Part 3

188 12 1
                                    

      Azalea dan Linda berjalan beriringan ke cafe.Setibanya di cafe Linda terus memesan mknn kegemarannya,sambal tempe ikan bilis dan sotong goreng tepung. Manakala Azalea pula  hnya memesan sup sayur dan buah sbg pencuci mulut. Mmg sda kebiasaan utk Azalea utk menjaga pemakanannya."Eh..engkau ni Linda..mkn bnyk sangat..engkau ke jin yg mkn mknn tu?"seloroh Azalea."eh..mulut engkau... jaga sikit yea..aku tak main lah bnda2 cam tu. Berdosa tau.tuk pengetahuan engkau cik lea a.k.a si merah jambu..aku ni perlukan extra tenaga awak tau tak..pnat tau blatih futsal.. bkn cam engkau tu menghabiskan masa conteng muka engkau ngan produk ntah apa2" sindir linda yg sudah lali dgn sikap shbt baiknya yg akan menghabuskan masa tidak kurang dari sejam hanya utk bersolek.

    "Ah.ah..la linda..aku pun boring gak nak conteng muka sdiri ni. Apa kata pas ni aku conteng muka engkau plak.. don't worry..tuk sahabat aku yg manis ni aku bagi percuma jer perkhidmatan aku ni.."seloroh Azalea. "Eiiii... gelilah nak bersolek bagai.. nnt muka aku jd cam muka engkau tak naklah..cam muka burung hantu je aku tengo". Azalea sengaja mengusik Linda. Bukan dia tak tahu sahabatnya yg seorang ni mmg pantang mengenakan alat solek.Dia hny akan memakai sunblock. Utk menyentuh alat2 solek yg lain..kirim salam katanya.

     Sedang mrk enak menjamu selera.."Linda..ko tak rasa nak tercekik ke. Mkn gelojoh sgt mengalahkan org tak mkn 7 hari. Air engkau tak ambik lg kan?"

"Aaa...lea..Lea..engkaukan cantik..gorgeous..manis....."Linda mula menyusun ayat."ha tak pyh nak lebih2. Jap aku ambikkan air"Azalea mula melangkah ke ruang yg menyediakan air percuma kpd pengunjung2 cafe tersebut.Dia mengambil 2 gelar air. Semasa Azalea bergerak menuju ke mejanya, matanya tertumpu kpd kelibat seseorang yg mampu membuatkan jantu gnya berdebar kencang. Teringat lirik lagu kump dewa.

                               Di setiap ada kamu mengapa jantungku berdetak..
                              berdetak lebih kencang spt genderang mahu perang..

Lirik lagu ini bermain2 di otak Azalea setiap kli melihat susuk tubuh itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 19, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Si Merah JambuWhere stories live. Discover now