Part 2

196 11 1
                                    

5 tahun yg lepas.

     Petang itu Azalea baru shj selesai latihan bola jaring.Setiap hari Azalea akan berjalan kaki utk pergi dan balik sekolah memandangkan jarak antara rumah dan sekolahnya agak dekat. Spt biasa Azalea dgn baju t-shirt pink, beg, kasut dan botol air pink melangkah dgn penuh gaya utk pulang ke rumah. Semasa melintasi bus stop dihadapan sekolahnya, sekumpulan pelajar lelaki yg mmg terkenal dgn sikap samseng mereka mula  mengusik Azalea.

     "Hi Lea! Dah nak balik ye. Abg Komeng boleh temankan"Seorang pelajar lelaki yg menggelarkan dirinya Komeng mula sudah mula menghalang laluan Azalea.

"Eh!Tepilah! Aku nak lalu. Tak ingin aku nak kau te ankan aku. Muka kau tu dah serupa kodok aku tengok. Aku alergik lah ngan kodok!" Azalea mula meninggikan suaranya. "Amboi.. kodok ya.. tp kat dlm cerita  Cinderella kodok yg kena kiss jd putera raja yg kacak tau!"kata2 komeng disambut helaian tawa teman2nya.

     Azalea meneruskan langkahnya.Malas nak melaya  komeng dan kwn2ya. Cerita Cinderella dan frog prince pun tak dpt dia bezakan."Eh kejaplah Lea! Aku pun nak btukar jadi putera raja jugak!"komeng cuba utk menarik tangan Azalea. BUK!!tiba2 satu tumbukan hinggap ke muka komeng."oh..nak jadi putera raja ya! Eh Komeng!kau kalau jumpa pakar bedah plastik pun awal2 dah kna reject tau!"Linda yg entah dari mana munculnya berdiri memandang tepat ke muka komeng. "Ai..bla masa Minah poyo ni ada kat sini?"ujar Azalea dlm hatinya. Komeng dan konco2nya lari mencicit spt tikus selepas tumbukan sulung Linda melayang ke muka Komeng.Apa taknya mereka berdepan dgn satu2nya pemilik tali pinggang hitam di sekolah mrk. Lebih2 lg Komeng mmg pernah dibelasah Linda dihadapan teman2nya krn tlh cuba memalukan Linda satu ketika dahulu.

     "Terima kasih"ucap Azalea."tulah engkau!jalan sorang2 pakai pulak baju yg ketat! Engkau ingat sek ni fashion show ke?!Lain kali pakailah baju yg labuh!" Tempelak Linda.Linda walaupun berperwatakan agak keras namun auratnya terjaga. Sejak hari itu mrk mula menjadi rapat.

Cinta Si Merah JambuWhere stories live. Discover now