Reunion Kawan Lama

508 30 12
                                    

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semuaaaa. Hai guyss. Welcome back to my storyyyyyy. Ok. Bagi sesiapa yg sambut hari raya cina, saya mengucapkan:
SELAMAT TAHUN BARU CINAAA🎉🎉
恭喜发财!!!
Author tahu harini raya yg ke-3, tapi tk salah kan? Maaf sbb lama tk update, author sambut tahun baru cina. Maaf. Ok.
Hope you all enjoy this story.



Di tempat Ghazali

"Tk guna punya org tua, ikut suka selamba hati busuk kau je tinggal kan kitaorang." kata sorang dengan mata unggu.

"Betul tu, nasib tk ramai yg nmpk kitaorang. Kalau tk, hishhh. Buat malu je." kata sorang dekat sebelah org bermata unggu.

"Hehe, padan muka. Dh lama aku nk cuba buat mcm tu😏😏." kata sorang yg nmpk lebih tua dari dua org tadi.

"Ayah ni, betul betul ayah Ali ke?" tanya satu satu nya budak dekat situ dangan muka ble.

"Pfftt, HAHAHAHAAHHAAH." Ketawa dua org yg marah dekat org yg lebih tua dari mereka.

Nk tau apa jadi, jom kita ke belakang.

Flashback

"Eh, woi tunggu aku woi. Tk guna punya manusia." kata Amir terus lari diikuti oleh Amirul yg mencaci Ghazali juga.

Ali yg ditarik oleh ayah nya pun rasa pelik, tk pernah dia tengok ayah dia berperangai mcm budak.

'Aikkk, ayah suka main kejar kejar ke?' kata Ali dlm hati.

Ghazali yg dh jumpa kereta dia pun terus suruh Ali masuk, bila dia nk start kereta. Amir dan Amirul ketuk cermin kereta suruh buka kunci kereta. Ghazali yg dengar hanya senyum jahat dekat diorang.

"Selamat tinggal~, wahai kawan ku yg lahanat~." kata Ghazali mcm tinggal kan budak dkt tepi jln. Lepas tu dia terus jln dn tinggalkan diorang.

"Eh- woi woi woi!! Tunggu lah." kata Amirul

"Emm, abang. Berhenti lah jerit. Ramai org tengok ni." kata Amir sambil tutup muka.

Amirul yg perasan ramai org tengah tengok diorang pun terus tutup muka guna beg yg dia pegang dn terus bawak adik kembar dia pergi dari situ.

End Flashback

"Hah, mcm tu lah cite dia" kata Ghazali dengan muka seronok (kata lain:setan).

"Kau jahat." kata si kembar.

"Eh eleh, korang dulu pun buat mcm tu kat aku dulu. Boleh pulak. Aku lagi malu waktu tu. Korang ni ok lagi sbb ada cermin mata ngan jaket tuk tutup muka korang, aku ni tk de tau." kata Ghazali.

Diorang pun mula lah berborak tentang kisah diorang. Ali yg dengar pun rasa seperti di tinggal kan, jadi dia pun pergi tinggal kan diorang.

"Haih, kan seronok kalau hari harj mcm ni." kata Ali sambil lihat ayah nya swdng berborak dengan gembira dengan kawan nya.

Ali pun terus naik tangga untuk pergi ke bilik dia sbb dia titiba rasa ngantuk. Bila hampir je dia nk habis naik tangga, mata dia terus nmpk hitam. Tapi itu hanya sekejap, bila dh boleh tengok balik, dia sambung naik tangga. Pintu bilik dia mula ternmpk tapi Ali tk dpt rasa tangan dia, nk gerak pun tk leh.

'K-ke-kenapa ni. Kenapa aku tk dpt rasa tangan ni.' kata ali dlm hati dengan muka takut.

Ali yg dalam takut pun tetap terus jln sampai ke bilik dia. Nasib dia tk tutup pintu, kalau tk. Ish, tk masuk jawapan dia.

Ali yg dh masuk dlm bilik pun rasa tenang semula.

Tapi, keadaan tenang tk tinggal selalmanya.






*BUK*










Di keadaan ruang tamu

"Eh jap, mana anak kau Zali." kata Amirul.

"Mesti dia pergi bilik dia lagi. Haihh." kata Ghazali dengan risau.

"Knp?" kata Amir.

"Sekarang ni, dia asyik rasa penat je. Pastu, dia ckp kadang kadang dia tk rasa tangan dia."

"Ooooo." kata kembar.

"Anak kau ada penyakit ke?" kata Amir.

"......"

"Maaf, kitaorang tk bermaksud-" kata Amir di putus oleh Ghazali

"Tk pe, lagipun memang aku nk bagi tahu korang. Sbb suatu hari nanti, korang pulak yg akan jaga dia." kata Ghazali

"Apa maks-" kalini kata Amirul pulak yg dipotong oleh bunyi.




*BUK*




"Bunyi apa tu." kata Ghazali sambil naik atas tangga diikuti oleh kembar.

Bila diorang dh naik tangga, diorang terus pergi ke bilik Ali. Bila masuk je, diorang nmpk-






Darah






"AALLIIIIIIIII" panggil ketiga tiga org dewasa tu.



















Bersambung
Sorry sbb lama tk update. Tengok lah hujung bulan ni, kalau ada idea. Kimah update lagi. Harap korang suka cite ni. Otak author ni mcm budak budak pulak rasanya🤣🤣🤣.

OK, bye semuaaa. Selamat tahun baru cina.✌🏻✌🏻.

Di Sebalik Senyuman Where stories live. Discover now