başka başka yerlere. Yanımda ne bir tas ne de bir kap var, alamıyorum. Kıskanıyorum. Bunu da sevmedim.
Şimdi de bir okul... Nice yaşıtlarım içeride, benim de gitmem lazım. Ne anılar ne arkadaşlıklar edinirim, heyecanlandım. Fakat sonra, fakat sonra güvenemiyorum. Hevesim kaçıyor.
Bir çocuk parkı... Mutluluk yuvası, şen bir yer. Katılsam aralarına, beraber ne oyunlar oynardık? Ah, olamaz! Çocukla çocuk olamam, gitmeliyim.
Zamanın ötesi, bilinmezlik... Bitkinim. Yürüyecek ne dermanım ne de hevesim var. Arkama baktığımda görebildiğim hiçbir şey de yokmuş. Her şeyden kaçınmış, hepsini geri tepmişim. Yanıma aldığım ne bir yoldaş ne de hayat arkadaşım var, yalnızım. Yine korkuyorum. Bu sefer kaçacak neresi kaldı?
Daha nereye kadar gidebilirim? Bu yolun sonu nerede? Sorularım hala daha benimle birlikte.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derin Sular✏
Randomİçinizden ara sıra hiç ' a ben bir şeyler karalayayım' diye geçirdiğiniz oldu mu? Benim oldu? Çoğunu yaptım çoğu kaldı ve birkaçı da olmadı. Burada zaten yaptıklarımı atacağım için... cümlenin sonunu getiremedim. Adından da anladığınız üzere benim...